معرفی نکات تولید محتوا سئو شده
خانه » آموزش تولید محتوا » نکات تولید محتوا سئو شده

نکات تولید محتوا سئو شده

نکات تولید محتوا سئو شده چیست؟ برای اینکه بهترین محتوا را بنویسید و نسبت به رقبا بالاتر نشان داده شوید چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ 

آیا برای نوشتن محتوای عالی نیاز به نویسنده بودن و داشتن فن بیان خوب است؟ 

آشنایی با نکات تولید محتوا سئو شده

در این قسمت از مقاله های آموزشی رشدانش قصد داریم کلیدی ترین نکات تولید محتوا سئو شده را توضیح دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید تا به سوالاتتان پاسخ داده شود.

آشنایی با نکات تولید محتوا سئو شده

تولید محتوا پادشاه سایت و سئو است!

شما با استفاده از تولید محتوا می توانید به صورت رایگان و بدون تبلیغ محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید.

اما گوگل روی محتوا حساسیت خاصی به خرج می دهد. یعنی محتوایی که از دید کاربران بهترین باشد را در صفحه اول خود نشان می دهد.

در اینجا یک سری نکات تولید محتوا سئو شده را به شما خواهیم گفت که به صورت عملی و تجربی بدست آمده است.

به طور کلی تولید محتوای مناسب یعنی جذب کاربر! و در نهایت افزایش فروش و درآمد

بروزرسانی محتوا مهمتر از تولید محتوا

به این نکته خیلی دقت کنید که بروزرسانی محتوا از تولید محتوا می تواند بسیار مهم تر و تاثیرگذار تر باشد . سعی کنید محتواهای قبلی را هر چند وقت یکبار بهش سر بزنید و حتی شده یک پاراگراف یا یک تصویر مناسب بهش اضافه کنید. البته این به این معنی نیست که نیازی نیست تولید محتوای جدید انجام بدین .

بلکه بهتره که برای اپدیت و بروزرسانی محتواهای قدیمی هم برنامه داشته باشین و به ان ها را به حال خودشون رها نکنید.

در مرحله اول نیاز هست که شما با مفهوم کلمه کلیدی آشنا باشید تا بتوانید قطب نما یا راهنمای تولید محتوای خود را داشته باشید. 

  • محتوای مخاطب محور تولید کنید! 
  1. محتوایی است که نیاز مخاطب را درک کرده است و از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربر استفاده کند. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند.
  2. محتوایی است که به خواننده کمک کند و به یک نیاز خاص کاربر پاسخ دهد. محتواهای طولانی (محتوایی که بیش از ۱۰۰۰ کلمه دارد) تمایل دارند که در نتایج جستجو رتبهٔ بهتری داشته باشند. پس به کار خود ادامه دهید و تمرکز را بر روی محتوای خود بگذارید.
  3. محتوایی است کاربر را تشویق می‌کند که ادامهٔ محتوا را بخواند. زمانی که با خوانندهٔ خود و نحوهٔ خرید او آشنا باشید محتوایتان می‌تواند چیزی از بیش از نیاز مخاطبتان را برآورده کند.

نکات تولید محتوا سئو شده

  • طراحی محتوای خوب!

یکی دیگر از نکات تولید محتوا سئو شده طراحی کلی محتوای خوب است.

  1. ساده / روشن / منسجم
  2. غیر منتظره
  3. واقعی
  4. قابل اعتماد/ معتبر / ورزیده
  5. عاطفی
  6. سرگرم کننده
  7. آموزشی
  8. مرتبط
  9. عمیق/ کامل
  10. کاربردی
  11. جدید / منحصربفرد (هم از نظر محتوا و هم از نظر ارزش محتوا باید منحصربفرد باشد)
  12. موثق
  • درک نیاز کاربر

در نکات تولید محتوا سئو شده این یک اصل است: محتوای شما باید برای کاربران جذاب باشد. شما برای دیده شدن نیاز دارید تا توجه و رضایت مخاطبان را جلب کنید. پس وبسایت خود و محتویات آن را متناسب با نیاز کاربران ایجاد کنید. اگر کاربران با محتوایی که تولید کرده اید ارتباط برقرار نکنند، بدون شک یک مهره سوخته به حساب خواهید آمد.

پس قبل از تولید محتوا سوالات زیر را از خود بپرسید:

مخاطبان من چه چیزی را با ارزش می‌دانند؟

1- بازدیدکنندگانی که وارد وبسایت من می شوند چه چیزی را می خواهند بدانند؟

2- اصول تولید محتوا چه چیزهایی هستند؟

3-  کاربران در رابطه با فعالیت من چه سوالاتی ممکن است داشته باشند؟

4- کدام یک از مشکلات مخاطب را می‌توانم برطرف کنم؟

5- کاربران من چه نوع مطالبی دوست دارند؟

  • پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب

یکی دیگر از نکات تولید محتوا سئو شده پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب است.

این درست است که انتخاب کلمات کلیدی بسیار بسیار دشوار است. اینکار در ابتدا، کار جذابی بود اما در حال حاضر به لطف گوگل نیازی به انتخاب کلمات کلیدی نیست (فرض بر این است که اینکار برای سایت خطری ندارد). این نیز درست است که گوگل در مورد کلمات کلیدی بسیار آگاه است که البته این بدین معنا نیست که کلمات کلیدی، کلماتی “بی روح” هستند این تنها بدین معناست که برای بهتر شدن متن، متن باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود.

کاربران براساس نوع تفکر و بینشی که دارند، از کلماتی خاصی در جستجوهای خود استفاده می‌‌‌کنند. مسلما بینش و تفکر اشخاص با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌‌‌خواهید یک محتوای خوب و ارزشمند داشته باشید باید نوع کلماتی که آن‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کنند را شناسایی کنید. به این موارد، کلمات کلیدی گفته می شود.

  • استفاده از عنواین جذاب و کلیک خور

عنوان هایی را انتخاب کنید که کاملا جذاب باشد تا کاربر راغب به کلیک کردن آن باشد.

  • استفاده از کلمه کلیدی طولانی

از کلمه کلیدی استفاده کنید که long tail باشد. برای پیدا کردن کلمه کلیدی طولانی از ابزارها کمک بگیرید. به این ترتیب میزان رقبای شما کمتر شده و از طرفی کاربران واقعی تر و هدفمندتر را جذب می کنید.

مانند خرید کفش فوتبال! این کلمه بهتر از کفش فوتبال است چون هدف از سرچ خرید است. 

  • محتوایی است که برای مخاطبان نوشته شده نه برای رقبا. دقت کنید متنی بنویسید که نه خیلی ساده و نه خیلی پر از اصطلاحات تخصصی باشد.
  • محتوایی است که قابل به اشتراک گذاری باشد. یک گام به عقب بردارید و از خودتان بپرسید که اگر بتوانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید از چه طریقی می‌توانید آن را به اشتراک می‌گذارید؟ (به عنوان مثال آیا دکمه به اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی به راحتی در دسترس است؟)
  • محتوایی است که به سرعت بتوان آن را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار داد. از پاراگراف‌ها، ضمیمه‌های کوتاه، متن‌های دارای خط درشت، از نقاط تاکید مناسب، لیست‌های شماره دار و نقل قول استفاده کنید و محتوایی باشد که از نظر چشمی براحتی قابل خواندن باشد و براحتی قابل هضم باشد.
  • محتوایی است که دارای عناوین و نام های پرصلابت است. در محتوای خود از عناوین فریبنده و عملی استفاده کنید که در آن از کلمات کلیدی بصورت طبیعی و استراتژیک استفاده شده باشد. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید می‌توانید از CoSchedule که یک ابزار تجزیه و تحلیل عنوان خوب است استفاده کنید.
  • محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریم‌های زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید.
  • محتوایی است که بهتر از نتایج موجود در صفحات‌های نتایج موتورهای جستجو است. عملکرد رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید. صفحاتی که در حال حاضر رتبهٔ آنها برای کلمات کلیدی مورد نظر خوب است را مورد بررسی قرار دهید و از خودتان بپرسید که آیا محتوایتان بهتر از محتوای این صفحات است یا خیر. اطمینان حاصل کنید که محتوایتان بهتر است.
  • از محتواهای ستونی یا پیلار کانتنت استفاده کنید تا مقدار نرخ پرش در سایت را کاهش دهید.

اگر نیاز به مشاوره رایگان در مورد نکات تولید محتوا سئو شده دارید با کارشناسان ما به صورت رایگان تماس بگیرید.

بهترین نکات تولید محتوا سئو شده

  • محتوایی است که عاری از خطاهای املایی و دستوری است، اصلاح شده است و پس از نوشتن متن توسط نویسنده توسط شخص دیگری ویرایش و اصلاح می‌شود. (وجود خطاهای املائی و دستوری در یک متن شوخی نیست، به عنوان مثال مادرم اخیراً یک عکس از خطاهای دستوری از پستی که اخیراً Propecta Facebook منتشر کرده است برایم ارسال کرد. توجه داشته باشید که خطای گرامری در محتوای افرادی وجود دارد که شما در زندگی روزانهٔ خود به آنها نیاز دارید.)

محتواستونی نکات محتوا سئو شده

  • محتوایی است که به منابع خوب و معتبر لینک داده است. به عنوان مثال ویکی پدیا یک منبع خوب از نظر گوگل است و مهم نیست که معلم مطالعات اجتماعی دبیرستانتان در مورد ویکی پدیا چه گفته است.
  • محتوایی است که مطابقت آن با واقعیت بررسی شده است. مطابقت با واقعیت یعنی اگر فردی آماری در اختیارتان قرار داد تا زمانی که منبع او را پیدا نکرده‌اید گفتهٔ او را نپذیرید.

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام محتوانویسی به آن توجه کنید این است که از محتوای کپی شده استفاده نکنید!  به جای این که از مقالات و مطالب دیگر سایت‌‌‌ها کپی برداری کنید، آستین بالا بزنید و محتوای دلخواهتان را تولید کنید. این کار نه تنها باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌‌‌شود بلکه در جلب اعتماد کاربران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مهم ترین نکات تولید محتوا سئو شده که از دید گوگل بسیار مهم است، تولید یک محتوای کاربردی طولانی است. البته این به آن معنا نیست که شما قلم خود را بردارید و هر چیزی را به خورد مخاطب دهید!

زیرا همانطور که در پاراگراف های قبل گفتیم این کار از حوصله مخاطب خارج است. اما در عین حال اگر محتوایی علاوه بر طولانی بودن کاربردی، مخاطب پسند و سرشار از نکات مفید باشد، می تواند از نظر گوگل یک پوئن مثبت تلقی شود و جایگاه شما را در نتایج جستجو ارتقا خواهد داد.

یک مطلب ۷۰۰ کلمه ای از نظر سئو خوب است ولی یک مقاله ۳۰۰۰ کلمه ای بسیار عالی به نظر می رسد. ( یکی از مهم ترین نکات تولید محتوا این است که فقط تعداد کلمات مهم نیست! کیفیت حرف اول را می زند! تولید محتوا و سئو ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند!)

یکی از مهم ترین نکات تولید محتوا توجه به پلتفرمی است که در آن فعالیت می کنید. برخلاف تصور خیلی ها تولید محتوا فقط مختص به سایت ها و وبلاگ ها نیست. برای اینکه از رقبا عقب نیفتید باید تمامی پلتفرم های فضاهای آنلاین و مجازی را تحت پوشش قرار دهید.

 به همین دلیل نیاز است بدانید یک نسخه محتوایی برای کانال‌های مختلف مناسب نخواهد بود.

پس حتماً متناسب با فضای موجود به تولید محتوا بپردازید. به عنوان مثال؛ محتوای ویدیویی، در شبکه هایی مانند آپارات و یوتیوب بهتر جواب می دهند و فرمت های تصویری در اینستاگرام. همانطور که نسخه متنی بهترین انتخاب برای وبسایت ها خواهد بود.     

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
5 ایده طلایی تولید محتوا
آموزش تولید محتوا

5 ایده طلایی تولید محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه 5 ایده طلایی تولید محتوا برای افرادی که کار تحریر و تولید محتوا انجام می دهند. آیا شما هم برای ایده پردازی در تولید محتوا به مشکل خورده اید؟ در

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا