بازاریابی کلیکی در مشهد

چرا به بازاریابی کلیکی نیاز داریم ؟

آیا از نقش و اهمیت بازاریابی کلیک در رونق کسب و کار اطلاع دارید ؟

بازاریابی کلیکی یا همان تبلیغات یا pay per click پرداخت به ازای هر کلیک چه نوع بازاریابی‌ای می‌باشد؟‌ این بازاریابی برای چه کسب و کارهایی مفید است؟ بازاریابی کلیکی یا همان تبلیغات کلیکی روشی نوین و بسیار کاربردی برای توسعه و پیشرفت تجارت‌های آنلاین است. اما چگونه می‌توانیم از این راه کسب درآمد کنیم؟ 

تبلیغات کلیکی را می توان یکی از هدفمندترین مدل های تبلیغات اینترنتی دانست که بازدهی بالایی دارد. تبلیغات کلیکی در عمل تبلیغ نیست و به نوعی تا زمانی که شما مخاطب بالقوه را بالفعل تبدیل نکرده اید نیاز نیست پولی پرداخت کنید. چی از این بهتر …. 

تبلیغات کلیکی یعنی اگر مشتری به سایت شما وارد شد پول کلیکش را می‌دهید، اگر هم نیامد پولی نمی‌دهید! چی بهتر از این؟

بازاریابی کلیکی

تبلیغات کلیکی در مشهد

منظور از بازاریابی کلیکی چیست؟

به معنای ساده‌تر آن در تبلیغات کلیکی یا همان ادوردز به ازای هر کلیک باید مبلغی را پرداخت نمایید. یعنی گوگل شما را با کلمات کلیدی مدنظر بدون اینکه در صفحه اول و یا لینک یک حضور داشته باشید، وارد صفحه اول خود می‌کند و شما را به کاربران نشان می‌دهد. در این بین اگر کلیکی انجام شود از شما هزینه‌ای را دریافت می‌کند.

تبلیغات کلیکی یا به اصطلاح PPC یکی از هدف‌‌مندترین روش‌های تبلیغاتی است. کلمۀ PPC مخفف عبارت Pay Per Click به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. البته بعضی آن را CPC هم (Cost Per Click) می‌گویند.

این روش یکی از معتبرترین روش‌های تبلیغاتی می‌باشد. زیرا :

  • طرف قرارداد شما خود گوگل می‌باشد. یعنی بسیار دقیق و خوش حساب است و دیگر نیاز نیست که استرسی داشته باشید.
  • می‌توانید زمان مخصوصی را برای تبلیغات مشخص کنید. به این ترتیب کلیک‌های شما و در نتیجه هزینه شما هدر نمی‌رود.
  • بازاریابی کلیکی یکی از هدفمندترین نوع بازاریابی و تبلیغات می‌باشد. زیرا در آن شما کاملا هدف و کاربران خود و حتی مقدار هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید را مشخص می‌کنید. گوگل هم براساس مقدار هزینه به شما خدمات می‌دهد.
  • در انتها گزارش دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد که براساس آن می‌توانید به تحلیل کسب و کار خود بپردازید
  • امکان تحلیل رقبا را به شما می‌دهد.
  • ساده‌ترین مزیت تبلیغات کلیکی آن است که تبلیغ‌دهنده و نمایش‌دهنده دقیقاً می‌دانند روی هر آگهی چه تعداد کلیک شده و با رهگیری دقیق‌تر نیز می‌توان فهمید چه تعداد از این کلیک‌ها به فروش یا هر اکشن دیگری ختم شده است.
  • در کمترین زمان شما را به هدف خود می‌رساند
  • می‌توانید مشتری‌های بالقوه و وفادار را پیدا نمایید.
  • به مرور زمان جایگاهتان از نظر سئو و بهینه سازی سایت تغییر خواهد کرد.
  • برای کلیک‌های موبایلی بسیار روش مناسبی می‌باشد.
  • تبلیغ دهنده تنها در ازای کلیک هایی که روی آگهی شده هزینه پرداخت می کند. یعنی بازدید ها رایگان است. وقتی ایمپرشن ( بازدید) رایگان باشد بازهم نقش مثبتی در سئوی سایت شما دارد.
  • ترافیک بالایی را برای شما به ارمغان می‌آرود.
  • در اغلب مواقع می‌توان به صورت لحظه‌ای هزینه‌ی کلیک یا بودجه‌ی کمپین تبلیغاتی را بنا به نیاز تغییر داد.
  • قابلیت زمانبندی در تبلیغ را دارید. یعنی می‌توانید ساعت نشان داده شدن تبلیغ را از ۹ صبح الی ۵ عصر و … بگذارید.
  • امکان هدفگذاری در این نوع بازاریابی کلیکی وجود دارد. ( منظور از هدفگذاری این است که برای گوگل یک هدف خاصی را تعریف کنید که طبق آن مشتری را برای شما بیاورد.)

همانطور که قبلا هم گفته شد دنیای امروز دنیای دیجیتال می‌باشد. با پیشرفت علم و فناوری خرید اینترنتی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در برخی موارد از خرید سنتی هم بالاتر است. اغلب صاحبان کسب و کارها نیز در کنار فروش سنتی و حضوری به دنبال فروش اینترنتی هم هستند و آن را راه اندازی کرده اند.

اما شما می‌توانید در فروش اینترنتی بسیار پیشرفت داشته باشید بدون آنکه هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. ضمنا بازگشت سرمایه‌ نیز در کسب و کار اینترنتی سریعتر انجام می‌شود.

اگر نیاز به مشاوره کسب و کار اینترنتی دارید همین حالا با رشدانش تماس بگیرید.

هزینه بازاریابی کلیکی چقدر است؟

هزینه بازاریابی کلیکی براساس دلار و یا ارز می باشد. یعنی شما نمی توانید به صورت ریالی هزینه را مستقیم به گوگل پرداخت نمایید. زیرا گوگل سرویس تبلیغات کلیکی ادوردز را برای ایرانیان تحریم کرده است!

قیمت/ تعرفه تبلیغات کلیکی بسته به صنعت و عوامل دیگر نظیر ارزش کلیدواژه یا حجم کمپین تبلیغاتی متفاوت است. به هر صورت نکته‌ی مهم در خصوص این نوع تبلیغات آن است که قیمت هر کلیک، باید با ارزشی که از این طریق برای کسب‌و‌کار‌ها فراهم می‌شود نسبت درستی داشته باشد.

به طورمثال هزینه کلمه‌ی “خرید فرش دستباف ” با کلمه‌ی ” خرید لباس ورزشی ” کاملا متفاوت می‌باشد و براساس نوع چگالی و سختی کلمه محاسبه می‌گردد. این هزینه‌ها از طریق گوگل تعیین می‌شود. اما گوگل بر چه اساسی هزینه را مشخص می‌کند؟ با استفاده از مزایده گوگل! یعنی برای یک کلمه قیمتی را مشخص می‌کند اگر رقبای شما قیمت بالاتری را نشان دهند قطعا رقیبتان را در بالاتر از شما قرار می‌دهد.

نحوه‌ی اجرای کمپین در بازاریابی کلیکی به چه صورتی است؟

برای اجرای بازاریابی کلیکی باید حتما از اکانت ادوردز استفاده کنید. اما همانطور که گفتیم این سرویس گوگل برای ما تحریم می‌باشد.

  نگران نباشید! شما می‌توانید اجرای کمپین را به گروه رشدانش بسپارید!

به صورت کلی دو روش قیمت گزاری برای بازاریابی کلیکی وجود دارد : 

  1. قیمت ثابت (Flat-Rate)

یعنی شما در تمام مدت قرداد، به ازای هر کلیک یک هزینۀ ثابت را پرداخت می‌کنید؛ مثلاً هر کلیک 100 تومان. این نوع قیمت‌گذاری بیشتر در سایت‌های مقایسه قیمت مثل ایمالز استفاده می‌شود.

  1. قیمت مزایده‌ای (Bid-based)

در این روش قیمت هر کلیک بر اساس مزایده‌ بین تبلیغ‌دهندگان تعیین می‌شود. البته این کار به صورت آنلاین و خودکار انجام می‌شود. درست مثل یک مزایده در دنیای حقیقی، اینجا هم شما باید قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهید؛ اما مکانیزم برگزاری این مزایده‌ها با چیزی که در ذهن دارید، کمی متفاوت است.

هزینه بازاریابی کلیکی

انجام خدمات بازاریابی کلیکی در مشهد

خدمات بازاریابی کلیکی در مشهد

در رشدانش با بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص بازاریابی کلیکی ، امکان ارائه خدمات مشاوره و ثبت سفارش بازاریابی کلیکی در مشهد را داریم.

در خدمات بازاریابی کلیکی در مشهد ، خدماتی به صورت زیر ارائه می کنیم : 

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات یا بازاریابی کلیکی انواع مختلفی دارد که بهتر است جهت انتخاب بهترین شیوه از یک متخصص بازاریابی در جهت رسیدن به بالاترین بازدهی استفاده کنیم. برخی از مهمترین انواع بازاریابی کلیکی عبارتنداز : 

بازاریابی کلیکی

تیم رشدانش دارای اکانت رسمی گوگل ادوردز می‌باشد و همچنین افراد متخصصی را در این زمینه دارد که شما می‌توانید با خیالی آسوده کمپین خود را به ایشان بسپارید تا با کمترین هزینه بیشترین سود را داشته باشید.

اگر میخواهید در کمتر از ۲۴ ساعت وارد سرچ اول گوگل شوید با ما تماس بگیرید!

نکته‌ی جالب دیگری که در بازاریابی کلیکی وجود دارد انواع مختلف آن می‌باشد:

CPC یا Cost Per Click

CPC و یا هزینه به ازای هر کلیک به این معنی است که تبلیغ کنندگان برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه می کنند. به عبارت دیگر، وقتی کاربری عبارتی را جستجو می کند تبلیغ شما را می بیند و روی آن کلیک می کند و تبلیغ کننده به موتور جستجو هزینه ای را پرداخت می کند. این نوع طرح قیمت بیشتر منجر به فروش می شود و مشاغلی که خدمات و محصولاتی برای فروش دارند، تنها در صورتی که این تبلیغات منجر به فروش محصول شوند، هزینه یک کلیک را پرداخت کنند. با انتخاب قیمت گذاری CPC، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که هزینه ی تبلیغاتی خود را به حداکثر سود برسانید.

CPM یا cost per thousand impressions

CPM و یا هزینه در هر هزار بار نمایش، متفاوت از CPC است. در این روش شما باید به ازای هر 1000 بار نمایش تبلیغاتی در نتایج جستجو، هزینه پرداخت کنید. معمولا مشاغل برای این روش تنها هزینه ای را پرداخت می کنند تا کاربران از وجود وب سایت ها آگاه شوند و با آن چه ارائه می دهند بر کاربران تأثیر بگذارند. این نوع برنامه قیمت گذاری بیشتر برای مشاغل جدید و یا کمتر شناخته شده مفید می باشد و در حالت کلی در روش CPM، کسب و کار ها اولویت خود را افزایش آگاهی افراد از برندشان و ایجاد شهرت قرار می دهند. تبلیغ کنندگان خواه CPC یا CPM را انتخاب می کنند، روند مناقصه یکسان است. پس از تشریح بودجه، مشتریان تعیین می کنند که برای هر کلیک / 1000 بازدید چقدر می خواهند پیشنهاد دهند. پس از تنظیم این مورد، موتور جستجو اطلاعات را می گیرد، پیشنهادات را با هم مقایسه می کند و جستجوها را بر اساس آن ترتیب می دهد. این کار تا زمان مصرف بودجه بازاریابی یا تا زمانی که تبلیغ کننده بودجه را افزایش دهد ادامه می یابد. آن دسته از مشاغل با بودجه بیشتر برای تبلیغات دارای مزیت هستند.

تبلیغات CPA : این نوع تبلیغات به صورت click per action انجام می شود. یعنی حتما باید فعالیتی انجام شود تا به گوگل هزینه پرداخت شود. به طور مثال برای گوگل اکشن را تماس تعیین می کنید. در این صورت بعد از تماس و 8 ثانیه صحبت از شما هزینه کم می شود. مدل دیگر هم می تواند فروش باشد. برای سایت های فروشگاهی اگر کاربر وارد قسمت پرداخت شود هزینه کم می شود. این روش در ایران جواب نمی دهد مگر اینکه درگاه پرداخت ها از دید گوگل معتبر باشد.

در این نوع بازاریابی کلیکی هم نباید استراتژی را فراموش کنید. یعنی قبل از اجرای کمپین حتما هدف خود را مشخص نموده و در نهایت استراتژی بازاریابی کلیکی را بچینید. این نکته را بدانید که برای موفق شدن حتما باید استراتژی در نظر بگیرید. بدون اینکه از افراد متخصص کمک بگیرید شروع به بازاریابی کلیکی نکنید!

شما می توانید صفر تا صد راه اندازی کمپین را به ما بسپارید.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا