محتوای ویروسی
خانه » آموزش تولید محتوا » محتوای ویروسی چیست؟

محتوای ویروسی چیست؟

محتوای ویروسی! آیا تاکنون اسم محتوای ویروسی به گوشتان خورده است؟ محتوای ویروسی یا وایرال، محتوایی است که می‌تواند شامل متن، تصویر و یا ویدئو باشد. در اغلب موارد محتوای وایرال به سرعت در فضای اینترنت منتشر می‌شود؛ و در نتیجه آن، این نوع محتواها معمولاً در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی بازدیدکننده دارند. افرادی که با محتوای viral مواجه می‌شوند، در اغلب موارد آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارند و همچنین وب سایت‌ها نیز برای افزایش بازدیدکنندگان خود محتوای ویروسی تولید می‌کنند.

محتوای ویروسی چیست؟

در ادامه بیشتر در مورد این محتوا توضیح خواهیم داد پس تا انتها با رشدانش همراه باشید.

آشنایی با محتوای ویروسی

در واقع، محتواهایی که جذابیت خاصی دارند به طوری که مخاطب برای اشتراک آنها ترغیب می‌شود، محتواهای ویروسی هستند. اغلب محتواهای سرگرم کننده محتوای وایرال هستند.

اما محتواها باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا به عنوان محتوای ویروسی شناخته شوند. Neetzan Zimmeman از افرادی است که در تولید محتوای ویروسی تبحر دارد؛ به طوری که در طی سه سال اخیر، محتواهای viral زیادی را تولید کرده است. این مقاله، با تکیه بر تکنیک‌های زیمرمن، گام‌هایی را برای شما شرح می‌دهد که بتوانید با استفاده از آن‌ها محتوای ویروسی تولید کنید؛ و با انتشار این محتوا در وب سایت خود روزانه حداقل ۲۵۰۰۰۰ بازدیدکننده داشت باشید. با تولید محتوای وایرال شگفتی‌های بازاریابی دیجیتال برای وب سایت شما رونمایی می‌شود و در این صورت، موقعیت وب سایتتان در موتورهای جستجو به طور شگفت انگیزی افزایش پیدا می‌کند.

محتوای ویروسی چگونه پخش می شود؟

مردم به شیوه‌های مختلف، ویروس یک محتوا را پخش و تکثیر می‌کنند. از جمله این‌که:

  • آن را در شبکه های اجتماعی به صورت عمومی به اشتراک می‌گذارند (Share).
  • در وب‌سایت خود به آن محتوا لینک می‌دهند (‌Backlink).
  • محتوا را برای دوستان خود ارسال می‌کنند (Forward).
  • درباره‌ی آن محتوا با دیگران حرف می‌زنند (و دیگران، با جستجو محتوا را پیدا می‌کنند).

هزینه تولید محتوا در مشهد

البته قرار نیست همه‌ی کسانی که به ویروسی شدن محتوا کمک می‌کنند، آن را پسندیده باشند. گاهی اوقات، منتقدی که یک مطلب یا مقاله یا یک پست را نقد می‌کند و از آن ایراد می‌گیرد، خود به ابزاری برای انتشار بیشتر محتوا و گسترش جامعه‌ی مخاطبان آن تبدیل می‌شود.

چرا محتوای وایرال برای تولیدکنندگان محتوا جذاب است؟

مهم ترین هدف محتوای Viral Content را می توان افزایش آگاهی برند دانست. این آگاهی از برند، بسته به اهداف و استراتژی‌های کسب و کار، می‌تواند به شاخص‌های دیگر تبدیل و ترجمه شود.

مثلاً برای یک سایت خبری، آگاهی از برند می‌تواند به قدرت تأثیرگذاری تبدیل شود، یا برای فروشگاه فیزیکی، می‌تواند پاخور فروشگاه را افزایش دهد. یک برند پوشاک، با افزایش آگاهی از برند، می‌تواند جایگاه آن برند را در میان رقبا افزایش دهد و یک وبلاگ نویس، می‌تواند امیدوار باشد که افزایش آگاهی از برند، ترافیک وبلاگ او را افزایش دهد و بک‌لینک‌های تازه‌ای برای او ایجاد شود.

انواع مدل های محتوای ویروسی

 

تقریباً تمامی افراد با ویروس‌ها آشنا هستند. در صورتی که یک فرد به ویروس مبتلا شود و با سایر افراد تعامل داشته باشد، به سرعت آن افراد نیز به ویروس مبتلا می‌شوند. محتوای ویروسی نیز دقیقاً همینگونه است و در واقع، محتواهای ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی، از یک کاربر به کاربر دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند و به سرعت در اینترنت پخش می‌شوند.

به منظور تولید محتوای وایرال شما باید استراتژی‌های تولید محتوا را با دقت تدوین کنید و در این باره به جزئیات توجه ویژه‌ای نشان دهید. در تولید محتوای ویروسی، کیفیت محتوا تعیین کننده میزان اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های گوناگون است.

بسیاری از بازاریابان تمایل دارند که محتوایی در وب سایت خود قرار دهند که به اشتراک گذاشته شده و در مدت کوتاهی به محتوای ویروسی تبدیل شود. در نتیجه، می‌توان گفت که تولید محتوا از نوع وایرال کار بسیار مشکلی است و به دقت زیادی نیاز دارد به خصوص زمانی که فرد برای مدتی کمی است که کار تولید محتوا را آغاز کرده است. به عنوان مثال، زمانی که فرد برای تولید محتوای ویدئویی تلاش می‌کند باید مهارت ویرایش ویدئو را نیز داشته باشد تا بتواند محتوایی با ارزش تولید کند.

چرخه عمر محتوا 

روش‌های مختلف تولید محتوای ویروسی

1. تحقیق و بررسی

برنامه ریزی دقیق و تعیین هدف اولین اقدام برای تولید محتوای ویروسی می‌باشد که در روند عملکرد کارشناسان تولید محتوا بسیار تاثیرگذار است. تحقیق و برنامه ریزی برای تولید محتوای ویروسی به صورت زیر می‌باشد:

  • تعیین تعداد جذب کاربران
  • بررسی نوع محتواهای دلخواه کاربران
  • میزان اشتراک گذاری پست‌های دلخواه مخاطبان

2. متفاوت بودن

به طور معمول محتواهای ویروسی، مطالب غیر منتظره و جنجالی ارائه می‌دهند؛ از این رو اگر به دنبال تولید محتوای ویروسی هستید که در تمام شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود باید مطالبی جذاب، جنجالی و کاربردی ارائه دهید.

3. جذب کاربران

به طور کلی جذب کاربران تنها از طریق محتوا اتفاق می‌افتد؛ در شرایطی که محتوایی منحصر به فرد و باکیفیت ارائه شود به راحتی می‌توان کاربران زیادی را جذب نمود که بدون شک سبب به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. ویژگی‌های یک محتوای جذاب عبارت است از:

  • انتقال پیامی روشن
  • جذب مخاطبان هدف
  • ترغیب به برقراری تعامل با کاربران

در نظر داشته باشید که برای تولید محتوای ویروسی بهتر است با استفاده از عناوین و محتواهای جذاب ابتدا توجه مخاطبان را جلب کرد، سپس کاربران را ترغیب به انجام اقداماتی نظیر ثبت نام، پر کردن فرم یا دنبال کردن در شبکه‌های اجتماعی نمود.

بدون شک هر محتوایی نیاز به یک المان اختصاصی جهت ایجاد جذابیت دارد؛ به عنوان مثال همه‌ی ویدئوها نیاز به یک کاور عالی دارند؛ در حالی که مقالات برای جذب کاربران به یک عنوان جذاب نیاز خواهند داشت.

4. شناسایی عناوین پرطرفدار

Google Trends یکی از بهترین ابزارهای شناسایی عناوین پرطرفدار می‌باشد که کاربران به راحتی می‌توانند از این طریق موضوعات پربازدید را بیابند و محتوایی مطابق با سلیقه کاربران تولید کنند.

برای استفاده از این ابزار کافی است موضوع دلخواه خود را تایپ کنید و میزان علاقه کاربران را به موضوعات بیابید.

5. استفاده از هدینگ‌های وایرال

در شرایطی که محتوا‌ در توییتر، فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، تنها هدینگ‌ها کاربران را وادار به کلیک کردن می‌کنند؛ از این رو باید علاوه بر عناصر درون محتوا که از اهمیت بالایی برخوردارند برای جذب بیش‌تر کاربران از عناوین بسیار جذاب و کاربردی نیز استفاده شود.

چگونه محتوای وایرال بسازیم؟

به عنوان مثال عناوینی که دارای اعداد هستند 36 درصد احتمال کلیک بیش‌تری دارند؛ همچنین استفاده از براکت‌ها برای معرفی سرفصل‌ها نرخ کلیک را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. کاربران به راحتی می‌توانند با مطالعه سرفصل‌ها از موضوع محتوا مطلع شوند و در صورت تمایل بر روی لینک‌ها کلیک نمایند.

6- استفاده از تصویر شاخص

به طور معمول در شبکه‌های اجتماعی تصاویر شاخص 150 درصد در توییتر و 53 درصد در فیس‌ بوک لایک‌ بیشتری دریافت می‌کنند؛ از این رو استفاده از تصاویر شاخص به شما در تولید محتوای ویروسی کمک خواهد کرد.

به طور خودکار زمانی که افراد محتوای شما را در فیس بوک، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می گذارند متن همراه با تصویر شاخص نمایش داده می‌شود.

7. استفاده از دکمه‌های اشتراک گذاری در بالای صفحه

طبق آمارهای گوگل عناصر بالای صفحات سایت 58 درصد بیشتر از عناصر پایین صفحه دیده می ‌شوند؛ به همین سبب بهتر است دکمه‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی را در بالای صفحات سایت قرار داده شوند.

به صورت کلی محتوای ویروسی بسیار پرکاربرد و مهم است. شما می توانید با توجه به روش ها و نکاتی که در این مقاله ذکر شده حتما برای سایت خود این نوع محتوا را پیاده سازی کنید و نتیجه ی دلخواه خود را دریافت نمایید.

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
5 ایده طلایی تولید محتوا
آموزش تولید محتوا

5 ایده طلایی تولید محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه 5 ایده طلایی تولید محتوا برای افرادی که کار تحریر و تولید محتوا انجام می دهند. آیا شما هم برای ایده پردازی در تولید محتوا به مشکل خورده اید؟ در

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا