راهنمای جامع خرید هاست وردپرس
خانه » آموزش طراحی سایت » راهنمای خرید هاست برای وردپرس

راهنمای خرید هاست برای وردپرس

خرید هاست وردپرس پرسرعت به همراه پشتیبانی بالا در کجا یافت می شود؟ معرفی بهترین شرکت ها برای خرید هاست وردپرس و راهنمای جامع خرید آن.

راهنمای خرید هاست وردپرس

در این مقاله قصد داریم مهمترین معیارها و شاخص هایی که در هنگام خرید هاست برای سایت های وردپرسی مدنظر قرار دهید بپردازیم. دقت کنید که هاست خوب می تواند به عنوان اولین قدم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما بسیار موثر باشد و در کسب رتبه و نتایج مناسب در موتورهای جستجو تاثیرگذار هست.

دقت کنید که حتی اگر قرار نیست خودتان روی وب سایت خود کار کنید دانستن این اطلاعات می تواند در مدیریت بهتر کسب و کار شما ، مفید و تعیین کننده باشد.

راهنمای خرید هاست وردپرس

ممکن است در ابتدای راه مقداری سردرگم باشید و ندانید که باید از کجا شروع کنید . در ادامه با معرفی مراحل به صورت قدم به قدم شما را در جهت خرید هاست مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

خرید هاست وردپرس لینوکس یا ویندوز

یکی از پارامترهایی که در هاستینگ ها وجود دارد سیستم عامل هاست می باشد که عموما به دو صورت لینوکسی و ویندوزی ارائه می گردند. بهترین هاست برای سایت های وردپرسی ، هاست لینوکس است چرا که با توجه به زبان وردپرس که بر پایه PHP می باشد سازگاری بیشتری با لینوکس دارد و در نتیجه سرعت مناسب و بالاتری دریافت خواهید کرد.

کابرد رید Raid

Raid به معنی وجود یک هارد پشتیبان در جهت نگهداری اطلاعات هاست شما می باشد که در صورتی که برای هارد اصلی مشکلی پیش بیاید از هارد پشتیبان استفاده می گردد شما می توانید در جهت کسب اطلاع از وجود رید raid ، مشخصات هاستینگ را به دقت مطالعه و یا با آن ها تماس بگیرید.

نسخه PHP خرید هاست وردپرس

در اکثر هاستینگ ها ، نسخه PHP به روز می شود و شما می توانید هر کدام از نسخه ها را که مورد نیاز داشته باشید از داخل کنترل پنل هاست انتخاب کنید ( به دلیل مشکل در برخی نسخه های قالب و افزونه ها ) . حتما دقت کنید که هاستینگ شما از نسخه های بروز php استفاده می کند. یعنی یکی از معیارهای شما برای خرید هاست وردپرس، نسخه php باشد.

هزینه طراحی سایت در مشهد

میزان فضای دردسترس یا حجم هاست وردپرس

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید هاست وردپرس به آن توجه کنید میزان فضایی که در هنگام شروع کسب و کار به آن نیاز دارید و می توانید از فضای کم شروع کنید و به مرور آن را ارتقا دهید. همچنین میزان رم اختصاص داده شده به هر قسمت وب سایت نیز باید بررسی گردد که می توانید از هاستینگ سوال کنید.

کیفیت سرعت هاست را در هنگام خرید هاست وردپرس بررسی کنید

در واقع سرعت هاست در سرعت سایت و سئو و بهینه سازی سایت بسیار موثر است.

عوامل موثر بر سرعت سایت

جهت بررسی کیفیت هاست می توانید از پارامتری بنام uptime بهره بگیرید. uptime به این معنی است که سرور هاست چه میزان در دسترس هستند.

بررسی سرعت سایت و خرید هاست وردپرس

بک اپ گیری از اطلاعات شما انجام می گیرد؟

پارامتر دیگری که عموما توسط بسیاری از هاستینگ ها انجام می گیرد بک اپ گیری دوره ای از اطلاعات هاست شماست. یکی دیگر از نکات مهم خرید هاست وردپرس بک اپ گیری می باشد.

پشتیبانی آنلاین و سریع از مهم ترین معیارهای انتخاب خرید هاست وردپرس است

یکی از مواردی که حتما باید مدنظر قرار دهید نوع پشتیبانی و پاسخگویی هاستینگ می باشد. در بسیاری موارد به دللایل مختلف ممکن است سایت شما کار نکند و با خطاهای مختلفی روبه رو شوید. در این مواقع به هاستینگ پناه می برید و اگر هاستینگ شما از کارشناسان متخصص بهره نگیرد پاسخ مناسبی دریافت نخواهید کرد. همچنین اگر مدت زمان پاسخگویی طولانی داشته باشند ممکن است شما ترافیک و در نتیجه سود زیادی را از دست دهید . پس حتما سعی کنید در ابتدا اطلاعات مناسبی از سابقه هاستینگ جمع آوری کنید تا در ادامه با مشکلی روبه رو نشوید.

نوع کنترل پنل هاستینگ

برای کنترل و مدیریت هاست ، نرم افزارهایی روی هاست نصب می گردد تا کاربر بتواند مدیریت راحت تری روی هاست خود داشته باشد . دو نرم افزار مطرح که در هاست های ایرانی بیشتر کاربرد دارد دایرکت ادمین direct admin , Cpanel می باشد که محبوبیت بالایی در بین کاربران کسب کرده اند.

انواع هاست از نظر ساختار

با توجه به کاربری های مختلف ، هاست های مختلفی در بازار ارائه می شود که باید با توجه به نیاز و منابع خود آن را انتخاب کنید :

هاست اشتراکی

در مدل هاست های اشتراکی ، تعداد زیادی وب سایت ( شاید چند صدتا ) روی یک هاست قرار گرفته باشند که برای هر وب سایت منابع مشخصی در نظر گرفته می شود که در صورتی که وب سایت نیاز به منابع بیشتری داشته باشد سایت کند شده و دسترسی به آن با مشکل روبه رو می شود. از هاست های اشتراکی می توانید در شروع کار خود بهره بگیرید ولی در ادامه حتما به دنبال یک هاست مناسب و پرسرعت باشید.

هاست نیمه اختصاصی

هاست نیمه اختصاصی همان هاست اشتراکی است با این تفاوت که تعداد کمتری سایت روی آن ذخیره می شود که می تواند در سرعت و عملکرد وب سایت تاثیرگذار باشد.

سرور های مجازی یا VPS

سرورهای مجازی سرورهایی هستند که به‌صورت ابری فعالیت می‌کنند در واقع یک سرویس میانی بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی می باشند و بیشتر بدرد سایت‌های پربازدید و دانلودی می‌خورد زیرا سرعت بالاتری دارد.

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی مخصوص سایت‌های دارای عملکرد و ترافیک بالاست.  سرور اختصاصی هزینه بالاتری نسبت به سرور مجازی دارد. هاستینگ پرمصرف دارای ویژگی هایی از قبیل بک‌آپ‌های خودکار، آدرس های IP اختصاصی و انتخاب سیستم عامل است.

امنیت هاستینگ

سرویس های هاستینگ متناسب با سرویسی که ارائه می کنند ویژگی های امنیتی مختلفی از قبیل  SpamAssassin ، Spam Experts ، Spam Hammer و… را ارائه می کنند.

گواهینامه ssl

گواهینامه ssl در سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی دارد.

بسیاری از سرویس های هاستینگ علاوه بر ارائه ssl رایگان اقدام به ارائه و فروش گواهینامه های پولی اس اس ال ssl نیز می نمایند تا نمره اعتماد وب سایت را افزایش دهند. همچنین جهت کاهش حملات امنیتی DDOS می توانید از راهکارهای چون sitelock , cloudflare استفاده نمایید.

قابلیت های جانبی هاستینگ

برخی از قابلیت های جانبی توسط شرکت های هاستینگ به صورت متفاوتی ارائه می شود که می تواند مورد بررسی قرار گیرد . مواردی مثل domain add on – parked domain – add subdomain

قابلیت Add-on یا افزودن دامنه

قابلیت add on یا افزودن دامنه به این معنی است که شما می توانید از یک هاست برای چند دامنه بهره بگیرید و فضای هاست را قسمت بندی کنید و هر قسمت را برای یک دامنه استفاده کنید. البته که این قابلیت در بسیاری از هاستینگ تنها برای یک دامنه ارائه می گردد.

ساب دامین یا SubDomain

در برخی موارد شما نیاز دارید که سایت خود را به قسمت های مختلفی تقسیم کنید مثلا قسمت مقالات را کاملا جدا از سایت در نظر بگیرید یا فروشگاه را بهمین شکل و به یک ساب دامین مجزا ارجاع دهید. برای مثال برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایت، می توانید از زیر دامنه shop بصورت shop.site.com استفاده کنید. با این کار می توانید به صورت مجزا روی تمامی قسمت های سایت خود مدیریت داشته باشید.

ممکن است در برخی از سرویس های هاستینگ ، ایجاد ساب دامین محدودیت داشته باشد که باید حتما بررسی گردد.

 پارک دامین یا Parked Domain

گاهی ممکن است شما چند دامنه خرید کرده باشید یا دامنه ای را که قبلا به هر دلیلی از کار افتاده و یا پنالتی شده می خواهید روی یک دامنه جدید ریدایرکت کنید در اینجا باید از قابلیت پارک دامین یا parked domain که به صورت Domain Alias در هاستینگ ارائه می شود استفاده کنید.

خرید هاست وردپرس ایرانی یا خارجی

هاست ها در مجموع به دو صورت ارائه می گردند هاست داخلی و خارجی . به این معنی که سرور هاست در داخل کشور باشد یا در خارج کشور . با توجه به وجود فیلترینگ و محدودیت هایی که در دسترسی به اینترنت وجود دارد پیشنهاد میکنیم از هاست های داخلی بهره بگیرید که ترافیک وب سایت شما افت نکند.

راهنمای خرید بهترین هاست ایرانی

دامنه .com یا .ir

دامنه های ir تقریبا هزینه در حدود 10 هزار تومان به صورت سالیانه و دامنه های .com در حدود 200 هزار تومان به صورت سالیانه  ( قیمت در سال 1401 )دارند که قیمت چندبرابری بین این دو مدل دامنه وجود دارد . از لحاظ کارکردی این دو دامنه تفاوتی ندارند ولی در صورتی که بخواهید از سرویس های تبلیغات کلیکی گوگل ( گوگل ادز google ads ) استفاده کنید دامنه ir این قابلیت را ندارند و مورد تایید گوگل نمی باشند.

جمع بندی 

خرید هاست و انتخاب شرکت هاستینگ مناسب به عنوان اولین مرحله راه اندازی وب سایت به شمار می آید و بسیار حائز اهمیت است. سعی کردیم در این مقاله مهمترین پارامترهایی که باید در هنگام خرید هاست مدنظر داشته باشید را بررسی کنیم.

مراحل خرید دامنه چگونه است ؟

مراحل خرید و ثبت‌نام دامنه به این صورت انجام می گیرد :

  • انتخاب شرکت فروش دامنه
  • بررسی در دسترس بودن دامنه ( آزاد بودن دامنه )
  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • ثبت و خرید دامنه

مقالات مرتبط

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی چگونه است؟
آموزش طراحی سایت

راه اندازی سایت فروشگاهی اینترنتی ( آموزش صفر تا صد استراتژی فروشگاه آنلاین )

زمان مطالعه: 10 دقیقه راه اندازی سایت فروشگاهی به چه صورتی است؟ برای اینکه یک سایت فروشگاه اینترنتی باکیفیت و فروش بالا داشته باشیم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ آیا تا به حال

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 13 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا