خرید دامنه مناسب برای سایت
خانه » آموزش طراحی سایت » راهنمای خرید دامنه مناسب برای سایت

راهنمای خرید دامنه مناسب برای سایت

خرید دامنه مناسب برای سایت به چه صورتی انجام می شود؟ در خرید دامنه مناسب برای سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را در خرید هاست و دامنه مناسب برای وب سایتتان راهنمایی کنیم.

نکات خرید دامنه مناسب برای سایت

اولین قدم در راه اندازی وب سایت ، انتخاب نام دامنه یا همان آدرس وب سایت می باشد که نشان دهنده هویت شما و کسب و کارتان در فضای اینترنت می باشد پس حتما باید در انتخاب برند و دامنه دقت کافی به عمل آورید.

نکات مهم خرید دامنه مناسب برای سایت

مراحل انتخاب و خرید دامنه مناسب برای سایت

انتخاب نام دامنه برای سایت بسیار ضروری است زیرا به نوعی نام برند هم محسوب می شود.

مطمئناً انتخاب دامنه برای یک کسب و کار بسیار هیجان انگیز است. در این مرحله معمولاً همه چیز به خوبی برنامه ریزی شده و انرژی کاری زیادی در شما نهفته است، با این حال اگر در انتخاب دامنه وب سایت تان اشتباه کنید، شک نکنید که دردسر بزرگی گریبانتان را خواهد گرفت.

1- انتخاب نام ساده با نوشتار و خواندن ساده

سعی کنید نامی انتخاب کنید که حالت نوشتاری و خوانایی آن ساده باشد . استفاده از نام های طولانی و پیچیده باعث افزایش احتمال خطا در هنگام نوشتن یا خواندن دامنه و در نتیجه عدم دسترسی به سایت خواهد گردید.

2- از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده کنید

سعی کنید در انتخاب و خرید دامنه مناسب برای سایت از کلماتی استفاده کنید که معرف کسب و کار شما یا برند شما باشد به نوعی که ارتباطی بین نام دامنه شما و کلمات کلیدی حوزه کسب و کار شما وجود داشته باشد.

3- می توانید از نام های خاطره انگیز استفاده کنید.

استفاده از نام های خاطره انگیز می تواند باعث ثبت بهتر نام در ذهن کاربر گردد.

آزاد بودن نام دامنه

بعد از انتخاب نام دامنه ، یکی از حساس ترین مراحل این است که مطمئن شوید دامنه توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد به همین دلیل نیاز به ابزاری دارید تا این موضوع را بررسی کنید البته با توجه به اینکه اکثر هاستینگ ها ، قابلیت بررسی آزاد بودن نام دامنه را در خود ایجاد کرده اند این کار را می توانید به سرعت انجام دهید.

البته اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید با جستجوی عبارت whois در گوگل می توانید به سایت های بسیاری دسترسی یابید که در این حوزه فعالیت می کنند.

همچنین اگر قصد دارید از دامنه هایی که قبلا خرید شده و به فروش گذاشته شده مطلع شوید می توانید از سایت های خرید و فروش دامنه استفاده کنید مثل سایت رند rond.ir

انتخاب پسوند مناسب دامنه یکی دیگر از نکات خرید دامنه مناسب برای سایت می باشد.

دامنه ها دارای پسوند های مختلفی هستند که باید متناسب با نوع کسب و کار و اهداف تجاری انتخاب گردد مثل com – ir -org – net – info – co – org – biz – me و…

یکی دیگر از نکاتی که باید در انتخاب و خرید دامنه مناسب برای سایت به آن توجه کنید، دامنه تطبیق می باشد!

بسیاری از کارشناسان سئوی تازه کار، انتخاب یک دامنۀ تطبیق دقیق (Exact Match Domain) را راه حلی آسان برای دست یافتن به رتبه های گوگل می دانند. اما دامنه تطبیق دقیق چیست؟

یک دامنه تطبیق دقیق، نام دامنه ای است که کلمه کلیدی اصلی وب سایت در آن وجود دارد. این نوع دامنه در بین متخصصان سئو با نام دامنه کلمه کلیدی (یا Keyword Domain) نیز شناخته می شود.

راهنمای خرید دامنه مناسب برای سایت

برای مثال، فرض کنید می خواهید وب سایت تان برای کلمه کلیدی “هتل های ارزان” یا “Cheap Hotels” در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی را به دست آورد. در این شرایط اگر بخواهید دامنه ای تطبیق دقیق برای وب سایت خود انتخاب کنید، دامنه انتخابی تان cheaphotels.com خواهد بود.

در روزگاران قدیم (اگر بخواهم دقیق تر بگویم در سال 2012)، گوگل متوجه شد بسیاری از وب سایت ها با انتخاب دامنه Exact Match قصد ارتقا و بهبود وضعیت سئوی خود را دارند. در آن زمان اگر قصد داشتید برای کلمه کلیدی “گوشی‌های نوکیا ارزان” در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی به دست آورید، هیچ مشکلی وجود نداشت! تنها کافی بود دامنه cheapnokiaphones.com را تهیه کنید و تمام! وب سایت شما در صفحه نخست نتایج گوگل ظاهر می شد. حتی برای این کار به بک لینک، محتوای با کیفیت یا سئوی داخلی احتیاج نداشتید!

اما زمانی که گوگل متوجه این موضوع شد با یک بروزرسانی بزرگ همه وب سایت ها را غافلگیر کرد. این بروزرسانی، آپدیت Exact Match Domain نام داشت.

در سپتامبر سال ۲۰۱۲، مت کاتس سرپرست واحد وب اسپم گوگل، در حساب توئیتر خود اعلام کرد با تغییر الگوریتم های گوگل، میزان تاثیر دامنه های تطبیق دقیقِ کم کیفیت در نتایج جستجو به حداقل می رسد. بروزرسانی EMD رتبه بسیاری از وب سایت هایی که دامنه تطبیق داشتند را از بین برد. همچنین، دامنه هایی که رتبه ای متوسط داشتند به قعر نتایج جستجو سقوط کردند.

خرید دامنه مناسب برای سایت از شرکت های معتبر

بهتر است از شرکت های دارای اعتبار در جهت خرید دامنه اقدام کنید مثل شرکت های هاستینگ معتبر و دارای سابقه چندین ساله . ممکن است برخی شرکت ها ، قیمت های نامتعارفی در جهت فروش دامنه ارائه کنند این خرید ها دارای ریسک بالایی است و ممکن است در ادامه ، سرمایه گذاری شما را با چالش جدی مواجه کند.

شرایط شرکت های فروش دامنه

  • تجربه تعامل با ثبت کننده‌­های بین‌­­المللی
  • عدم دخل و تصرف در مالکیت دامنه
  • انتقال دامنه بدون دریافت هزینه انتقال
  • امکان انجام تغییرات مالکیت، تغییر و ثبت NS اختصاصی با استفاده از پنل مدیریت دامین
  • دسترسی ۲۴ساعته جهت تمدید و ثبت دامنه

جهت خرید دامنه های ir می توانید با مراجعه به سایت ایر نیک nic.ir و ارائه مستندات در جهت خرید دامنه ایرانی اقدام کنید و برای سایر دامنه ها می توانید از سایت میهن نیک اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان خرید دامنه مناسب برای سایت با کارشناسان رشدانش در تماس باشید.

بررسی نکات دیگر خرید دامنه مناسب برای سایت

  • در دامنه خود از اعداد استفاده نکنید: زمانی که فردی نام دامنۀ شما را از شخص دیگری می شنود، نمی داند که در زمان تایپ دامنه باید از عدد استفاده کند یا آن را به شکل حروف بنویسد. برای مثال وب سایت Number1.com می تواند به شکل NumberOne.com نیز نوشته شود. توجه داشته باشید که استفاده از اعداد در دامنه بر روی سئوی سایت تان تاثیر منفی ندارد و تنها مخاطب را گمراه می کند.
  • از اشتباهات املایی عمدی پرهیز کنید: شاید در نگاه اول انتخاب دامنه (یا حتی نام تجاری) همراه با اشتباه املایی خلاقانه به نظر برسد. اما باید بدانید که در بیشتر مواقع این خلاقیت مخاطبانتان را گمراه می کند. بسیاری از مردم به خصوص ایرانی ها با املای زبان انگلیسی مشکل دارند. استفاده از یک غلط املایی به صورت عمدی تنها یادآوری دامنه تان را برای مخاطبان دشوارتر می کند.
  • در انتخاب دامنه از خط فاصله استفاده نکنید: معمولاً کاربران به راحتی محل قرارگیری خط فاصله در دامنه را فراموش می کنند. استفاده از خط فاصله در URLهای درون وب سایت بسیار رایج است، اما استفاده از آن در نام دامنه ایدۀ جالبی نیست.
  • دامنه کوتاه انتخاب کنید: یک دامنه در بدترین حالت باید 15 کاراکتر داشته باشد.

خرید بهترین هاست ایرانی

  • از ترکیب چند کلمه برای ایجاد نام دامنه طولانی استفاده کنید: استفاده از این روش می تواند بسیار خلاقانه باشد و مشکلی برای سئوی شما بوجود نمی آورد. البته باید توجه داشته باشید که ترکیب کلمات تان کاملاً قابل فهم است و مخاطب را دچار کج فهمی نمی کند. برای مثال در نگاه اول دامنه MensExchange.com یک دامنه معمولی به نظر می رسد، اما کافیست آن را با حروف کوچک بنویسید تا متوجه شوید می توان آن را به شکل دیگری نیز خواند!
  • کیفیت سرویس، را می‌­توان در قالب Uptime تعریف کرد. Uptime یعنی، سرورهای هاست چند درصد مواقع در دسترس هستند. این مورد، شامل مشکلات ­سایت شما و مشکلات کدنویسی که موجب لود نشدن سایت می­شود، نیست. در زمان انتخاب یک هاست، حتما بپرسید چه نوع ضمانتی در مواقع از دست خارج شدن سرور ارایه می‌­کنند.
  • قوانین را فراموش نکنید. هر جای اینترنت قوانینی است که باید قبل از استفاده از خدمات هر سایت به قوانین آن‌هم نگاهی داشته باشید. پسوندهای دامین قوانین زیادی دارند و موقع ثبت باید نگاهی به قوانین هر پسوند داشته باشید تا در آینده به مشکل نخورید.

    از رجیسترار دامنه هم کاملا مطمئن شوید. در صورتی که دامنه شما از دست رفت ، یعنی از دسترس شما خارج شده و تلاش چند ساله شما از دست می رود و این موضوع بسیار ناراحت کننده خواهد بود. پس از شرکت ها و ثبت کننده های مطمئن استفاده کنید.

مقالات مرتبط

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی چگونه است؟
آموزش طراحی سایت

راه اندازی سایت فروشگاهی اینترنتی ( آموزش صفر تا صد استراتژی فروشگاه آنلاین )

زمان مطالعه: 10 دقیقه راه اندازی سایت فروشگاهی به چه صورتی است؟ برای اینکه یک سایت فروشگاه اینترنتی باکیفیت و فروش بالا داشته باشیم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ آیا تا به حال

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا