آشنایی با تولید محتوا توسط هوش مصنوعی
خانه » آموزش تولید محتوا » تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی چگونه انجام می شود؟ آیا گوگل تولید محتوا توسط هوش مصنوعی را ممنوع کرده است؟ 

در ادامه می خواهیم در مورد تولید محتوای هوش مصنوعی با شما صحبت کنیم. با رشدانش همراه باشید.

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی چیست؟ 

مدتی است که شاهد آنیم که هوش مصنوعی مشاغل انسانی را اشغال می‌کند: صنایع، کارخانجات تولیدی و حتی صنایع مالی به دلیل توانایی ماشین‌ها برای فکر کردن مانند انسان به شدت مختل شده اند. اما خلاقیت‌ها چطور؟ آیا آنها نیز در معرض خطر هستند؟ آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند به زودی جایگزین نویسندگان انسانی شود؟

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی چیست؟

برخی از بازاریابان و مبتکران می گویند بله. ابزارهای فناوری جدید با بهره گیری از فناوری GPT OpenAI سبب افزایش محتوای تولید شده توسط هوش‌مصنوعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو شده است. هوش‌مصنوعی قادر است هزینه‌های هنگفت تولید محتوا را کاهش دهد و این سبب شده تا تولیدکنندگان محتوا نگران از دست دادن شغلشان شوند.

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی، مخالف دستورالعمل‌های گوگل!

  • به تازگی موضوع تولید محتوا توسط هوش مصنوعی به ویژه #chatgpt‌ سر و صدای زیادی به پا کرده و شاهد اظهار نظرهای مختلف نسبت به آینده محتوا و #سئو هستیم.
  • با وجود اینکه برخی از کارشناسان معتقدن #گوگل توانایی تشخیص دقیق محتوای تولیدشده توسط ماشین و #هوش_مصنوعی رو نداره، به تازگی جان مولر اعلام کرده که محتوای نوشته شده توسط ابزارهای AI، با دستورالعمل‌های وبمستر گوگل تناقض داره.

 – نکته مهمی که مولر اشاره کرده اینه که این محتواها در گروه محتواهای تولیدشده به صورت خودکار (Auto-Generated) دسته‌بندی میشن و ممکنه حتی پنالتی هم بشن.

  • همه ما میدونیم که شرکت‌های مختلف از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف مثل بازاریابی، تولید محتوا، برنامه‌نویسی و… استفاده میکنن، اما مولر تاکید کرده که مواضع گوگل نسبت به این موضوع همیشه شفاف بوده.

طی همایش اخیر Google SEO، جان مولر، تحلیلگر ارشد روند وب مستر، جایی برای تعجب باقی نگذاشت. وی بیان داشت که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تقریبا تطابقی با دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل ندارد.

آقای مولر سپس توضیح داد که « شاید کیفیت محتوا کمی بهتر از ابزارهای قدیمی مدرسه باشد، اما برای ما همچنان محتوایی است که به صورت خودکار تولید می‌شود، و این یعنی برخلاف رویکرد راهنمای وب‌مستر گوگل. بنابراین ما آن را به عنوان هرزنامه در نظر می‌گیریم.»

به راحتی می توان تصور کرد که گوگل نگران است ابزارهایشان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از همتای ساخته شده توسط انسان متمایز نکنند – و شاید تا حدی این موضوع درست باشد. اما فکر نمی‌کنم این انگیزه موضع آنها در این زمینه باشد.

گوگل همیشه طرفدار محتوای انسان محور بوده است. همه ما این را شنیده ایم که برای الگوریتم ها ننویسید. برای مخاطب واقعی خود بنویسید گوگل الگوریتم‌هایی را به‌طور خاص برای تشخیص ارزش واقعی انسانی توسعه داده است و حتی دستورالعمل‌هایی را به سازندگان (مانند EATو YMYL) داده است تا بفهمند چگونه محتوا را ارزیابی ‌کنند.

مزایای تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

اگر گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را تایید و رتبه بندی کند، استاندارد کیفیتی را که سبب شده تا 90 درصد از بازار موتورهای جستجو را به خود اختصاص دهند، از دست خواهند داد.

البته جان مولر به طور مشخص نگفته که گوگل چقدر میتونه محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی رو تشخیص بده.

درواقع ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تمامی فرایند تولید را تغییر دهند تا به تیم‌های بازاریابی کمک کنند با استفاده از داده‌ها در مورد آنچه که باید بنویسند، مخاطبی که برای آن باید بنویسند و یافتن کارآمدترین روش‌ها برای جذب خوانندگان تصمیماتی درست بگیرند. در گزارش هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا، که توسط بیزینس اشنایدر منتشر شده است نقش فعلی و بالقوه هوش مصنوعی در بهبود تلاش‌های بازاریابی محتوای یک سازمان بررسی شده است.

در این گزارش به این موضوع پرداخته شده است که چرا بازاریابان محتوا مجبورند با برنامه‌ریزی و تولید حجم بالایی از محتوای نوشتاری دست‌وپنجه نرم کنند و بررسی می‌شود که چگونه می توان با بهره‌گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تحقیقات را تقویت کرد، رئوس مطالب از پیش نوشته شده را مشخص کرد و در تولید محتوا به یک روند با ثبات رسید. همچنین در مورد مسائلی که بازاریابان در عملکرد محتوا با آن روبرو هستند بحث می‌شود و بررسی می‌شود که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند محتوا را برای جستجو بهینه کرده و روند توزیع محتوا را برای مخاطبان مختلف شخصی‌سازی کنند.

آشنایی با تقویم محتوایی

چگونه می‌توان از GPT و ابزارهای هوش مصنوعی بهره برد؟

از هوش‌مصنوعی محتوایی می‌توان در خصوص موضوعات زبر بهره برد:

از صفحه خالی نترسید

صفحه خالی حتی برای باتجربه ترین نویسندگان محتوا می تواند دلهره آور باشد. استفاده از ابزاری مانند GPT برای برخی ایده‌های معرفی وبلاگ می‌تواند یاری دهنده ذهن تولیدکننده محتوا به منظور آوردن ایده‌های نو به متن باشد.

از هوش مصنوعی جهت ساخت پیش‌نویس اولیه استفاده کنید

می‌توان از GPT جهت ایجاد ساختارهای کلی مقاله استفاده نمود و جزئیات و تجربه‌های شخصی را بعدا به آن اضافه کرد.

وضعیت تولید محتوا توسط هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲

کامپیوترها برای چندین دهه از تولید زبان طبیعی (NLG) برای ایجاد متن استفاده کرده اند. با این حال، تنها در سال‌های اخیر است که این فناوری به اندازه کافی پیشرفته شده است تا مدیران محتوا بتوانند در مورد پتانسیل آن برای تولید محتوا صحبت کنند.

تولید محتوا در مشهد

هنگامی که OpenAI ابزار GPT(مخفف Generative Pre-trained Transformer) را در سال 2020 منتشر کرد، به نظر می رسید که این پتانسیل ممکن است محقق شود. از آن زمان، دو به روز رسانی دیگر (GPT-2و GPT-3) منتشر شده است و انتظار می رود GPT-4 در ماه های آینده منتشر شود.

هر نسخه به تدریج در تولید متن به گونه‌ای بهتر شده که گویی یک انسان واقعی آن را نوشته است. مهارت و دقت GPT-3 رشد بسیار زیادی در مقایسه با GPT-2 داشته است.

محتوای تولید شده توسط GPTاحتمالاً در سراسر اینترنت شناور است بدون اینکه به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی شناخته شود (حداقل نه توسط خوانندگان انسانی). گسترش آن در سال های آینده بسیار بیشتر خواهد بود.

اشتباهات محتوای سئو شده 

اما آیا محتوای تولید شده توسط GPTبه زودی جایگزین نویسندگان انسانی خواهد شد؟ بعید به نظر می‌رسد.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هنوز فاقد تفاوت های ظریف لازم برای مطابقت با استانداردهای بازاریابی محتوای با کیفیت بالا است. ناگفته نماند که گوگل همچنان محتوای تولید شده توسط ماشین را اسپمتلقی می‌کند

برای بازاریابان محتوایی که بر اساس قوانین گوگل زندگی می‌کنند این یعنی فسخ معامله. اگر گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را رتبه‌بندی نکند، سازندگان محتوای هوش مصنوعی به سادگی نمی‌توانند جایگزین تولیدکنندگان محتوای انسانی شوند.

 

نکات مهم تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

• هوش مصنوعی می‌تواند در مرحله برنامه‌ریزی تولید محتوا کمک کند. به این صورت که با استفاده از ابزارها به طور پویا موضوعات مرتبط به آن محتوا را جمع آوری می‌کند تا به بازاریابان در شناسایی فرصت‌های عملی کمک کند.

• این فناوری نوین می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا لحن و سبک نوشتاری ثابت خود را در طول زمان و هم در بخش‌های مختلف حفظ کنند.

• ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به منظور سرعت بخشیدن به روند نوشتن، با ارائه خلاصه‌هایی از طریق ماشین یا خلاصه مطالب، تولید محتوا را مقیاس‌پذیر کنند.

• این ابزارها همچنین می‌توانند به بازاریابان کمک کند تا برای اطمینان از ایجاد منظم محتوای باکیفیت و قابل رتبه‌بندی، موتورهای جستجو و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را زیرنظر داشته باشند.

استراتژی تولید محتوا

• ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بازاریاب‌ها را در جمع‌آوری ، فیلتر کردن و تطبیق دادن محتوا از منابع مختلف کمک کنند تا نظارت بر محتوای مختلف خودکار شود.

• ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های مخاطبان را تجزیه‌وتحلیل کنند تا به بازاریابان کمک کند در هر مرحله از فرآیند خرید، محتوای بهتری را به مخاطبان توصیه کنند.

 

 

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
5 ایده طلایی تولید محتوا
آموزش تولید محتوا

5 ایده طلایی تولید محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه 5 ایده طلایی تولید محتوا برای افرادی که کار تحریر و تولید محتوا انجام می دهند. آیا شما هم برای ایده پردازی در تولید محتوا به مشکل خورده اید؟ در

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دوازده =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا