تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو
خانه » آموزش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز » تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در چیست؟

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در چیست؟

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو 

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز یکی از بهترین راه ها برای اول شدن در کلمه کلیدی مورد نظر در شرکت و بازار بزرگ گوگل می باشد! 

اما اول شدن از طریق سئو و بهینه سازی سایت چه تفاوتی با اول شدن از طریق تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز دارد؟

تبلیغات کلیکی یا PPC مخفف کلمه Pey Per Click می باشد که در حقیقت به معنای پرداخت در ازای هر کلیک می باشد. تبلیغات کلیکی نوعی تبلیغات به حساب می آیند که در ازای کلیک بر روی تبلیغات وب سایت ها مانند بنرها هزینه بر هستند. از جمله سایت های ایرانی که تبلیغات کلیکی بر روی آنها صورت می گیرد می توان به سایت های anetwork ،fastclick و clickyab اشاره کرد که با ورود به این سات ها در ازای هر کلیک هزینه ای دریافت می کنید.

سایت های خارجی بسیاری نیز وجود دارند که در گوگل بسیار معروف بوده و استفاده از آنها بسیار رایج است این سایت های خارجی عبارتند از: google adsense و google adwords.

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در چه چیزهایی می باشد؟ این سوال برای همه ی مدیران وب سایت ها و توسعه دهندگان وب وجود دارد و همیشه برای انتخاب بین این ها دچار سردرگمی می شوند. در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو را توضیح دهیم تا شما عزیزان بتوانید با دید بازتری یک کدام از این ها را برای توسعه ی سایت خود انتخاب کنید.

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو چه چیزهایی می باشد؟

به صورت کلی برای تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو همیشه بحث زیادی میان طرفداران هرکدام بوده است. همانطور که قبلا به گفته شد تبلیغات کلیکی گوگل بهترین فرم تبلیغات به صورت آنلاین می باشد که از طرف خود کمپانی گوگل به وجود آمده است. ادوردز هدفمند ترین نوع تبلیغات به صورت آنلاین می‌باشد. تبلیغات گوگل ادوردز و سئو از اجزای اصلی بازاریابی موتورهای جستجو SEM می باشند. هردوی این ها برای پیشبرد اهداف سایت ها موثر است. اما بین آن ها فرق هایی وجود دارد.

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در چیست؟

اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ تازه وارد هستید، احتمالا نام تبلیغات کلیکی گوگل یا ادوردز گوگل (Google Adwords) و یا تبلیغات PPC را شنیده اید. همچنین ممکن است در نتایج جستجوی گوگل تا به حال علامت AD را در کنار برخی از نتایج دیده باشید. نمایش این سایت ها با این علامت به واسطه تبلیغات گوگل صورت گرفته است که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.
گوگل ادوردز که امورزه با نام گوگل ادز (Google Ads) شناخته می شود، یک پلتفرم تبلیغاتی می باشد که متعلق به کمپانی گوگل است.

گوگل ادودرز یا همان تبیلغات کلیکی گوگل از سرویس های محبوب گوگل است و 94 درصد درآمد گوگل از این راه تامین می شود.

تبلیغات کنندگان می توانند با استفاده از این پلتفرم تبلیغات خود را در صفحات جستجوی گوگل، یوتیوب، جی‌میل و هزاران سایت دیگر که عضو برنامه ادوردز گوگل هستند قرار دهند. شما با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید در کمتر از 24 ساعت در نتیجه اول گوگل قرار بگیرید. به همین دلیل، یکی از تفاوت های عمده تبلیغات کلیکی گوگل و سئو سایت همین سرعت اثر بخشی تبلیغات است.

اشتباهات رایج در g ads چیست؟
کل سیستم ادوردز همانند یک سیستم مزایده بزرگ عمل می کند که در آن تبلیغ کنندگان برای به دست آوردن جایگاه های تبلیغاتی مناسب با هم به رقابت می پردازند.

برای استفاده از سیستم ادوردز شما زمانی هزینه می کنید که کاربر روی لینک شما کلیک کند (Pay Per Click). همچنین امکان تنظیم پرداخت هزینه به ازای دیده شدن یا Impression تبلیغ وجود دارد.

اگر نیاز به مشاوره برای ادوردز دارید با تیم رشدانش تماس بگیرید.

با داشتن شرایط زیر از سئو استفاده کنید نه تبلیغات کلیکی

چیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با ادوردز

  • چنانچه دوست دارید که از سرمایه گذاریتون نتایج بلند مدت را بدست آورید
  • اگر می خواهید هزینه هایی که پرداخت می کنید به ازای هر عبارت که سرچ می شود کاهش پیدا کند
  • دوست دارید که طیف وسیعی از عبارت های کلیدی و ترافیک دار را جذب وب سایت خود کنید
  • میخواهید به طور دائمی و ادامه دار، از بودجه ای که صرف بازاریابیتون کرده اید، نتیجه بگیرید

با وجود تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو بهترین روش این است که این دو روش را در کنار یکدیگر به کار ببریم هر دو این روش ها داری معایب و مزایایی می باشند اما اگر این دو را همزمان و در کنار یکدیگر استفاده کنیم نتیجه بهتر و مطلوب تری را بدست خواهیم آورد.

جهت آشنایی با خدمات سئو و بهینه سازی سایت با رشدانش تماس بگیرید و مشاوره رایگان داشته باشید. 

لیست کلی تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو

 یکی از تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو در مورد زمان رسیدن به نتیجه ی آن می باشد. در تبلیغات کلیکی نتیجه فورا حاصل می شود. یعنی کمتر از 24 ساعت. اما در سئو به صورت کاملا مطلوب بین 4 تا 6 ماه زمان می برد تا نتیجه را ببینیم.

– در مورد هزینه هم، برای ادوردز به میزانی که هزینه کنید در صفحه اول دیده می شوید. اما به محض اینکه بودجه بندی شما تمام شود دیگر در سرچ اول دیده نمی شوید. اما در مورد سئو برگشت سرمایه شما به صورت بلند مدت می باشد. در سئو سایت شما به صورت اورگانیک و همیشه در صفحه اول باقی می ماند و برای این کار نیاز به هزینه ی بالایی نمی باشد. اما در مورد ادوردز همانطور که گفته شد برای رسیدن به سرچ اول نیاز به هزینه هست.

– در تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه بودن هزینه ها و تبدیل آن ها به مشتری و کیفیت محتوا بسیار دارد. در سئو برای بدست آوردن جایگاه و رتبه مناسب و قرار گرفتن در صفحه اول و تبدیل کاربر به مشتری و کیفیت محتوا بسیار دارای اهمیت می باشد.

–اگر قصد دارید به صورت دائمی و اورگانیک در سرچ اول گوگل باقی بمانید حتما از سئو استفاده کنید.

– یکی از مهم ترین تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو در این است که گاهی بخاطر ادوردز زدن بقیه ی سایت ها از شما بالاتر نشان داده می شوند. حتی اگر سرچ اول گوگل باشید!

به صورت کلی گوگل در بیشترین حالت ممکن حاضر است 40 درصد محتوای تبلیغاتی به کاربران خود نمایش دهد نه بیشتر. یعنی نهایتا در کنار 10 نتیجه ی طبیعی، 8 تبلیغ نشان داده می شود.

– از دیگر تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو این است که در ادوردز درصد احتمال فروش آنی شما بسیار بیشتر از سئو می شود. زیرا برای بهینه سازی سایت در موبایل هم باید به صورت جداگانه تدابیری بی اندیشید. همچنین توجه داشته باشید که بیشتر سرچ مردم هم از طریق موبایل می باشد.

در نهایت تبلیغات کلیکی به صورت بلند مدت روی سئوی سایت شما بسیار تاثیر مثبتی دارد.

مزایا و تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو

سئو سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجو به فرآیندی گفته می شود که به واسطه آن وب سایت ها می توانند در نتایج موتورهای جستجو رنک بهتری را به دست آورند.
برای این کار شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما از همه جهت برای محیط وب، کاربر و موتور جستجو بهینه سازی شده است. یک سایت بهینه سازی شده می تواند به راحتی توسط موتورهای جستجو و کاربران خوانده شود.
برای اینکه سایت شما بتواند اعتماد موتور جستجو را جلب کرده و ترافیک زیادی را به خود جذب کند، باید تکنیک های سئو روی آن پیاده سازی شود. نکات و جوانب بسیار زیادی در زمینه سئو سایت وجود دارد امّا به طور کلی می توان گفت که هدف اصلی این است که سایت شما سریع و واکنش گرا بوده و با محتوای محنصر به فرد خود بتواند بهترین تجربه کاربری را فراهم کند.

  • سرویس گوگل ادوردز برای ثبت تبلیغات صرفا در موتور جستجوی گوگل بوده، امّا تکنیک های سئو قابل پیاده سازی بر روی تمام موتورهای جستجو است.
  • رسیدن به صفحه اول گوگل و جذب ترافیک ارگانیک با استفاده از سئو از سمت گوگل هزینه ای در بر ندارد. تنها هزینه لازم مربوط به هزینه کمک گرفتن از یک سئو کار است. اما جذب ترافیک توسط گوگل ادوردز مستلزم پرداخت هزینه می باشد. البته فرایند بهینه سازی برای سایت دارای هزینه و زمان می باشد.یعنی هیچ هزینه ای برای کلیک های انجام شده بر روی نتایج طبیعی پرداخت نمی شود اما برای اینکه بتوانید موقعیت خود را در موتورهای جستجو و به کمک سئو حفظ کنید به کار و تلاش مداومی نیاز خواهید.
  • تبلیغات گوگل همیشه در بالا و یا پایین صفحه اول گوگل قرار می گیرند. امّا برای به دست آوردن چنین جایگاهی با استفاده از سئو سایت باید تلاش بسیاری کرده و زمان زیادی صرف کنید.
  • ادوردز نمایش کسب و کار شما در نتایج جستجو را بیشتر از سئو تضمین می‌کند. در مورد سئو هیچ تضمینی برای رتبه بندی در نتایج طبیعی موتورهای جستجو وجود ندارد.

 

 

 

نتیجه گیری کلی از تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو 

به طور کلی پیشنهاد کارشناسان گوگل استفاده از هردوی این موارد می باشد. به طور مثال اگر تازه سایت خود را راه اندازی کرده اید می توانید به طور منظم و همه روزه 3 ماه روی سئوی سایت کار کنید. بعد از مدت مشخص شده برای جایگاه هایی که مشخص کرده اید می توانید ادوردز بزنید. به این ترتیب کلمات کلیدی جدیدی به شما داده می شود و دیگر نیازی نیست که به دنبال پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب باشید.

از طرفی هم سایت به طور قابل اطمینانی دیده می شود و همچنین در رتبه ی شما به طور مداوم تاثیرگذار خواهد بود. 

نکته مهم: 

گوگل ادوردز می‌تواند از ابتدای آغاز کمپین ترافیکی را به سمت سایت هدایت کند. این موضوع برای سایت های جدید یا خدمات و محصولاتی که فصلی هستند مفید خواهد بود.

 از مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل این هست که می‌توانید به سرعت و بدون تاخیر برای سایت کسب و کار آنلاین خود بازدیدکننده بفرستید و هر زمان هم که خواستید تبلیغ خود را متوقف و دوباره فعال کنید. مثلا اگر در فصل خاصی از سوال فروش شما بیشتر میشود‌، بهتر است فقط در همان بازه زمانی از تبیلغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا