بهترین افزونه های گوگل ادوردز
خانه » آموزش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز » بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز کدام است؟

بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز کدام است؟

بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز برای تبلیغات کلیکی گوگل ما کدام است؟ 

تبلیغات کلیکی گوگل یک راهی برای افزایش ترافیک وب سایت می‌باشد. 

اکستنشن ها یا فزونه های تبلیغات گوگل به شما اجازه می دهند که به تبلیغاتی گوگلی خود اطلاعاتی را بیافزایید و از این طریق کاربران را متقاعد کنید که کسب و کار شما را انتخاب کنند. افزونه های گوگل ادوردز می‌توانند نرخ کلیک یا CTR تبلیغات شما را بالا ببرند. از جمله پر کاربردترین افزونه های گوگل ادز می توان به افزونه های سایت لینک، توضیحات، تماس و پیام، مکان، مکان وابسته، قیمت، اپلیکیشن، هدیه و … اشاره کرد. این مقاله از وب سایت رشدانش به شما اطلاعاتی در خصوص افزونه های گوگل ادز می‌دهد. با خواندن این مقاله شما می‌توانید با انواع افزونه های تبلیغات گوگل آشنا شوید و مناسب ترین افزونه ها را برای کسب و کار خود فعال کنید.

بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز

دلیل استفاده از بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز

  • کارایی بهتر 
  • افزایش ترافیک 
  • کاهش هزینه در تبلیغ
  • بهبود عملکرد
  • افزایش بازدهی

علاوه بر آن، متن تبلیغ شما برجسته‌تر خواهد شد و در نتیجه، نسبت به رقبایتان کلیک بیشتری دریافت می‌کند. همچنین، اکستنشن‌ها متن تبلیغ شما را جذاب‌تر کرده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، رتبه تبلیغ شما را بالاتر خواهند برد. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود! کلی مزیت دیگر در استفاده از این افزونه‌ها وجود دارد که دانستن آن‌ها واجب و ضروری است!

گوگل ادوردز دارای افزونه‌­های تبلیغاتی زیادی است که هر یک از آنها دارای عملکرد تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی و مزایای مشخصی است و اطلاعات یا CTA های قابل کلیک را به نحوی بهبود می­بخشد. این افزونه­‌ها اطلاعات بیشتری را برای تحلیل دقیق­تر رفتار کاربران و نیازهای آنها به منظور انجام اقدامات متناسب ارائه می­دهد.

معرفی انواع بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز

  • افزونه‌­ی تماس

افزونه­‌ی تماس یکی از بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز است که در قسمت بالای آگهی و با قابلیت نمایش شماره­‌ی تلفن محل کسب و کار در افزایش تماس، ملاقات و مشاوره­‌ به شما بیشتر کمک می­‌کند. این شماره­‌ی تماس در pc تنها به عنوان یک شماره­‌ی تلفن نشان داده می­‌شود که کاربران می‌­توانند جهت ارتباط با آن شماره را در تلفن خود وارد نمایند؛ اما در گوشی­‌های همراه، این شماره قابل کلیک است و تنها با کلیک روی آن  می‌­توان تماس گرفت.این افزونه در صورتی‌که قادر به کنترل تماس­‌ها برای تنظیم ملاقات، مشاوره یا حتی پاسخ سریع به سوالات باشید، گزینه­‌ی بسیار مناسبی می­‌باشد.

افزونه‌ی تماس در کشور ایران تحریم می‌باشد! یعنی به راحتی و به طور عادی از طریق گزینه‌ی تماس شما نمی‌توانید این اکستنشن را فعال نمایید. با استفاده از کدنویسی می‌توان این افزونه را فعال نمود. 

معرفی بهترین افزونه گوگل ادوردز

اگر بدنبال فعال کردن رایگان این افزونه‌ی تماس می‌باشید می‌توانید از تیم رشدانش کمک بگیرید.

 

  • افزونه سایت لینک – SITELINK EXTENSION

سایت لینک یکی از بهترین افزونه‌های گوگل ادوردز به شمار می رود. اگر برای استفاده از خدمات، خرید، آموزش و … در شبکه سرچ گوگل جستجو کرده باشید، حتما با این افزونه روبرو شده اید.‌ به عنوان مثال، اگر شما با جستجوی کلمه “آموزش بازاریابی” با تبلیغاتی روبرو شوید که افزونه سایت لینک دارد، اطلاعات دقیقی بدون کلیک روی نتیجه دریافت می کنید. سایت لینک ها (در این مثال) می‌توانند آموزش فروش، آموزش جذب مشتری، آموزش برندسازی و … باشند.

به طور کلی هر سایتی که روی سایت لینک کار کند رتبه ی سئو بهینه سازی سایت خود را افزایش می دهد. این کار در تبلیغات کلیکی گوگل بسیار ساده است. اگر خدمات مختلفی دارید می توانید تحت لینک های مختلف در اختیار کاربر قرار دهید. سایت لینک باعث می شود کاربر ها به راحتی خلاصه ی تمام صفحات سایت شما را ملاحظه کنند و هر کدام را می خواهند کلیک کنند. همچنین باعث هدایت ترافیک به قسمت های دیگر سایت هم می شود این موضوع به صورت کلی تاثیر مثبتی روی سایت شما دارد.افزونه سایت لینک به صورت اختصاصی برای مشتری های محصولات موثر است. مثلا اگر فروشگاه الکترونیکی دارید می‌توانید محصولات را بخش بندی کنید. موبایل ها، تبلت ها و …. به این ترتیب هر مشتری به صورت هدفمند کلیک می کند و هزینه ی هر کلیک هم هدر نمی‌رود.

لینکی که برای سایت لینک مشخص می‌کنید باید با صفحه ی فرود اصلی متفاوت باشد. برای هر گروه یا کمپین هم می‌توانید لینک جدا تعریف کنید. برخی از افراد تصور میکنند به ازای دیده شدن سایت لینک هزینه کم می شود اما اشتباه است و تا زمانی که روی لینک کلیک نشود، هزینه کم نمی‌شود.

  • افزونه توضیحات ( callout extension )

به طور کلی متن تبلیغ در تبلیغات کلیکی محدود می باشد و دارای تعداد کاراکتر مشخص است. اما افزونه های google ads این مشکل را حل کرده اند. در افزونه ی توضیحات می توانید نکات مهم و جذاب را اضافه کنید. یعنی عبارت چند کلمه ای را می توانید در زیر قسمت توضیحات اضافه کنید که معمولا برای فرصت های ویژه یا اضافه کردن مزایا و… از این اکستنشن استفاده می شود. مثل مشاوره رایگان، ارسال رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته …. این افزونه باعث می شود کیفیت تبلیغ بالا بیاید و به همین میزان رتبه ی سایت در نشان دادن تبلیغات بین تبلیغات کلیکی گوگل بالا بیاید. در مورد نحوه ی نشان داده شدن این افزونه هم، گوگل به صورت رندمی ۱ تا ۴ callout extension را برای شما نمایش می دهد. یعنی اگر ۱۰ تا اضافه کرده اید توقع نشان داده شدن همه ی آن ها را نداشته باشید! تبلیغ کنندگان عموما از افزونه Callout استفاده می کنند تا مشتری احتمالی به جزئیات مهم محصول و امتیازات دریافت شده آن توجه کند. به عنوان مثال، پشتیبانی 24 ساعته، تضمین بازگشت وجه و … با استفاده از این افزونه در تبلیغات نمایش داده می‌شوند.

  • افزونه STRUCTURED SNIPPET

    افزونه Structured Snippet به شما امکان می دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه تجارت شما ارائه می‌دهد به تبلیغات گوگل خود اضافه کنید. این افزونه تبلیغاتی گوگل ادز تقریبا برای هر کسب و کاری مورد استفاده است؛ چون کاربران را با خدمات، دوره ها، انواع فعالیت ها و … آشنا می‌کند.

  • افزونه مکان ( location extension )

    افزونه ی مکان در افزونه های google ads به این معنا می باشد که به مشتری محل فعالیت خود را نشان می‌دهید. در این صورت بدون استفاده از کلمات به راحتی با نقشه آدرس محل خودتان را به مشتری می‌دهید. متاسفانه این افزونه در ایران تحریم می باشد و کار نمیکند.

  • افزونه موقعیت مکانی پیوسته – AFFILIATE LOCATION EXTENSION

    افزونه های موقعیت مکانی پیپوسته، محصولات را در فروشگاه های نزدیک برای خرید مشتریان احتمالی به نمایش می گذارند. کاربران می توانند با این ویژگی، نزدیکترین مکانی که در حال فروش محصولات مورد نظرشان است را پیدا کنند. در حال حاضر این افزونه در ایران قابل استفاده نیست.

  • افزونه PROMOTION

    این افزونه تبلیغاتی گوگل ادز به شما اجازه می دهد تبلیغاتی که در حال حاضر اجرا می شوند را برجسته کنید. اگر معاملات با زمان محدود انجام می‌دهید، می‌توانید به راحتی آنها را در تبلیغات خود مشخص نمائید. کسب و کارها همیشه در حال تبلیغات هستند و به سختی می توانید تبلیغات خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهید.

    اگر مردم بدانند که می توانند حمل و نقل رایگان، تخفیف یا Promotion های دیگری از وب سایت شما دریافت کنند، احتمال خرید آنها بیشتر است. به همین دلیل است که باید از افزونه Promotion استفاده کنید. همچنین می توانید از “مناسبت ها” برای تبلیغات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی از مناسبت ها مانند روز مادر، روز پدر، روز ولنتاین و … برای این افزونه تبلیغاتی عالی هستند.

  • افزونه تصویر – IMAGE EXTENSION

    نمایش تصویر یکی از جدیدترین افزونه های گوگل ادز محسوب می شود. این افزونه تبلیغاتی آینده همچنان در حالت آزمایشی (Beta) قرار دارد و تنها برای تبلیغ کنندگان محدودی فعال شده است. تا به حال نمایش این افزونه در نتایج تبلیغاتی ایران دیده نشده است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، افزونه تصویر یک عکس کوچک را در کنار متن تبلیغاتی سرچ نشان می‌دهد. تصویر باعث می‌شود که تبلیغ شما جلب توجه کند.

افزونه تصویر در گوگل ادوردز

  • افزونه اپلیکیشن ( app extension )

    این افزونه برای آن دسته از کاربرانی است که اپلیکیشن هم دارند و می خواهند آن را در تبلیغات به مشتری نشان دهند. برای کاربرانی که از طریق موبایل تبلیغ را سرچ می‌کنند لینک دانلود را به راحتی در این قسمت می‌بینند.

  • افزونه LEAD FORM

    برای تبلیغ کنندگانی مجاز است که از فرم های لید در تبلیغات‌شان استفاده می کنند. بازدیدکنندگان می توانند مستقیما از طریق آگهی گوگل و بدون مراجعه به سایت، فرم های لید را پر کرده و ارسال کنند.

    تیم رشدانش برای کمپین شما عزیزان به صورت رایگان اکستنشن ها را اجرا می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا