تولید محتوا صوتی در مشهد

چرا به تولید محتوا صوتی نیاز داریم ؟

آیا از اهمیت و نقش تولید محتوای صوتی اطلاع دارید ؟

تولید محتوا صوتی یا پادکست podcast یکی از انواع تولید محتوا می‌‌باشد که در دنیای امروز طرفداران بسیار زیادی دارد. اما منظور از تولید محتوا صوتی- تصویری چیست؟   تفاوت تولید محتوا صوتی-تصویری با پادکست در چیست؟

محتوای صوتی هر نوع ماده یا اطلاعات منتشرشده‌ای است که از طریق گوش دادن مصرف می‌شود , می‌تواند راهی مفید برای انتقال داستان، فرهنگ و … باشد.

تولید محتوا صوتی- تصویری یکی از بهترین گزینه‌ها برای اضافه کردن به استراتژی بازاریابی محتوا است. محتوای صوتی را می‌توان از طریق دستگاه‌هایی مانند بلندگوهای رایانه، هدفون یا بلندگوهای هوشمند پخش کرد.

تولید محتوای صوتی در مشهد

قیمت تولید محتوا صوتی در مشهد

پارامترهای موثر در هزینه تولید محتوای صوتی در مشهد

قیمت تولید محتوا صوتی در مشهد به موارد متعددی بستگی دارد و نمی توان به صورت دقیق قیمت را مشخص کرد و باید شرایط و میزان و پارامترهای مدنظر مشتری به صورت دقیق بررسی گردد تا قیمت دقیق تولید محتوا صوتی مشخص شود. 

برخی از مهمترین پارامترها در تعیین قیمت تولید محتوا صوتی در مشهد عبارتنداز : 

تولید محتوای صوتی در مشهد

تولید پادکست در مشهد

مزایای تولید محتوا صوتی چیست؟

یکی از کارهایی که شما می توانید در جهت کاهش نرخ پرش کاربر یا بانس ریت و افزایش ماندگاری کاربر در صفحه و همچنین افزایش میزان جذابیت محتوا انجام دهید استفاده از پادکست یا تولید محتوای صوتی می باشد. هرچه محتوای صوتی توسط تیم تولید محتوای حرفه ای تری انجام گیرد مسلما تاثیرگذاری محتوا روی مخاطب بیشتر خواهد بود. 

  • خیلی از افراد به دلیل مشغله کاری و یا موارد دیگر فرصت خواندن محتوا را ندارند. بنابراین می‌توانند آن را گوش کنند!
  • بسیاری از افراد برای جلوگیری از اتلاف وقت خود در هنگام کارهای روزمره‌ی خود یا ورزش کردن و… ترجیح می‌دهند محتوای صوتی یا همان پادکست گوش کنند تا به اطلاعاتشان به طور همزمان اضافه شود.
  • تولید محتوا صوتی- تصویری یکی از بهترین گزینه‌ها برای نابینایان عزیز می‌باشد.
  • ارتباط کلامی به مراتب بهتر و عمیق‌تر از ارتباط تولید محتوا متنی می‌باشد.
  • معمولا افراد ترجیح می‌دهند آموزش‌ها را به صورت صوتی گوش کنند.
  • بهترین راه برای همسو کردن مخاطبان استفاده از تولید محتوا صوتی- تصویری است.
  • جلب اعتماد بیشتر مخاطب. قطعا وقتی مخاطب لحن شما را متوجه شود اعتمادش بیشتر می‌شود.
  • می‌تواند در سئو و بهینه سازی سایت اثر مثبتی داشته باشد.
  • محتوای صوتی پادکست، نوعی مارکتینگ بکر و کشف‌نشده است. فقط 6% از برندها از پادکست استفاده می‌کنند. این یعنی بستری بی‎‌رقیب برای شما.
  • به دسترسی اطلاعات بسیار کمک می‌کند.
  • نرخ بازدهی سایت شما بیشتر می‌شود زیرا کاربر راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند.

چگونه محتوا صوتی- تصویری ایجاد کنیم؟

برخلاف قالب‌های نوشتاری، محتوای صوتی به این منظور ایجاد می‌شود تا به راحتی در حین حرکت یا هنگام رسیدگی به چندین فعالیت مختلف قابل دریافت باشد. به طور معمول محتوای صوتی با استفاده از سه تکنیک تولید می‌شود

  –   ضبط صدای واقعی انسان.

  –    تبدیل متن نوشتاری به کلمه گفتاری با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP).

 –      تشخیص فرامین صوتی از طریق بلندگوهای هوشمند یا دستگاه های صدا گرا.

– بدانید برای تولید محتوای صوتی عالی به چه نوع تجهیزاتی نیاز خواهید داشت

– صدای پس‌زمینه و پژواک در هر محیط را کاهش دهید

– از ابزارهای ویرایش رایگان استفاده کنید تا صدای صوتی شما بهتر شود

از آنجا که مصرف محتوای صوتی افزایش مداوم داشته است، نمی‌توان اهمیت ادغام آن در تجارت را نادیده گرفت. محتوای صوتی می‌تواند راهی مفید برای انتقال داستان، فرهنگ، مأموریت یا صدای سازمان به مشتریان بالقوه باشد. علاوه بر این، از محتوای صوتی می‌توان برای بهبود تجربه کاربر (UX) و برقراری ارتباط با کاربران استفاده کرد.

برای تولید محتوای صوتی باید درباره‌ی مفاهیم مهندسی صدا مانند فشرده‌سازی، یکسان‌سازی، لغو فاز، انتخاب میکروفون و راه‌اندازی استودیو، اطلاعات کسب کنید و نحوه استفاده از میکروفون، کنسول و ایستگاه‌های کاری صوتی دیجیتال (DAW) را به‌منظور ضبط و افزایش عملکرد بدانید.

فراموش نکنید که  تولید محتوا صوتی- تصویری را به هیچ عنوان نمی‌توانید بدون استراتژی پیش ببرید.

تفاوت پادکست و تولید محتوا صوتی-تصویری

پادکست نوعی از فایل‌های صوتی است که آن را در شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند. این در حالی است که یک محتوای صوتی همیشه نیاز به اشتراک ندارد و می‌توان با تولید و استفاده از یک عدد فایل صوتی از مزایای آن استفاده نمود. این نوع فایل‌های صوتی را می‌توان با نرم‌افزارهای مناسب گوش داد.برخلاف فرمت‌های تصویری یا نوشتاری، محتوای صوتی، ایجاد می‌شود تا به‌راحتی در حین حرکت یا هنگام انجام چند کار قابل‌مصرف باشد.

از آنجا که محتوای ویدئویی به جای یک حس به دو حس نیاز دارد، محدود کننده‌تر است. بنابراین، محتوای صوتی ایجاد جذابیت بیشتری می‌کند و همین دلیل استفاده از آن برای مخاطبان شما در هنگام انجام چند کار آسان است.

محتوای صوتی بیش از آنچه تصور می‌کنید می‌تواند سودآور شود. پیش بینی می‌شود سه سال دیگر درآمد تبلیغات پادکست دو برابر شود: از 237 میلیون دلار در سال 2017 ، به کمتر از 642 میلیون دلار در سال 2021.

طبق مطالعه اخیر منتشر شده توسط IAB ، تقریباً دو سوم شنوندگان اذعان می‌کنند که تمایل دارند تا محصولاتی را خرید کند در طول یک پاوکست ید تبِعات پخش شده در پادکست به آن اشاره شده است. این امر پادکست‌های منتشر شده توسط بازاریابان و هرگونه تبلیغات مرتبط در جریان پادکست‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

هزینه تولید محتوا صوتی- تصویری در رشدانش چقدر است؟

هزینه تولید محتوا صوتی- تصویری در رشدانش کاملا بستگی به نوع پروژه و کاری که شما دارید دارد. اما به صورت کلی رشدانش با کمترین سود محتوایی با کیفیت بالا را برای شما عزیزان تولید می کند. شما می توانید جهت آگاهی از قیمت ها به صورت مستقیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا