تولید محتوا متنی در مشهد

چرا به تولید محتوا متنی نیاز داریم ؟

آیا می دانید تولید محتوای اختصاصی متنی در راستای هدف کاربر تا چه حد موثر می باشد ؟

تولید محتوا متنی چیست؟‌چرا باید از تولید محتوا استفاده کنیم؟‌یکی از رایج‌ترین انواع تولید محتوا همین تولید محتوا متنی می‌باشد. در واقع از طریق محتوای متنی شما می توانید خیلی راحت و در سریع ترین زمان ممکن مطلب را به مخاطبان برسانید. 

تولید محتوا متنی در تمام فعالیت های شبکه اجتماعی و به طور کلی فضای دیجیتال مارکتینگ کاربرد زیادی دارد. از طریق تولید محتوا متنی می توانید منظور خود را به کاربران برسانید و خدماتتان را معرفی نمایید.

به عبارتی تولید محتوا پادشاه است! اما این مورد نیاز به تخصص و حرفه دارد؟ جواب آن خیر است! شما می‌توانید در هر زمینه‌ای تولید محتوا کنید به شرط اینکه کاملا تجربه داشته باشید و بدانید محتوا را از کجا و چگونه بنویسید.

تولید محتوا
اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوای اختصاصی

فاکتور اصلی در تولید محتوای متنی یونیک

فعالان شبکه های اجتماعی هم نمی‌توانند از زیر بار محتوای متنی شانه خالی کنند. از توییت‌نویسی در توییتر تا کپشن‌نویسی در اینستاگرام، مصداق‌های تولید محتوای متنی هستند و کسی که در متن نویسی قوی‌تر باشد، می‌تواند تأثیر عمیق‌تری روی مخاطبان خود بگذارد.

تولید محتوا یکی از مهم ترین مراحل انجام سئو و بهینه سازی سایت است.

تولید محتوا متنی فراتر از این‌ها هم می‌رود. به طور مثال برای ایمیل مارکتینگ و ریپورتاژ آگهی هم باید محتوای متنی مناسبی را در نظر بگیرید. به صورت کلی هم اگر محتوای مناسبی را برای صفحه‌ی وبسایت بنویسید صد در صد وارد صفحه اول گوگل می‌شود.

دنیای دیجیتال در حال رفتن به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی است. از این رو وب مسترها باید زمان زیادی را برای تولید محتوا برای کسب و کارشان صرف کنند. در حال حاضر وب­سایت و اپلیکیشن­‌ها برای جذب مخاطب برحسب نیازشان از تولید محتوای متنی، ویدئویی، گرافیکی، تولید محتوای صوتی و … استفاده می‌کنند.

منظور از محتوا متنی تمام اطلاعات ، از جمله کلمات و عبارت­ها ، جملات و پارگراف­ها و … است. ما از طریق این اطلاعات معنی و منظور را به خواننده منتقل می­کنیم و به همین ترتیب ارتباط بین نویسنده و خواننده شکل می­گیرد.

کسانی که وبلاگ‌نویس هستند یا در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، احتمالاً در زمینه‌ی اهمیت محتوای متنی تردیدی ندارند و به سادگی این موضوع را می‌پذیرند.

اما شاید کسانی که یک وب‌سایت خدماتی یا یک فروشگاه آنلاین دارند، کمی در این زمینه تردید کنند. این نوع سایت‌ها برای طراحی و فروشگاه‌سازی هزینه می‌کنند و این هزینه را هم ضروری و توجیه‌پذیر می‌بینند، اما وقتی پای «محتوای متنی» به میان می‌آید، در تخصیص وقت و پول برای این کار، خساست به‌خرج می‌دهند.

تولید محتوا متنی

در تولید محتوا متنی باید این نکته را توجه داشته باشید که متن باید کاملا بدون غلط املایی و نگارشی باشد. فاصله گذاری‌ها در آن رعایت شده باشد. همچنین نباید طوری باشد که چشم کاربر خسته شود. 

در بین محتوا از عکس و… باید استفاده شود. 

به هیچ عنوان از کلمات نامفهوم در متن محتوای خود استفاده نکنید.

سعی کنید محتوای یونیک تهیه کنید و از سایت‌های دیگر کپی نکنید. زیرا گوگل بسیار هوشمند است و ربات‌هایی دارد که می‌تواند محتوای کپی شده و یونیک را از هم تشخیص دهد. 

توجه نمایید جمله اول برای شروع محتوا بسیار مهم است و شما سه ثانیه فرصت دارید، تا در این جمله مخاطب را برای خواندن ادامه محتوا جذب کنید. و سعی کنید که کلمات جذاب و جالب و جدید استفاده کنید و خلاقیت داشته باشید.

از این شاخه به آن شاخه نپرید و بر هدف اصلی محتوا فوکوس کنید و بر آن متمرکز شوید و در هنگام نوشتن مطالب را به پیام کلیدی و هدف اصلی گره بزنید.

همیشه قبل از تولید محتوا سعی کنید کلمه کلیدی و عنوان و زیرعنوان متن و توضیحات را آماده داشته باشید تا از موضوع اصلی دور نشوید. 

امروزه مردم بسیار درگیر هستند. یعنی فرصتی برای خواندن محتواهای طولانی را ندارند. پس سعی کنید قلمتان طوری باشد که لپ کلام را به راحتی و بدون حاشیه به مخاطب برسانید.

در نهایت به طور کامل متن را ویرایش نمایید و پیش نویس متن را دوباره با برطرف کردن ایرادات و اصلاحات مجددا بنویسید.

در رابطه با موضوع محتوا به طور کامل تحقیق کنید و اطلاعات جمع آوری کنید، شما باید درمورد موضوع محتوا به حد کافی دانش خود را افزایش دهید و درون محتوا با ارائه آمار و داده­ها، ادعای خود را ثابت کنید. 

فراموش نکنید برای سرچ کردن بهتر است که همیشه به صورت زبان اصلی سرچ کنید. حتی می‌توانید محتوا را کاملا خودتان ترجمه و بازنویسی کنید.

انواع سبک های محتوانویسی

بهتر است نویسندگان محتوا و محتوانویسان با انواع سبک های محتوایی آشنا باشند تا محتواهایی کاربر پسند و مناسب با اصول موتورهای جستجو ، تولید کنند. در ویدئوی مقابل سعی کردیم 5 اصل و سبک مهم محتوا نویسی را برای شما توضیح دهیم که رشدانش به عنوان مرکز تولید محتوا در مشهد می تواند تمامی این سبک های محتوا را برای شما تولید کند.

تقویم محتوایی برای تولید محتوا متنی
  • محتوای متنی عمومی:‌معمولا مربوط به سرچ‌های عمومی می‌شود.
  • محتوای متنی تخصصی: این بخش مربوط به متن‌های تخصصی در رشته‌های مختلف می‌شود که ممکن است سرچ‌های آن کمتر باشد.
  • متن شبکه­‌های  اجتماعی: متن شبکه‌های اجتماعی شامل توییتر و فیسبوک و اینستاگرام و تلگرام می‌باشد که هرکدام از آن‌ها نکات مهم مربوط به خود را برای بالا آمدن دارند. معمولا این کارها را ادمین انجام می‌دهد.
  • متن تبلیغاتی: متن تبلیغاتی درواقع همان ریپورتاژ آگهی می‌باشد که برای آن باید یک متن جذاب بنویسید. 
  • محصول نویسی: معمولا برای سایت‌های فروشگاه محصول نویسی به کار می‌رود. باید محصولات به اندازه ای جذاب باشد که بتواند کاربر را راغب به خرید کند. همچنین کاملا کوتاه و خلاصه ویژگی‌های محصول را توضیح دهد.

اما برای سفارش تولید محتوا می‌توانید با کارشناسان  رشدانش تماس بگیرید. در مورد قیمت تولید محتوا هم باید این نکته را بدانید که بر اساس نوع محتوا و تعداد کلمات کاملا متفاوت می‌باشد.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا