بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی شبکه اجتماعی و تکنیک های مهم آن چه تاثیری در کسب و کار اینترنتی دارد؟

چرا باید کسب و کارمان در فضای شبکه‌های اجتماعی هم حضور فعال و پررنگ داشته باشد؟‌

این‌ها سوالاتی هستند که همیشه در ذهن صاحبان کسب و کار اینترنتی وجود دارند. بعد از اینکه طراحی سایت و قالب آن آماده شد و شروع به تولید محتوای متنی و همچنین مشغول  سئو و بهینه سازی سایت شدید باید به فکر حضور در شبکه های اجتماعی باشید. اما چگونه می‌توانیم در این راه موفق شویم؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه رشدانش باشید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی
اقدامات لازم برای بازاریابی اینترنتی

منظور از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

همه‌ی ما می‌دانیم که در این چند سال اخیر شبکه‌های اجتماعی یا رسانه های اجتماعی بسیار پیشرفت کرده است. بسیاری از افراد هستند که در شبکه های اجتماعی به راحتی کسب درامد می‌کنند. به مرور با توجه به حضور گسترده کاربران ، توجه صاحبان کسب و کار نیز به شبکه های اجتماعی جلب شد. در ایران نیز به مرور شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به سرعت پیشرفته کرده و مخاطبان بسیاری را جذب کردند.

از زمانی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است و نفوذ آن در بین کاربران بیشتر شده است، خیلی‌ها به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی به آن نگاه ویژه‌ای دارند. اما بازاریابی شبکه های اجتماعی کار ساده‌ای نیست و تکنیک‌ها و ترفندهای زیادی دارد .

بازاریابی شبکه اجتماعی یکی از زیرشاخه های بازاریابی دیجیتال که بوسیله انواع پلتفرم های شبکه اجتماعی ، فعالیت های بازاریابی انجام دهیم.

 طبق آمار وب سایت ourworldindata ، از 7.7 میلیارد جمعیت کره زمین، 3.5 میلیارد نفر عضو یک تا سه شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و … هستند. براساس پیش‌بینی انجام شده این میزان تا سال 2022 به پنج میلیارد خواهد رسید.

هرگونه کاری که برای پیشرفت و نمایش خود در شبکه اجتماعی انجام می‌دهید و برای آن برنامه ریزی و استراتژی دارید را بازاریابی شبکه‌های اجتماعی میگویند. به معنای ساده  Social Media Marketing (SMM)  استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و تولید محتوا در آنها برای تحقق اهداف بازاریابی و فروش است

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از انواع بازاریابی اینترنتی می باشد که به معنای بهره‌گیری از پلتفرم‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، برندسازی، افزایش فروش و حتی افزایش ترافیک وب‌سایت است. در این سیستم شما درگیر انتشار بهترین محتوا، شنیدن حرف های فالوئرها و تعامل با آنها، تحلیل نتایج و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌شوید.

دقت کنید که استفاده موازی از ویدیو مارکتینگ، کمپین‌های بازاریابی، بازاریابی ایمیلی و… از مواردی هستند که به کار شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی قدرت بخشیده و می‌توانند مخاطبانتان را به قیف فروش هدایت کنند.

فعالیت‌های تجاری در بستر این رسانه‌ها عمدتاً درزمینه تولید محتوای متنی، تصویری، ویدئویی) صورت می‌گیرد. اما راه آسان‌تری هم برای دیده شدن در این رسانه‌ها وجود دارد و آن هم تبلیغات است. قلب هر شبکه اجتماعی با مشارکت مخاطبین و کاربران و به اشتراک‌گذاری محتوا در آن‌ها می‌تپد! درواقع باید گفت که این رسانه‌ها بدون اشتراک‌گذاری محتوا توسط کاربران عملاً هیچ کاربردی ندارند. همین جاست که شما باید از این قابلیت مستعد استفاده کنید و از مخاطبین یک کانال ارتباطی بسازید تا با اشتراک‌گذاری محتوای شما، مسیر درست را انتخاب کرده باشید.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

در این قسمت به بررسی و شرح مهمترین مزیت های بازاریابی شبکه اجتماعی می پردازیم.

مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی
  • کاهش هزینه‌ها. هزینه‌های خرید به صورت حضوری کاهش می‌یابد. یعنی دیگر نیازی نیست که هزینه مکان و آب و برق و گاز و… را در نظر بگیرید. فقط نیاز به اینترنت دارد.
  • صرفه جویی در زمان: زمانی که لازم است شما برای یک مشتری بگذارید و کالا را معرفی کنید کاهش می‌یابد و این موضوع باعث صرفه جویی در زمان برای شما و متقابلا مشتری می‌شود.
  • معرفی بهتر و کامل تر محصول به مخاطب : به کمک بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید محصولات را خیلی راحت‌تر به مشتری معرفی کنید. همچنین امکان نمایش تمامی محصولات برای مشتری فراهم می‌شود. به این ترتیب در وقت دو طرف هم صرفه‌جویی می‌شود.
  • تحلیل رقبا و یادگیری از آنها : شما می‌توانید رقبا را راحت‌تر و بهتر تحلیل کنید. حتی نکاتی را یاد میگیرید که از آن‌ها غافل بوده اید. اما این موضوع در حالت سنتی خود بسیار سخت امکان پذیر می‌باشد.
  • افزایش ترافیک ورودی برای سایت: به کمک بازاریابی شبکه اجتماعی شما می توانید ترافیک ورودی سایت خود را بیشتر کنید.
  • دریافت اطلاعات مخاطبان و فالوئرها : شما به کمک بازاریابی در شبکه های اجتماعی می‌توانید اطلاعات مخاطبان خود را دریافت کنید و آن‌ها را داشته باشید.
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • ایجاد ارزش افزوده
  • بهبود اعتبار برند : برند شما به کمک شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رشد پیدا کنند.
  • رفتارشناسی مشتری
    – راه‌اندازی امور مشتریان و پشتیبانی
    انسانی‌سازی برند
  • امکان راه‌اندازی یک کمپین کامل به شکل رایگان
  • بازاریابی دهان به دهان
  • قابل کشف و در دسترس بودن بیشتر برای مخاطبین
  • ایجاد راه ارتباطی مؤثر و امکان گفتگوی مستقیم با مشتریان : به این ترتیب شما می توانید اعتماد مشتری را به خود جلب نمایید و به طور مستقیم با آن‌ها در ارتباط باشید.
  • امکان ایجاد یک جامعه مجازی: در ادامه گزینه قبلی، رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا با مخاطبین عادی و یا حتی افراد حرفه‌ای و مشغول در حوزه فعالیت خودتان ارتباط تنگاتنگ و خیلی بهتری داشته باشید. با چنین سیستمی می‌توان یک جامعه مجازی پرانفعال ایجاد کرد و از همکاری‌های صمیمانه دو یا چندطرفه بهترین استفاده را برد. مردم علاقه زیادی به این نوع کسب‌وکارهای پویا دارند و با تمایل خیلی بیشتری با این مدل تجارت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

شرکت‌های موفق دیجی‌کالا یا اسنپ مثال‌های خوبی برای این زمینه در ایران هستند. این شرکت‌ها با ایجاد پل‌های ارتباطی متعدد، یک پویش همگانی ایجاد کرده و ارتباط خیلی صمیمانه‌ای با مخاطبین خود برقرار کرده‌اند. اولین قدم برای تبدیل یک کاربر به مشتری ثابت جلب اعتماد او است و این قابلیت رسانه‌های اجتماعی این کار را برای شما بسیار راحت می‌کند.

بازاریابی شبکه اجتماعی

معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی

در این قسمت به بررسی و شرح مهمترین معایب بازاریابی شبکه اجتماعی می پردازیم.

معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی

همانطور که بازاریابی شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری دارد در صورت عدم توجه به یک سری نکات می توانید نه تنها باعث رشد بلکه باعث کاهش محبوبیت برند شوید :

خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه اجتماعی در مشهد

خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی در مشهد

در رشدانش با بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص ، سعی داریم با بررسی تمامی کانال های بازاریابی شبکه اجتماعی ، بهترین کانال را شناسایی و در جهت انجام خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی در مشهد اقدام کنیم.

یکی از اقدامات رشدانش در خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی ، تولید محتوای اینستاگرامی می باشد

در خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی در مشهد ، خدماتی به صورت زیر ارائه می کنیم : 

‌چگونه یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی بسازیم؟

جهت تدوین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید مطابق با 7 مرحله زیر عمل کنید.

  1. اهداف خود را بررسی کنید و آن‌ها را مشخص نمایید. بدون هدف هیچکاری به سرانجام نمی‌رسد. اگر تیم استراتژیکی دارید بهتر است با آن‌ها مشورت کرده و پلن‌های شروع کار را مطرح کنید. اینکه فکر کنید برای چنین مسئله‌ای نیاز خاصی به برنامه‌ریزی نیست و می‌توان در همه شبکه‌ها فعالیت داشته باشید در ظاهر خیلی خوب است اما بهتر است بدانید چنین دیدگاهی باعث شکست زودهنگام بسیاری از کسب‌وکارها شده است.
  2. دستورالعمل اصلی برای فعالیت خود در نظر بگیرید. منظور از دستورالعمل اصلی این است که یک برنامه ریزی درستی برای انجام هر کاری در طول روز داشته باشید. یعنی باید بر اساس هدف خود مشخص کنید که قرار است در طول روز چه کارهایی برای شبکه اجتماعی خود بکنید.
  3. شناسایی مخاطبان و مشتری‌ها : شما می‌توانید مخاطبان و مشتری‌های خود را به راحتی بشناسید و سپس براساس نوع مشتری‌ها استراتژی جدید بچینید.
  4. نوع محتوای خود را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنید. اینکه قرار است در شبکه‌های اجتماعی به انتشار چه مدل محتوایی بپردازید خیلی مهم است. برای این مورد هم باید به مخاطبین مراجعه کرد. قرار نیست همه تجارت‌ها به یک شکل از تولید محتوا رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.
  5. انتشار و اشتراک‌گذاری محتوا را زمان‌بندی کنید. یکی از اشتباهات رایجی که خیلی از صفحات مجازی انجام می‌دهند این است که به محض راه‌اندازی صفحه خود در یک شبکه اجتماعی، شروع به ارسال پشت هم مطالب در آن می‌کنند و در مدتی کوتاه تعداد زیادی مطلب در آن منتشر می‌کنند. سپس بعد از مدتی از تب و تاب افتاده و به سرعت این روند را کاهش داده و خیلی زود قطع می‌کنند!
  6. روند کاری و پیشرفت‌های خود را به صورت مداوم چک کنید
  7. زمانی که مخاطبینتان فعال هستند اقدام به انتشار محتوا کنید

به طور کلی در نظر بگیرید که امروزه همه ی افراد گوشی همراه دارند و همچنین دسترسی اینترنت برای همه آسان می باشد. بنابراین بهترین راه برای جذب مشتری بیشتر این است که شما در فضای شبکه اجتماعی بسیار معروف شوید. اگر به درصد ها هم نگاه کنید متوجه می شوید که بیشتر خریدهای اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی و بعد از آن سایت انجام می شود. پس از این فرصت استفاده کنید. رسانه‌های اجتماعی این روزها طوری در زندگی ما رخنه کرده‌اند که اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خیلی راحت و سریع به سیل عظیمی از کاربران و افراد مستعد تبدیل شدن به مشتری دسترسی داشته باشید.

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

به صورت کلی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی 5 تکنیک اساسی وجود دارد که شامل تدوین استراتژی محتوا ، برنامه ریزی جهت انتشار محتوا ، تعامل مناسب و سر وقت با مخاطب ، تحلیل نتایج و تبلیغات مداوم و منظم می باشد. 

همچنین تکنیک های بسیاری در جهت بازاریابی شبکه اجتماعی وجود دارد که برخی از مهمترین آن ها عبارتنداز : 

  • استفاده از داستان سرایی و ابزارهای مرتبط 
  • در نظر گرفتن بودجه مناسب برای تبلیغات و بازاریابی 
  • توجه ویژه به تولید محتوای ویدئویی و ویدئو مارکتینگ Video Marketing
  • استمرار در تولید محتوا 
  • ارتباط مناسب و تاثیرگذار با مخاطبان 
  • پوشش اخبار مرتبط در حوزه کاری 
  • تبدیل مشتریان به مبلغان برند و توجه ویژه به وفاداری مشتریان 
  • نمایش جنبه های رقابتی و جذاب کسب و کار 
  • خلق شخصیت انحصاری
  • ارتباط با اینفلوئنسر های مرتبط

چرا کسب و کار شما باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد؟

یکی از سوال هایی که همواره ذهن افراد و صاحبان کسب و کار را به خود مشغول کرده این است که چرا باید در شبکه های اجتماعی حضور یابیم . پاسخ این سوال بسیار ساده است. با توجه به گسترش فضای اینترنت و ظهور شبکه های اجتماعی ، همچنین حضور فعال مخاطبان ، برندینگ و تبلیغات کسب و کار بسیار سرعت گرفته و در کسری از ثانیه شما می توانید محصول خود را به مخاطبان ارائه کنید و درآمد بالایی کسب کنید. پس به هیچ وجه نباید از این تکنیک بازاریابی غافل شوید.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار موظفید از پتانسیل موجود بهره بگیرید و مثل یک صیاد حرفه ای به این جنگل پر از شکار بروید و شکارهای خود را داشته باشید. 

 در ادامه برخی از مهمترین نتایج حضور در شبکه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد . 

  • آگاهی از برند و محصول Awareness
  • افزایش ترافیک وب سایت و مخاطب 
  • افزایش چشمگیر درآمد 
  • افزایش تعاملات با برند 
  • امکان ارائه خدمات در بستر شبکه های اجتماعی 
  • تعامل بهتر و مناسب با مخاطبان و دریافت انتقادات و پیشنهادات
  • بهبود نرخ تبدیل conversion
  • تحلیل بهتر و سریعتر رقبا
  • تاثیرگذاری روی سئو 
  • افزایش وفاداری مشتریان 
  • کاهش هزینه و هدف مند کردن آن 
  • رفتار شناسی مشتری

انواع بازاریابی شبکه اجتماعی

به صورت کلی بازاریابی شبکه اجتماعی در چهار دسته بندی اصلی قرار می گیرد : 

1- شبکه سازی اجتماعی ( فیسبوک و لینکدین ) 

2- میکروبلاگینگ ( توئیتر و تامبلر ) 

3- به اشتراک گذاری تصویر ( اینستاگرام و پینترست ) 

4- به اشتراک گذاری ویدئو ( یوتیوب ، اپارات و ویمئو ، تماشا )

چک لیست فعالیت برند در شبکه های اجتماعی 

در چک لیست زیر شما می توانید برخی از فعالیت هایی که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید به صورت مداوم ( روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه ) عمل کنید را مشاهده نمایید.

چک لیست فعالیت در شبکه اجتماعی

روش های اجرای بازاریابی شبکه های اجتماعی

در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین روش های اجرای بازاریابی شبکه های اجتماعی ( جذاب ترین شبکه اجتماعی ) را بررسی کنیم و همچنین ابزارهای تحلیلی نیز جهت بررسی رفتار و تعامل مخاطبان را به شما ارائه کنیم.

شبکه اجتماعی فیسبوک facebook

فیسبوک به عنوان اولین شبکه اجتماعی شناخته می شود که به عنوان آغازی در ارتباطات و تعاملات اجتماعی گسترده بر بستر فضای مجازی و اینترنت شناخته می شود و جزء کاربردی ترین شبکه اجتماعی بین افراد در جهان محسوب می شود. البته که این شبکه اجتماعی از همان ابتدا در ایران با محدودیت مواجه شد و باید بوسیله فیلترشکن مورد استفاده قرار گیرد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام instagram

بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام
بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام

یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی که به جرات می توان گفت بالاترین سرعت در انتقال اطلاعات به مخاطب با تاثیرگذاری فوق العاده را داراست. به همین دلیل کار کردن با اینستاگرام و تولید محتوا در آن روز به روز در حال پیشرفت هست و باید طبق اصول و استراتژی مناسبی در این مسیر حرکت شود. شاید به همین دلیل می توان گفت که حضور در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای هر کسب و کار کوچک و بزرگی از نون شب واجب تره .

اینستاگرام در ایران 

با توجه به گسترش و محبوبیت روزافزون اینستاگرام در ایران و نصب بیش از 70 درصد کاربران ایرانی ، اینستاگرام می تواند به عنوان یکی از حساس ترین شبکه های اجتماعی شناخته شود که باید به آن توجه ویژه ای گردد. 

فیلترینگ اینستاگرام 

البته با توجه به محدودیت هایی که در سالیان اخیر برای این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد شده و فیلتر شده ، اما همچنان استفاده از اینستاگرام بوسیله فیلترشکن رواج یافته و این شبکه اجتماعی نیز به مانند تلگرام ، توسط کاربران ایرانی به دلیل محبوبیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. 

شبکه اجتماعی تلگرام Telegram

تلگرام با توجه به وجود ارتباط تصویری و صوتی ، به نوعی یک اپلیکیشن ارتباطی می باشد که به دلیل وجود امکاناتی مثل ایجاد کانال ، گروه و… بسیار طرفدار پیدا کرده و مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. شبکه اجتماعی تلگرام در سال 1397 به دلیل مسائل سیاسی فیلتر گردید این در حالی است که تقریبا اکثر کاربران بر روی این شبکه باقی ماندند ولی مسلما به دلیل لزوم استفاده از فیلترشکن میزان استفاده کاربران از تلگرام به صورت چشمگیری کاهش یافت. در سال 1401 با ایجاد محدودیت برای سرورهای تلگرام در جهت عدم توانایی دریافت کد تایید پیامکی ، امکان ورود کاربران به صورت کامل قطع شد و کاربران تلگرام در صورت خارج شدن از حساب کاربری خود ، امکان ورود مجدد به حساب خود را نخواهند داشت.

شبکه اجتماعی واتس آپ whatsapp

واتس اپ نیز یکی از شبکه های اجتماعی محسوب می شود که بعد از فیلترینگ تلگرام بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به نوعی یک اپ ارتباطی است که جهت تماس صوتی و تصویری مورد استفاهدد قرار می گیرد . 

شبکه اجتماعی توئیتر Twitter 

توییتر یا توئیتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که با توجه به محدودیت‌های آن در ایران، بیشتر کاربری خبری و سیاسی دارد و طرفداران خود را دارد و حتما باید از ظرفیت‌های آن برای شروع کار مثل جذب فالوئر، روابط عمومی، برقراری ارتباط نزدیک با مخاطبان، مدیریت بحران، موج‌سواری روی ترندها و هشتگ‌های روز، ارائه تخفیف و… استفاده کنید.

شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin 

لینکدین یک مدل شبکه اجتماعی است که می تواند برای کسب و کار ها  مفید باشد البته جهت فعالیت در این شبکه اجتماعی این نکته را مدنظر قرار دهید که اکثر مخاطبان لینکدین ، قشر فرهنگی و دانشجویان هستند . 

شبکه اجتماعی یوتیوب Youtube

یوتیوب یک شبکه اجتماعی محبوب هست که بر پایه تولید محتوای ویدئویی فعالیت می کند . این شبکه اجتماعی برای کاربران امکان کسب درآمد دلاری را مهیا کرده که البته از ابتدا برای کاربران ایرانی فیلتر شده است و خبر بد اینکه کسب درآمد دلاری برای کاربران ایرانی بسته شده و هیچ وجه این قابلیت برای آی پی های ایرانی قابل استفاده نیست .

شبکه اجتماعی آپارات Aparat

شبکه اجتماعی آپارات با الگوبرداری از یوتیوب مخصوص کاربران ایرانی طراحی شده که سعی شده اکثر توانمندی و قابلیت های یوتیوب در آن رعایت شود و کاربران می تواند با انتشار ویدئو وو ایجاد یک کانال اختصاصی برای کسب و کار خود در جهت تبلیغات محصولات خود اقدام کنند. 

شبکه اجتماعی پینترست pinterest

پینترست یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اشتراک گذاری عکس هست . این برنامه فیلتر هست و باید بوسیله فیلترشکن استفاده گردد.

تیک تاک Tiktok

تنها در چند سال اخیر به دلیل قابلیت های بسیار ، خود را به عنوان یکی از جذاب ترین شبکه اجتماعی معرفی کرده است.  در تیک تاک شما می توانید جهت ایجاد و به اشتراک گذاری ویدیو های کمتر از ۶۰ ثانیه استفاده کنید.

تولید محتوای ویروسی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از تکنیک هایی که در بازاریابی شبکه های اجتماعی بکار می رود تولید محتوای ویروسی می باشد که می تواند در موثر و نتیجه بخش بودن بازاریابی شبکه های اجتماعی ، نقش مهمی ایفا نماید. 

محتوای ویروسی به نوعی از محتوا اطلاق می شود که با سرعت بالا در شبکه های اجتماعی مختلف بین کاربران انتقال یابد. در ابتدا باید هدف و استراتژی محتوای ویروسی را مشخص کنید. دقت کنید که محتوای ویروسی باید ارزش اشتراک گذاری داشته باشد و یا جهت حل مشکل و ارائه یک راهکار باارزش ارائه گردد. بهتر است بتوانید احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید . بهتر است از مدل محتواهای پرمخاطب که توسط رقبایتان تولید شده الگو بگیرید.

در ادامه قصد داریم 13 تکنیک مناسب جهت تولید محتوای ویروسی را به شما معرفی کنیم : 

کسب و کارتو متحول کن
با متدهای روز دنیا

جهت دریافت مشاوره کسب و کار از رشدانش می توانید مشخصات خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان ما با شما تماس گرفته شود.

دریافت مشاوره بازاریابی شبکه اجتماعی
خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا