خانه » آموزش طراحی سایت » بهترین افزونه های وردپرس | افزونه های ضروری وردپرس

بهترین افزونه های وردپرس | افزونه های ضروری وردپرس

بهترین افزونه های وردپرس 2022 کدام است؟ افزونه های وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر بدنبال بهترین افزونه های وردپرس هستید با رشدانش همراه باشید. 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس wordpress CMS ، شامل مجموعه بزرگی از پلاگین‌ها و افزونه های کاربردی رایگان و غیررایگان می باشد که متناسب با نوع وب سایت و نیازهایی که در طراحی سایت و پیاده سازی آن خواهید داشت مورد استفاده قرار می گیرند . در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از مهمترین افزونه های کاربردی در بخش های طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ( مدیریت ، افزایش سرعت ) ، امنیت بپردازیم. با توجه به گسترش سیستم وردپرس ، تمامی فرایند طراحی یک سایت حرفه ای و کامل در اختیار شما قرار می گیرد. ممکن است شما با افزونه های مختلف فضای وردپرس آشنا نباشید. در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین و ضروری ترین افزونه های وردپرسی در سال 2022 را به شما معرفی کنیم.

بهترین افزونه های وردپرس

افزونه های زیادی در چهارچوب وردپرس وجود دارد. این افزونه‌ها باعث راحتی کار شما می‌شوند. در حال حاظر بیشتر از 55 هزار افزونه وردپرس وجود دارد. این به این معنی است که تقریبا برای هر عملکرد یا ویژگی در وب‌سایت شما پلاگین‌هایی وجود دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که، نصب بیش از اندازه‌ی افزونه‌ها ممکن است باعث خرابی یا کند شدن عملکرد وردپرس شود. به همین دلیل بهتر است فقط افزونه‌ای را که متناسب با کار شما باشد انتخاب کنید. 

دسته بندی بهترین افزونه های وردپرس2022

  • افزونه های طراحی سایت
  • افزونه های سئو
  • افزونه های امنیت
  • افزونه های مارکتینگ و بازاریابی

افزونه های طراحی سایت

افزونه هایی که می تواند فرآیند طراحی سایت را در زمان کوتاه و به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

  • افزونه های صفحه ساز وردپرسی

متناسب با هر قالب جهت طراحی و زیباسازی فضای وب سایت باید از یک افزونه صفحه ساز استفاده نمایید مثل المنتور ، ویژوال کامپوزر ، فیوژن بیلدر و…

البته این قابلیت نیز وجود دارد که شما بتوانید از طریق کدنویسی نیز فضای وب سایت خود را طراحی کنید که البته کاری زمان بر ، دشوار و تخصصی است. استفاده از افزونه های صفحه ساز و استفاده از کتابخانه آماده این افزونه ها ، می تواند فرایند طراحی سایت را کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

  • افزونه های فرم ساز

با استفاده از افزونه های فرم ساز می توانید نحوه ارتباط و تعامل مشتری را مدیریت کنید فعالیت هایی مثل فرم‌های تماس، فرم اشتراک ایمیل، فرم‌های سفارش آنلاین، فرم پرداخت، انواع فرم نظرسنجی و بسیاری از فرم‌های دیگر را طراحی و مدیریت کنید. افزونه هایی مثل wpform – Contact Form 7

  • افزونه ساخت فروشگاه

جهت ایجاد یک فروشگاه آنلاین می توانید از افزونه ساخت فروشگاهی قدرتمند WooCommerce استفاده نمایید. هر آنچه که شما جهت ساخت یک سایت فروشگاهی لازم دارید می توانید از این افزونه استفاده کنید. همچنین جهت فروش فایل می توانید از افزونه Easy digital Downloads یا EDD استفاده کنید.

  • افزونه چند زبانه کردن سایت

جهت ایجاد سایت چند زبانه ( مخصوص فعالیت های بین المللی ) می توانید از افزونه های چند زبانه کردن سایت استفاده کنید. افزونه WPML را می توان قدرتمند ترین افزونه چند زبانه کردن سایت دانست.

بهترین افزونه های وردپرس سئو

فعالیت هایی که در جهت افزایش رتبه سایت شما انجام می گیرد

  • افزونه های مدیریت سئو

افزونه های مدیریت سایت اکثر فعالیت های مرتبط با سئو وب سایت را به صورت کامل نظارت و مدیریت می کنند. افزونه هایی مثل یواست yoast ، رنک مث rank math ، آل وان این سئو All on in seo که باید جهت مدیریت بیشتر ، نسخه پریمیوم هر کدام از این افزونه ها خرید شود. برخی از مهمترین اقدامات این افزونه ها شامل  امکان افزودن برچسب‌های متا و متاتگ، ایجاد نقشه سایت، تجزیه و تحلیل خوانایی ، تشخیص لینک های 404 ، انواع ریدایرکت

بدون شک بهترین افزونه ورد پرس به انتخاب کاربران، یواست می باشد. طبق آمارهای منتشر شده در حال حاضر در بیش از ۵ میلیون سایت وردپرسی نصب شده است. این افزونه از قبل کاملاً پیکربندی شده و بر اساس نشان دادن فقط یک لیست ساده از توصیه های SEO برای کلمه کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، کار می کند. این افزونه به شما می گوید که چگونه عنوان صفحه خود، توضیحات متا و سایر عناصر خود را طراحی کنید.

افزونه WP Rocket

بهترین افزونه بهبود سرعت وردپرس در حال حاضر، WP Rocket یا موشک وردپرس است؛ این افزونه تنظیمات توصیه شده cache وردپرس مانند فشرده سازی gzip ، cache  صفحه و بارگیری cache را به طور خودکار روشن می کند. همچنین می توانید ویژگی های اختیاری مانند بارگذاری کند تصاویر، پشتیبانی CDN ، پیش واکشی DNS، کوچک سازی و موارد دیگر را فعال کنید تا زمان بارگذاری صفحه بیشتر بهبود یابد. این افزونه به طور خودکار حافظه پنهان وب سایت شما را ایجاد می کند که منجر به افزایش عملکرد سرعت سایت شما می شود.

  • افزونه های افزایش سرعت

در جهت افزایش سرعت وب سایت ، کش کردن صفحات، فشرده‌سازی فایل‌ها، بارگذاری به موقع تصاویر و دارا بودن قابلیت Lazy load ، بهینه سازی دیتابیس می توانید از افزونه هایی مثل   wp rocket ، wp fastest cache ، w3 total Cache استفاده کنید. برای استفاده کامل از این افزونه ها باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید.

عوامل موثر بر سرعت سایت

  • افزونه بهینه سازی تصاویر

افزونه هایی که در جهت بهینه‌سازی تصاویر، تغییر اندازه تصاویر، تشخیص نادرست اندازه تصاویر می تواند کاربرد داشته باشند مثل wp smush pro

افزونه Smush Pro

با استفاده از این افزونه شما می توانید حجم تصاویر سایت را به صورت خودکار کاهش دهید. بهینه‌سازی تصویر، تغییرسایز تصویر، تشخیص اندازه نادرست تصاویر و… از جمله قابلیت‌های این افزونه است. Smush Pro در دو نسخه رایگان و پرمیوم در اختیار کاربران قرار گرفته که نسخه رایگان آن بیش از یک میلیون نصب فعال دارد.

بهترین افزونه های وردپرس 2022

  • افزونه گوگل انالیتیکس

جهت بررسی رفتار کاربران در سایت خود و تحلیل آن می توانید از افزونه های مرتبط با گوگل آنالیتیکس بهره بگیرید افزونه ای مثل monster insight  می تواند بسیار مفید باشد.

افزونه های مارکتینگ و بازاریابی

  • افزونه ایمیل مارکتینگ

شما با استفاده از این افزونه ها می توانید با ایجاد یک خبرنامه ایمیلی ( جذب و ارسال ایمیل ) در جهت تعامل بیشتر با مخاطبان و کلیک مستقیم وب سایت ( بازاریابی هدف ) اقدام کنید. برخی از مهمترین افزونه ها شامل میل چیمپ mailchimp

عموما افزونه های ایمیلی به صورت رایگان نصب و راه اندازی می شوند و تا سقف مشخصی ، اجازه استفاده و ارسال ایمیل را می دهد و در مرحله بعد باید به صورت ماهیانه ، حساب شما شارژ گردد.

افزونه Monarch

یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس برای رسانه اجتماعی، افزونه Monarch است. با استفاده از این افزونه شما می توانید دکمه های شبکه های اجتماعی را به اشتراک بگذارید. می تواند به روش های مختلفی از جمله محتوای بالا و پایین، به عنوان یک نوار کناری شناور، به عنوان یک پنجره بازشو به صورت خودکار، جاسازی شده در تصاویر و فیلم ها، یا در یک جعبه که به صفحه های مختلف اسلاید می شود، نمایش دهید.

افزونه Contact Form 7

با استفاده از افزونه های تماس با ما می توانید با مخاطبان و کاربران سایتتان در ارتباط باشید. داشتتن فرم تماس با ما در سایت باعث ایجاد یک ارتباط امن و پایدار با کاربران می شود. البته که امروزه روش های مرسوم دیگری همچون شبکه های اجتماعی، ارتباط تلفنی یا پیامکی از جمله روش های ارتباط با کاربران است.

افزونه های امنیتی

در جهت افزایش امنیت یک سایت و جلوگیری از حملات امنیتی و ربات ها باید از افزونه های امنیتی مناسبی استفاده کرد. در واقع یکی از بهترین افزونه های وردپرس، افزونه های امنیتی می باشد. 

  • افزونه های مدیریت امنیتی

جهت انجام کلیه عملیات های امنیتی ، نقاط ضعف و حفره‌های آسیب‌پذیر سایت را شناسایی و آن‌ها را برطرف و از حملات خودکار جلوگیری می کنند. می توانید از افزونه های امنیتی از قبیل iThemes Security ، Defender ، All In One WordPress Security ( امنیت کامل وردپرس و فایروال ) ، افزونه آکیسمت Akismet می تواند در مقابل اسپم ها بسیار مفید باشد.

افزونه Redirection

این افزونه یکی از بهترین افزونه های وردپرس 2022 است که دارای بیش از ۲ میلیون نصب فعال در وردپرس است و جزو یکی از بهترین ابزارهای مدیریت تغییر مسیر وردپرس می‌باشد. با استفاده از Redirection می‌توانید تمامی لینک‌های مشکل‌دار و آن‌هایی که از دسترس خارج شده‌اند، مانند: ریدایرکت ۳۰۱ و خطای ۴۰۴ را بیابید و آن‌ها را برطرف کنید. این افزونه سبب کاهش خطاهای موجود در سایت شده و رتبه سایتتان را افزایش می‌دهد. همچنین تغییر مسیرهایی برای انتقال URL به صفحات یا سایر وب‌سایت‌ها نیز با استفاده از Redirection انجام‌ پذیر است. لازم به ذکر است که نصب و استفاده از این پلاگین به صورت کاملا رایگان می‌باشد.

نکات مهم بهترین افزونه های وردپرس 2022

تفاوت افزونه‌های رایگان و پرمیوم

افزونه‌های رایگان همانگونه که از نام آن‌ها مشخص است به صورت کاملا رایگان از مخزن وردپرس قابل نصب و دریافت می‌باشند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای تعداد زیادی افزونه رایگان است که در زمینه‌های سئو و بهینه‌سازی وبسایت، امنیت، اسلایدرهای زیبا و جذاب، انواع فرم‌های تماس و غیره کاربرد دارند، پلاگین‌های رایگان انعطاف‌پذیری لازم را برای سفارشی‌سازی امکانات و کارایی وبسایت در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. البته باید به شما بگوییم که افزونه‌های رایگان دارای یک سری محدودیت‌هایی هستند و نسبت به افزونه‌های پرمیوم امکانات محدودتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و در برخی موارد موجب تداخل و عدم سازگاری با دیگر افزونه‌ها خواهد شد. این افزونه‌ها را می‌توانید به آسانی از مخزن وردپرس بر روی وردپرس خود نصب کنید.

اما افزونه‌های غیررایگان که به افزونه‌های پرمیوم معروف هستند به صورت رایگان در دسترس نیستند و آن‌ها را می‌بایست از وبسایت‌های معتبر خریداری کرد. این افزونه‌ها دارای امکانات و ویژگی‌های نامحدود هستند، دارای بروزرسانی منظم و پشتیبانی 24 ساعته می‌باشند. همچنین پلاگین‌های غیررایگان با کلیه افزونه‌های وردپرس سازگار بوده و در سرعت سایت وردپرسی شما هیچ خللی وارد نمی‌کنند

جهت مشاوره سئو در مشهد می توانید با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی چگونه است؟
آموزش طراحی سایت

راه اندازی سایت فروشگاهی اینترنتی ( آموزش صفر تا صد استراتژی فروشگاه آنلاین )

زمان مطالعه: 10 دقیقه راه اندازی سایت فروشگاهی به چه صورتی است؟ برای اینکه یک سایت فروشگاه اینترنتی باکیفیت و فروش بالا داشته باشیم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ آیا تا به حال

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا