با توجه به رشد روزافزون فضای دیجیتال و حضور بیش از پیش کسب و کار ها در این فضا ، بسیاری از صاحبان کسب و کار ها درصدد این شدند که با استخدام افراد واجد شرایط و متخصص در سئو ، حضور قدرتمندتری در جهت افزایش فروش و درآمد را تجربه نمایند. همین امر باعث شد که دانشجویان و افراد تازه کار بسیاری علاقمند به آموزش سئو و شروع به کار در این حوزه گردند. با توجه به این شرایط آکادمی رشدانش تصمیم گرفت به چند صورت برای مشتریان بخصوص مشتریان مشهدی اقدام به ارائه آموزش سئو نماید. مسلما علاوه بر آموختن سئو نیاز به کسب تجربه جهت کسب موفقیت یکی از ملزومات می باشد. تیم ما در رشدانش سعی میکنه که تمام تلاش خود را برای موفقیت شما تا مرحله آخر انجام بده . یکی از اقدامات ما در این راستا برگزاری کارگاه های عملی به صورت حضوری یا آنلاین هست.
جهت فراهم کردن فرآیند آموزش راحت تر ، سه راهکار آسان برای شما فراهم کردیم.
آموزش سئو به صورت حضوری در مشهد
آموزش سئو به صورت آنلاین
پکیج آموزش سئو
آموزش VIP سئو
اگه می خواهی به صورت کاملا تخصصی و ویژه ، سئو را یاد بگیری و یک استاد در اختیارت باشه تا به صورت دقیق به عملکردت نظارت کنه و مشکلاتت رو برطرف کنه پیشنهاد میکنم از دوره VIP رشدانش استفاده کنی.
یک سئوکار لازمه به مهارت های مختلفی مسلط باشه تا بتونه در سئو موفق بشه البته فقط صرفا آشنایی کافی نیست و باید تجربه کسب کنه و مسلط باشه . شاید نیاز باشه در هر کسب و کاری متناسب با شرایط ، استراتژی مناسبی اتخاذ کنه.
تولید محتوا
باید به انواع مهارت های تولید محتوا مسلط باشید
سئو off page
لینک سازی خارجی یکی از مهمترین پارامترهای موثر در سئو می باشد
سئو on page
سئو داخلی باید قبل از سئو خارجی مدنظر قرار گیرد.
سئو تکنیکال
سرعت و موبایل فرندلی را می توان از مهمترین وظایف یک سئو کار دانست.
دوره آموزش سئو در مشهد ؛ اولین قدم
ما سعی کردیم در دوره آموزش سئو در مشهد از ابتدایی ترین موارد موجود در سئو شروع کنیم تا هر فردی بتونه با هر سطح دانشی تو این دوره شرکت کنه و حداکثر استفاده رو ببره . البته در این دوره سعی شده تا حدی با مثال های کاربردی و عملی براتون درک و فهم مسائل اسون تر بشه و بهتون کمک کنیم تا بتونین این اصول سئو را پیاده سازی کنین.
در این بخش قصد داریم با شما را با مهمترین سرفصل های آموزش سئو آشنا کنیم. به صورت کلی سئو از چهار بخش سئو محتوایی ، سئو درون صفحه ، سئوی بیرون صفحه و سئو تکنیکال تشکیل شده که البته در بسیاری موارد سئو محتوایی و سئوی درون صفحه را در یک بخش قرار می دهند که به دلیل اهمیت آن ، ما به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.
سئو محتوایی - داخلی
آشنایی با سئو و گوگل
آشنایی با انواع مدل محتوا
بررسی انواع متاها و آموزش متا نویسی
انواع سئو
انواع الگوریتم موتور جستجو
تدوین استراتژی سئو
تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی
تدوین استراتژی محتوایی
ابزارهای سئو
تحلیل محتوایی سرچ کنسول
افزونه های سئو
لینک سازی داخلی
سئو تکنیکال
انتخاب هاست و قالب مناسب
آشنایی با کراولینگ - ایندکسینگ
افزایش سرعت و ابزارهای آن
افزایش امنیت ابزارهای آن
تحلیل تکنیکال سرچ کنسول
بررسی موبایل فرندلی و خطاهای آن
آشنایی با اسکیما و ریچ اسنیپت
اشنایی با بردکرامب
نصب و تنظیم افزونه افزایش سرعت
نصب و تنظیم CDN
سئو خارجی
تدوین استراتژی سئو خارجی
ابزارهای تحلیل off page
نحوه ساخت بک لینک
لینک سازی خارجی رایگان
ریپورتاژ نویسی و تشخیص منابع
آموزش نحوه خرید بک لینک
باید ها و نبایدهای خرید و ساخت بک لینک
هدف از آموزش سئو در مشهد
با توجه به اهمیت بالای موتور جستجوی گوگل برای کاربران ایرانی و اینکه اکثر جستجو ها در گوگل انجام میشه . ما هم در آموزش سئو در مشهد قصد داریم به صورت تخصصی به بررسی کارکرد این موتور جستجو و قابلیت های آن می پردازیم. هدف اصلی ما از آموزش سئو در مشهد ، کسب رتبه برتر در کلمات کلیدی پر رقابت و دارای نرخ تبدیل مناسب هست تا بتوانید با سرعت بیشتری به کسب درآمد مناسب دست یابید.
آموزش سئو در مشهد ؛ گر صبر کنی زغوره حلوا سازی
دقت کنید که در آموزش سئو در مشهد می توانید یک شبه ره صد ساله را برید . سئو یکی از انواع بازاریابی است که زمان بر هست ولی در صورتی که اصولی انجام بشه میتونه نتایج شگفت انگیزی به شما بده . پس یکی از ملزومات سئو ، داشتن صبر هست. البته این به این معنی نیست که بعد از کسب رتبه برتر میتونید دست روی دست بزارید . اصلا این راهش نیست !
شما باید با انرژی و قدرت به کارتون ادامه بدید چون رقبا که نمشینن شما رو نگاه کنن . پس باید گازشو بگیری تا رقیبا بهت نرسن . دقت کنید که سئو یک مقوله کاملا نسبی است و نمیشه براش یک نسخه جامع پیچید.
مخاطبان ما
آموزش سئو در مشهد مناسب چه کسانی است ؟
آموزش سئو در مشهد می تواند برای هر فرد علاقمند و عاشق به فضای دجیتالی مناسب باشه ولی مسلما برای برخی ها از نون شب هم واجب تره مثل صاحبان کسب و کار
اگه منتظر هستید که بعد از گذراندن دوره آموزش سئو در مشهد به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید کاملا در اشتباهید و احتمالا سئو را درک نکردید. شما برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای نیاز به کار کردن روی پروژه های واقعی و کسب تجربه هستید. ما سعی می کنیم در جهت تسلط شما راهکارهای متنوعی در اختیارتون بزاریم مثل معرفی شما به صاحبان کسب وکار و یا انجام یک پروژه واقعی . البته که این نیاز به تلاش و پشتکار شما داره . پس نگران نباشین ما همراهتون هستیم.
مهمترین ابزارهای سئو
در سئو شما جهت تحلیل و بررسی شرایط و وب سایت های خود نیاز به ابزارهای مناسب ، حرفه ای و کاملی دارید تا بتوانید پیشرفت مناسب و گزارش های کاملی از روند پیشرفت خود داشته باشید. رشدانش در آموزش سئوی خود سعی دارد که اکثر ابزارهای مناسب را معرفی و نحوه کار با آن ها را به شما ، آموزش دهد.
اگه نیاز به مشاوره داری و هنوز تو تصمیمت تردید داری میتونی شماره و ایمیل برامون بزاری تا ما باهات تماس بگیریم
سئو چیست؟ اهمیت آموزش سئو در مشهد
seo یا همان سئو و بهینه سازی سایت و موتورهای جستجو مجموعه ای از امور منظم و تخصصی است که برای هر صفحه و سایت انجام می دهیم تا با کلمه کلیدی مدنظر وارد صفحه اول گوگل شوند.
به کمک سئو می توانید به راحتی افزایش فروش بدون تبلیغات زیاد داشته باشید. فروش اینترنتی بسیار آسان تر از فروش حضوری می باشد و دردسرهای فروش حضوری را نخواهد داشت.
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. فرآیند انجام مراحلی است که به یک وب سایت یا محتوایی کمک می کند تا در رتبه بالاتر گوگل قرار گیرد.
تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه بندی ارگانیک; است، به این معنی که برای حضور در آن فضا پولی پرداخت نمی کنید. برای ساده تر کردن آن، بهینه سازی برای موتورهای جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه سازی آن است، بنابراین موتورهای جستجو مانند Google وقتی کسی چیزی را جستجو می کند، آن را در بالای صفحه نشان می دهد.
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک است. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای افراد برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است، یک استراتژی SEO خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.
نکته اصلی و مهم این است که یک حقیقت وجود دارد و آن هم این است که فرآیند خرید در دستان مشتری است و بازاریابان دیجیتال اگر می خواهند در میان اقیانوسی از برند ها و تبلیغ کنندگان توجه آن ها را به خود جلب کنند. و این وظیفه ماست باید برای انتخاب تجربیات هدفمند و شخصی سازی شده ایده آل داشته باشیم.
مخاطب هدف شما به گروه خاصی از مصرف کنندگان شما اشاره دارد که به محصول یا خدمت شما نیاز دارند. پس بنابراین مخاطب هدف ما گروهی از افراد هستند که باید کمپین های تبلیغاتی ما را ببیند این مخاطبان ممکن است بر اساس سن، جنسیت، درآمد، مکان، علایق دسته بندی شوند. اگر شما پرسونای مخاطب را به خوبی شناسایی کنید صد در صد می توانید نرخ بازگشت سرمایه را سریع تر داشته باشید. همچنین ارتباط بهتری با مخاطبین خود داشته باشید. زیرا آن ها را می شناسید.
بعد از شناخت مخاطبان می توانید روی بهینه سازی سایت و سرعت آن کار کنید. ظاهر سایت باید زیبا و کاربرپسند باشد! این موارد به سئو تکنیکال برمیگردد.
بعد از سئو تکنیکال سئوی محتوا و بک لینک سازی از موارد مهم و اصول سئو و بهینه سازی سایت می باشد.
معرفی الگوریتم های گوگل و نقش آن ها در آموزش سئو
الگوریتم های گوگل Google یک سیستم پیچیده بازیابی اطلاعات از کتابخانه گوگل و ارائه بهترین پاسخ به کاربران است. در این بخش ما داستان الگوریتم های گوگل را از ابتدا تا انتها مورد بررسی می دهیم و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سایتتان را برای الگوریتم های گوگل بهینه کنید.
بهینه سازی سایت طبق الگوریتم های مختلف گوگل = کسب رتبه بالا در نتایج موتور جستجو گوگل
برخی از الگوریتم های گوگل که در این بخش به آن پرداخته شده است:
الگوریتم پاندا (panda):
الگوریتم پاندا در سال 2011 راهاندازی شد. هر چند گوگل سالها قبل از آن نیز به ارائه خدمات مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی معرفی شد. این الگوریتم در سال 2016 به الگوریتم هسته پیوست و در نتیجه دائماً در حال فعالیت و بررسی سایتهاست. هدف از این الگوریتم پایین آوردن رتبه سایتهایی است که محتوای بیکیفیت دارند. به طور کلی تمام الگوریتمهای گوگل در تلاش هستند که سایتهای اسپم را شناسایی و حذف کنند تا نتایج جستجوی گوگل هرچه بیشتر کارآمد شود.
بیشترین مواردی که میتواند به عنوان پنالتی از طریق این الگوریتم اعلام شود، محتوای تکراری یا سرقت ادبی است؛ سعی کنید محتواهای منحصربهفرد و اورجینال بنویسید. تمرکز الگوریتم پاندا بیشتر بر فاکتورهای درون صفحه (on-page) است و تطابق عبارت سرچ شده توسط کاربران را با موضوع کلی صفحه میسنجد. این الگوریتم گوگل به دو مسئله بسیار حساس است و با آنها برخورد میکند:
سایتهایی که فقط با هدف لینکدهی به سایتهای دیگر به وجود آمدهاند. (Affiliate sites)
سایتهایی که محتوای بسیار کوتاهی دارند.
الگوریتم پاندا همچنین محتواهای کم حجم را شناسایی میکند. بهتر است اگر صفحهای محتوای کم حجمی دارد چه از لحاظ تعداد کلمات و چه از لحاظ لینکهایی که از آن به خارج داده شده است، آن را اصلاح یا حذف کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند در محتواهای شما باعث شود که توسط گوگل پنالتی شوید بحث تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی است. این مورد به تنهایی میتواند سایت شما را اسپم کند و رتبه شما را در نتایج گوگل کاهش دهد.
الگوریتم پنگوئن (penguin):
الگوریتم پنگوئن توسط گوگل معرفی شده تا کیفیت لینکهای دادهشده به یک صفحه را مشخص کند. این الگوریتم که تاکنون چندین بار بهروزرسانی شده، میتواند به بهبود رتبهبندی یک سایت کمک کند یا سایتهای لینکهای مخرب و پولی گرفته باشند، را با جریمه مواجه کند.
وقتی گوگل اعلام کرد که بک لینکها میتوانند در گرفتن رتبه اثر مثبتی داشته باشند، برخی سایتها شروع به ساخت یا خرید بک لینک مصنوعی کردند. گوگل برای مقابله با این اقدام الگوریتم پنگوئن را راه اندازی کرد. با این بهروزرسانی موتور جستجوی گوگل، صفحاتی که در این زمینه متخلف شناخته شوند از صفحه نتایج جستجو حذف خواهند شد. در بهترین حالت نیز ممکن است دچار افت رتبه شوند. آخرین بهروزرسانی در سال 2016 رخ داد و طی آن قرار شد که بک لینکهای هر صفحه را مورد بررسی قرار دهد و اگر تخلفی رخ داد، همان لندینگ را جریمه کند؛ اما از آنجایی که عملکرد تک تک صفحات روی رتبه سایت موثر است، افت رتبه یا جریمه یک یا چند صفحه میتواند تاثیرات منفی خود را روی کل سایت بگذارد.
الگوریتم موبایل فرندلی (Mobilegeddon):
الگوریتم کبوتر (Pigeon): در این باغ وحش مجازی گوگل پرندههای دیگری هم حضور دارند و یکی از آنها الگوریتم کبوتر است که یک سال بعد از مرغ مگس خوار و در 2014 متولد شد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم ونیز بر سئوی محلی تمرکز دارد با این تفاوت که علاوه بر این که بر صفحات نتایج اثرگذار است بر نقشه گوگل نیز توجه ویژهای داشته است و منجر به توانایی گوگل در ارائه نتایج نزدیک به کاربران شده است.
الگوریتم رنک برین (RankBrain):
رنک برین در میان الگوریتمهای جستجو اوج هنرنمایی گوگل است؛ چراکه گوگل در این بهروزرسانی برای مدیریت عبارتهای سرچ شده از ماشین یادگیری استفاده کرده است. به این ترتیب میتواند معنی کلماتی که نمیشناسد را حدس بزند، کلمات با معنای مشابه را پیدا کند و بر اساس آن نتایج مرتبط را ارائه دهد.این بهروزرسانی در سال 2015 معرفی شد و به واسطه آن گوگل توانست نتایجی به مراتب مرتبطتر از قبل به کاربران ارائه دهد. یک سال بعد یعنی در مارس 2016 گوگل اعلام کرد که الگوریتم رنک برین یکی از سه الگوریتم مهم برای رتبهبندی سایتها است.
مشکل اینجاست که شما نمیتوانید به روشهای سنتی همان طور که برای الگوریتمهای دیگر سایتتان را سئو میکردید، برای الگوریتم رنک برین هم صفحات سایتتان را سئو کنید مگر اینکه محتوای باکیفیتی بنویسید.
الگوریتم فرد:
این الگوریتم در ابتدای کار خود نامینداشت و عنوانی برای آن انتخاب نشده بود تا اینکه در توئیتر، گری (Gary IIIyes) این ابهام را برطرف کرد و در پاسخ به یکی از کاربران گفت تمامیآپدیتهایی که از این به بعد منتشر میشود و نامی ندارد، فِرد نامیده میشود. البته منظور ما از این الگوریتم، بهروزرسانی که در تاریخ هفتم مارس 2017 منتشر شده است.
این الگوریتم کابوسی برای سایتهای بیکیفیت (خصوصا سایتهایی که از افیلیت مارکتینگ استفاده میکنند) است و در کنار الگوریتم E-A-T قصد دارد نتایج باکیفیتتری را در اختیار کاربران قرار دهد. در اصل الگوریتم فرد سایتهایی که شرایط زیر را دارند، پیدا میکند و به رتبههای پایینتر میفرستد تا فضا برای سایر سایتها آماده شود:
تبلیغات بیشازحد دارند.
محتواهای کوتاه تولید میکنند.
کیفیت لینک کمیدارند.
محتواها کیفیت مطلوبی ندارند.
تعداد زیادی لینک افیلیت دارند.
تبلیغات بیش از حد در محتواها به نمایش درمیآورند.
مخاطبان تعاملی با محتواها برقرار نمیکنند.
الگوریتم برت (BERT)
الگوریتم فلوریدا (Florida)
الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) :
گوگل وب سایتها و صفحات جدید را چند بار در صفحه نتایج جا به جا میکند تا رفتار کاربران را نسبت به آن بسنجد و بتواند نسبت به تعداد کلیکها، مدت زمانی که کاربران در صفحه میمانند و به طور کلی رفتار کاربران، رتبه مناسبی برای صفحه جدید در نظر بگیرد.
گاهی هم ممکن است رقص گوگل برای صفحهای که تازه ایجاد نشده اتفاق بیفتد. علت آن میتواند این باشد که گوگل به تازگی متوجه این صفحه شده و قصد دارد یک شانس برای گرفتن رتبه بهتر به این صفحه بدهد. اگر زمانی که این صفحه در رقص گوگل در رتبههای اول و دوم قرار گرفت توانست کاربران را به خود جذب کند قطعاً تأثیر خوبی در رتبهاش خواهد دید.
الگوریتم بوستون (Boston)
الگوریتمهای گوگل با اینکه از یک سو میتوانند باعث جریمه شدن یا افت رتبه سایتها شوند اما اینها فقط در مواردی اتفاق میافتد که از قوانین تخلف کنند. در اکثر موارد این الگوریتمها به کاربران کمک کردهاند. این الگوریتمهای موتورهای جستجو بودهاند که باعث بهبود ارائه نتایج جستجو شدهاند، رقابت را بین سایتها ایجاد کرده و باعث بالا رفتن کیفیت مطالب ایجاد شده در وب سایتها شدهاند.
گاهی اوقات تا صحبت از تولید محتوای دیجیتال می شود به راحتی، محتوا را به چند نوع محتوای دیداری و شنیداری تقسیم و شروع به تولید محتوا می کنیم و انتظار داریم بهترین نتیجه را بگیریم. با مثالی می خواهم آموزش تولید محتوا را برای شما توضیح دهم. تصور کنید تولید محتوا یک رشته دانشگاهی باشد و باید برایش کنکور بدهیم. چه دیدگاه هایی در مورد تولید محتوا به وجود می آید. فراموش نکنید برچسب کارشناس تولید محتوا برای افرادی بسیار بزرگ و برای برخی دیگر بسیار کوچک است.
فردی تمام خوشبختی و آینده خود را در رشته آموزش تولید محتوا دیجیتال می داند و فرد دیگری فقط برای فرار از خدمت سربازی و یا داشتن تحصیلات وارد این رشته می شود. شاید عنوان رشته تحصیلی و شغلی یکسانی داشته باشند، اما آرزوها و اهدافشان زمین تا آسمان باهم متفاوت است. پس ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.
به طور کلی، بهترین روش سئو، تولید محتوای باکیفیتی است که در اینترنت پخش شود.
در دنیای دیجیتال امروز، محتوا نویسی مهارت بسیار مهمی به شمار می آید؛ به همین دلیل شما باید تمامی تکنیک ها و موارد لازم را برای تولید محتوا بدانید، اما فراگیری این نکات یک بار برای همیشه نیست. نه فقط در این شغل، بلکه در تمامی مشاغل بروز نگاه داشتن اطلاعات امری ضروری است. پس می توان نتیجه گرفت حتی اگر در شغلی به یک متخصص تبدیل شوید، باز هم نباید فعالیت های خود را جهت آموزش بیشتر متوقف کنید.
برای درک بهتر مسئله ذکر شده، یک کلید و یک قفل را در نظر بگیرید. یک دندانهی کلید، بخش بسیار جزئی و کوچکی از آن را تشکیل می دهد، اما در صورت عدم وجود همان دندانه ناچیز، کلید به کلی کارایی خود را از دست داده و قفل را باز نخواهد کرد. آموزش در هر کاری بسیار مهم است، زیرا ممکن است شما دانش و مهارت تقریبا کاملی را در زمینه تخصص مورد نظر داشته باشید، اما یک آموزش جدید و کاربردی بتواند دقیقا همان قسمت کوچک و جزئی را که برای باز کردن قفل کار خود به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد.
مهارت های لازم برای تولید محتوا مواردی هستند که شما باید قبل یا حین آموزش تولید محتوا خود، آن ها را فرا بگیرید. برخی از این مهارت ها برای افرادی که می خواهند تولید محتوا کنند ضروری و برخی از آن ها مزیت محسوب می شوند. در ادامه این مهارت های مورد نیاز برای تولید محتوا را بیان خواهیم کرد. مهارت هایی که در زیر ذکر شده اند، بخصوص برای افرادی که قصد تولید محتوا در وبلاگ و وب سایت را دارند بسیار مفید می باشند.
1. مهارت نگارش
یک تولید کننده محتوا، باید بتواند متون را به شیوهای جذاب و صحیح بنویسد. برای رسیدن به این مهارت، باید بدانید هر یک از علائم نگارشی در چه قسمتی از متن استفاده می شوند، همچنین باید دامنه لغات خود را افزایش داده و منظور از هر لغت را به خوبی درک کنید.
مواردی مانند خواندن کتب و مقالات معتبر می توانند کمک شایانی به شما در راستای به دست آوردن مهارت مذکور کنند. هنگام مطالعه موارد ذکر شده باید به لغات مختلف، ساختار جمله ها، کلمات مترادف، موارد استفاده از ضمیر ها و… دقت کرده تا بتوانید به مرور زمان آن ها را در محتوای خود پیاده سازی کنید.
2. توانایی درک و شناخت مخاطبان
بدیهی است که هر محتوا برای گروه خاصی از مخاطبان نوشته می شود. یک تولید کننده محتوا باید بتواند سلیقه و نیاز مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و متن خود را مطابق با آن ها بنویسد. همچنین باید بتواند نحوه سوال پرسیدن و جستجو مخاطبان خود را به خوبی درک کند تا عناوین و کلمات کلیدی موجود در محتوای خود را بر اساس این موارد نگارش کند، در این صورت محتوا از طریق موتور های جستجو نظیر گوگل، بازدید های زیادی را کسب خواهد کرد و این امری مهم در موفقیت یک وب سایت است.
3. آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا
یکی از اصلی ترین شاخه های تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا برای وب سایت ها است. برای این که بتوانید این کار را به نحو احسن انجام دهید، باید با سیستم مدیریت محتوای وب سایت مدنظر آشنایی کافی داشته باشید، در این صورت خودتان به راحتی می توانید محتوایی که تولید کردهاید را بارگذاری کرده و موارد مدنظر را روی آن اعمال کنید. طبق آمار منتشر شده، وردپرس پرطرفدار ترین سیستم مدیریت محتوای موجود است و اکثر وب سایت ها توسط این سیستم ایجاد و مدیریت می شوند.
4. درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو
حتی اگر هدف شما از دیدن آموزش تولید محتوا، نوشتن مقالات در وب سایت نباشد، درک نحوه عملکرد موتور های جستجو می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. این که بدانید الگوریتم چیست و موتور های جستجو چگونه در متون و صفحات وب می خزند(کراول می کنند)، می تواند به شما ایده های خوبی برای نوشتن عناوین و جای گذاری کلمات کلیدی در دل متن بدهد. نه تنها گوگل، بلکه بسیاری از شبکه های اجتماعی نیز موتور جستجو دارند، بنابراین درک نحوه عملکرد آن ها می تواند در موفقیت شما بسیار موثر باشد.
5. توانایی تولید محتوای تصویری
یکی از موارد مهم در مقالات وب سایت ها، تصاویر موجود در آن ها است. همچنین یکی از مباحث مهم در حوزه آموزش تولید محتوا، تولید محتوای تصویری محسوب می شود. شخصی که قصد تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ را دارد، باید بتواند تصاویر یونیک (غیر کپی) تولید کند؛ زیرا موتورهای جستجو از جمله گوگل، توانایی اسکن و تشخیص تصاویر را دارند و به راحتی می توانند متوجه شوند که آیا تصویر مدنظر قبلا در سایتی دیگر بارگذاری شده است یا خیر.
استفاده از گوگل: شما می توانید به راحتی بخشی از محتوایی که قصد دارید کپی بودن آن را بررسی کنید، در سرچ باکس گوگل قرار داده و آن را جستجو کنید، حال وارد نتایج شده و محتوای آن را با محتوای اصلی خود مقایسه کنید و بررسی کنید که آیا محتوا کپی شده است یا خیر.
استفاده از ابزار ها: وب سایت هایی با ابزار آنلاین وجود دارند که می توانند محتوای کپی را از محتوای یونیک تشخیص دهند، البته شایان ذکر است که برخی از آن ها دارای درصد خطای بالایی می باشند. این ابزار ها در وب سایت هایی مانند SearchEngineReports و DupliChecker ارائه می شوند.
ایده های تولید محتوا تعیین کننده این هستند که محتوای شما در آینده به یک متن خارق العاده تبدیل خواهد شد یا خیر. هنگامی که ایده مناسبی را انتخاب کنید، مخاطبین شما به معنای واقعی کلمه به محتوایتان اهمیت می دهند و با رغبت هرچه تمام، آن را به اشتراک می گذارند.
اولین قدمی که برای پیدا کردن بهترین ایده ها می توانید انجام دهید، چک کردن وب سایت های رقیبتان است؛ شما از فعالیت های آنان می توانید برای تهیه لیست تولید محتوا استفاده کنید.
اهمیت ایده های اولیه را شاید در ابتدای کار متوجه نشوید؛ اما بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، متوجه خواهید شد که یک ایده خوب، تا چه حدی می تواند بر کیفیت پروسه تولید محتوا شما تاثیر بگذارد.
تحقیق در مورد موضوعاتی که انتخاب کرده اید
فرقی نمی کند که تولید محتوا شما قرار است به صورت تصویری، ویدئویی، صوتی یا متنی باشد، مهم این است که در مورد موضوعی که مدنظر دارید، همواره تحقیق و مطالعه کنید. حتی اگر قصد دارید که بر اساس تجربه و اطلاعات شخصی خود تولید محتوا کنید، باز هم نیاز تا جستجو و تحقیق دارید.
اگر زندگی نامه نویسندگان بزرگ را مورد مطالعه قرار دهید، متوجه خواهید شد که همه آن ها قبل از اینکه بخواهند یک کتاب بنویسند، شروع به مطالعه کتاب های نویسندگان دیگری که در همان زمینه ها صاحب کتاب بودند، کردند.
با توجه به نکات آموزش تولید محتوا، این قضیه در مورد دنیای آنلاین و مقاله های وب سایت ها نیز صادق است. در نتیجه، باید برای اینکه بهترین مقاله ها را در وب سایت خود داشته باشید، در مورد موضوعات خود تحقیقات کامل و جامعی کنید.
دیدگاه منحصر به فرد خودتان را داشته باشید
تولید محتوا به همان سبک و روشی که دیگران در حال انجام همان روند هستند، طبیعی است که به نتیجه نخواهد رسید. نگران نباشید؛ شما همیشه می توانید از دور به این قصیه نگاه کرده و یک نتیجه گیری کلی از فعالیت های دیگران داشته باشید.
به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید برای محتوای خود، عنوان بنویسید، جدا از پیاده سازی تکنیک های سئو که در آموزش تولید محتوا آموخته اید، شما باید عبارت کلیدی اصلی آن صفحه را در گوگل جستجو کنید.
سپس باید حداقل عناوینی که در دو صفحه ابتدایی گوگل به کار برده شده اند را تجزیه و تحلیل کنید. در انتها، می توانید با ادغام ایده های منحصر به فرد خود و ایده های دیگر وب سایت های رقیب، بهترین عنوان را برای آن محتوا، تولید کنید.
شما از این روش برای هر بخش از سیستم تولید محتوا خود می توانید استفاده کنید. همانطوری که در این بخش به شما پیشنهاد دادیم از فعالیت های دیگران الگو بگیرید، ما به شما در آینده، آموزش می دهیم که چگونه به راحتی به منبعی برای دیگر وب سایت ها تبدیل شوید. خوشبختانه تولید محتوای سایت، پروسه ای گسترده است و زمینه را فراهم می کند تا شما بتوانید خلاقیت خود را در آن پیاده سازی کنید.
از داده ها و تجربیات خود استفاده کنید
آیا شما شخصا اطلاعاتی در مورد موضوع اصلی محتوایتان دارید؟ یا اینکه تجربه خاصی در زمینه مورد نظر کسب کرده اید؟ در ادامه این مسئله را به خوبی شرح خواهیم داد.
اگر جواب شما مثبت باشد، شک نکنید که استفاده کردن از این اطلاعات، می تواند پروسه تولید محتوا را به مرحله بالاتری ارتقا دهد. به عنوان مثال فرض کنید که شما در مقاله مورد نظر خود می خواهید وب سایت های معتبر برای پست مهمان را معرفی کنید؛ اگر خودتان نیز از پست مهمان در استراتژی هایتان استفاده کرده اید، قطعا می دانید که یک فلان وب سایت، برای پست مهمان کارساز نیست؛ شک نکنید که ارائه این اطلاعات به مخاطب، موجب جلب اعتماد او خواهد شد.
برخی تصور می کنند که اگر تجربیات خود را به دیگران ارائه دهند، در واقع به ضرر کسب و کارشان عمل کرده اند؛ حقیقتا به هیچ وجه اینطور نیست. مطمئن باشید به میزان کافی مهارت و تکنیک در کسب و کار شما وجود دارد که محدود به همین چند نکته ای که شما تجربه کرده اید نیست.
محتوای خود را در قالب های مختلف ارائه کنید
شما می توانید، همان محتوایی که می خواهید به صورت متن در اختیار کاربران قرار دهید، به شکل های زیر انتشار دهید:
تصاویر
طراح های کارتونی و گرافیکی
اینفوگرافیک ها
ویدئو
نمودارهای مختلف
تنها در این صورت است که تولید محتوای دیجیتال به ارزش و جایگاه واقعی خود می رسد!
فایل نهایی خود را مجددا بررسی کنید
اگر بخواهیم یک محتوای با کیفیت تولید کنیم، یک مشکل اساسی داریم؛ آن هم زمان بر بودن این پروسه است. وقتی شما تحت فشار باشید که فایل تولید محتوا شما باید در یک تاریخ خاص، منتشر بشود، ممکن است که در برخی از روزها، شما مجبور شوید از کیفیت کار خود بکاهید.
دقیقا به دلیل بروز این دسته از مشکلات، شما همیشه باید چندین محتوا از قبل تولید کرده باشید تا از تقویم انتشار خود، جلو بیفتید. با این کار می توانید به راحتی کیفیت محتواها را بعد از تولید، برای چندین بار بررسی کنید.
اگر شما خودتان تولید کننده محتوا هستید و بلافاصله بعد از اینکه نوشته خود را تمام کردید، آن را منتشر می کنید، بدون شک اشتباه بزرگی کرده اید!
همه نویسندگان بزرگ و همچنین بزرگان آموزش تولید محتوا، درباره این موضوع اتفاق نظر دارند که اولین متنی که یک فرد می نویسد، مشکلات زیادی دارد که در بار اول خود او متوجه این قضیه نمی شود. به همین دلیل شما باید چندین مرتبه بعد از تولید محتوای دیجیتال خود، آن را با صدای بلند برای خود بخوانید.
ارزیابی عملکرد محتوای تولید شده
بعد از تولید محتوا و احتساب آن به عنوان یک محتوای عالی توسط خودتان، نمی توانید به صورت صد درصد تصمیم بگیرید که این محتوا یکی از بهترین مطالب است و تمام استانداردهای آموزش تولید محتوا در آن رعایت شده است. بنابراین، فقط در حالتی می توان گفت که شما یک محتوای فوق العاده تولید کرده اید که اعداد و ارقام نیز همین مسئله را نشان دهند.
منابع آموزش سئو
اگه قصد دارید خودتون سئو یاد بگیرید یا اینکه سئو یاد دارید و میخاین که همیشه بروز باشید پیشنهاد میکنم که مقالات این سایت ها رو بخونید و سعی کنید تو خبرنامه شون عضو بشید.
زمان مطالعه: 13دقیقه هیپ مپ سایت را می شناسید؟ مایل به دانستن این هستید که کاربران شما چگونه با وبسایت شما تعامل میکنند؟ ابزارها و پلاگینهای نقشههای حرارتی میتوانند به شما کمک کنند تا ببینید کاربران کجا کلیک میکنند، چهقدر اسکرول میکنند، و چگونه واقعاً از وبسایت شما استفاده میکنند. اینطوری شما میتوانید حدس و گمان را از
زمان مطالعه: 10دقیقه بیزینس پلن کسب و کار اینترنتی چیست؟ ویژگی های بیزینس پلن کسب و کار اینترنتی را می شناسید؟ حتما این ایده برای شما هم پیش اومده که یک ایده در ذهن داشتید و تصمیم گرفتین که عملیش کنین و براش یک کسب و کار اینترنتی راه بندازین. خب میتونین بدون هیچ برآورد و برنامه ای
زمان مطالعه: 7دقیقه ماتریس سوات چیست و چرا به آن نیاز داریم ؟ در این بخش قصد داریم به تشریح چیستی و چرایی کاربری ماتریس سوات Swot بپردازیم. مهمترین پارامترهای ماتریس سوات انواع مدل های ماتریس سوات انواع استراتژی های ماتریس سوات چند نمونه ماتریس سوات برای کسب و کار اینترنتی ماتریس سوات SWOT را می