سایت یا اینستاگرام؟
خانه » آموزش سئو » سایت یا اینستاگرام؟

سایت یا اینستاگرام؟

سایت یا اینستاگرام؟ کدام یک برای راه اندازی کسب و کار آنلاین بهتر است؟ حقیقت ماجرا اینجاست که اینستاگرام برای برخی از کسب و کارها بسیار واکنش مثبتی به همراه دارد. اما این ها همه ممکن است گذرا باشد! دسترسی به سایت بسیار راحت تر از اینستاگرام است!

بنابراین پیشنهاد کلی ما این است که اول سایت را برای کسب و کار آنلاین خود انتخاب کرده سپس اینستاگرام را هم در کنارش پیش ببرید. 

در ادامه به صورت کامل تر در مورد ” سایت یا اینستاگرام” صحبت خواهیم کرد. با رشدانش همراه باشید. 

سایت یا اینستاگرام؟ بهترین گزینه برای کسب و کار آنلاین کدام است؟

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و ساعت‌های زیادی را در طول روز صرف گشت زدن در آن‌ها و تبادل اطلاعات از این طریق می‌کنند. در این میان یکی از شبکه‌های اجتماعی که بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته و از هر سن و قشری در آن فعالیت دارند، اینستاگرام است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. 

سایت یا اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟

کار با اینستاگرام نیاز به دانش فنی ندارد : اینستاگرام برنامه‌ای است که به آسانی و تنها با داشتن یک گوشی اندروید می‌توانید در آن کار کنید مثلاً پست بگذارید، استوری و لایو داشته باشید و جواب کامنت‌ها را بدهید. در کل کار با برنامه‌ی اینستاگرام راحت و بدون دغدغه‌‌ی خاصی است. 

اینستاگرام برنامه‌ای رایگان است: این موضوع بسیار روشن است. شما مجبور به خرید مغازه یا دادن اجاره نیستید و خیلی راحت می‌توانید صفحه‌ی خود را ایجاد و فعالیت کاری‌تان را شروع کنید.

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

با یک برنامه‌ریزی اصولی در بازاریابی و تبلیغات، زودتر دیده می‌شوید: شما در اینستاگرام با استفاده از ترفندها و تکنیک‌های بازاریابی به راحتی می‌توانید فروشگاه خود را مطرح کنید. البته هیچ‌وقت فراموش نکنید که هر کاری نیاز به صبوری و یادگیری دارد. در اینستاگرام این امکان را دارید که از طریق تبلیغات و ترفندهای بالا بردن نرخ تعاملی در مسیر افزایش فالوور خود قدم بردارید و فالوورها را به مشتری تبدیل کنید.

با توجه به این‌که برنامه‌ها و ابزارهای مختلف و متنوعی برای ساخت فروشگاه‌های محصولات فیزیکی و دیجیتالی وجود دارد، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به سمت ساخت سایت می‌روند. ایجاد فروشگاه در سایت هم دارای مزایایی است که در زیر به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم.

امکان دسته بندی محصولات خود را دارید: با توجه به محصولی که ارائه می‌دهید، می‌توانید به دسته‌بندی و جداسازی محصولات خود بپردازید. از این طریق شما مدیریت و نظارت بهتری روی کارتان دارید از طرفی مشتری راحت‌تر محصول مد نظر خود را در دسته‌بندی‌ها مشاهده می‌کند.

تعداد سرچ و بازدیدکننده در سایت بیشتر است: در مقایسه‌ با پلتفرم‌های دیگر و به خصوص اینستاگرام باید بگوییم که افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو و ورود به سایت‌های مختلف به دنبال رفع نیازها و خریدهای خود هستند و همین موضوع می‌تواند تعداد مشتری را بالا ببرد.

امکان سرچ و جستجو برای مشتری وجود دارد: اگر تعداد محصولات شما متنوع و زیاد باشد در صورتی که سایت شما قابیلت جستجو داشته باشد، مشتری به راحتی با سرچ کالای مد نظرشان به آن دسترسی پیدا می‌کند.

به راحتی محصولات خود را به روزرسانی کنید: در وب‌سایت خود این امکان را دارید که برای هر محصول  قیمت و موجودی را مشخص کنید. به این ترتیب اگر موجودی آن کم شود یا به اتمام برسد، پیامی مثل “محصول مورد نظر موجود نیست” روی سایت به نمایش در می‌آید. از طرفی می‌توانید اطلاعات دیگری مثل تخفیف‌ها و حراج‌ها را به‌صورت خودکار روی محصول مد نظر مشخص کنید.

مقایسه مزایای سایت یا اینستاگرام؟

  • ثبت نام در اینستاگرام رایگان است

  • فیلتر می باشد 

  • مشتری های خاص و ثابت خود را دارد

  • کار با اینستاگرام نیاز به دانش فنی ندارد

  • با یک بازاریابی درست، به راحتی دیده می شوید

  • دسته بندی درستی برای محصولات ندارد!

  • امکان بروز رسانی محصولات وجود ندارد

  • فرایند پرداخت دشوار است

  • اعتماد مشتری به نسبت سایت کمتر است

  • می‌توانید محصولات را دسته‌بندی کنید

  • به‌روزرسانی و مدیریت محصولات راحت‌تر است

  • امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی وجود دارد

  • کاربران می‌توانند محصولات مورد نظرشان را جستجو کنند

  • خطر فیلترشدن بسیار کم است

  • راه اندازی سایت هزینه دارد

  • برای کار با سایت نیاز به دانش و آموزش دارید

  • امکان سرچ و جستجو برای مشتری وجود دارد

  • اصلی‌ترین تفاوت در تعداد ورود مشتری بالقوه است. در واقع افرادی که با استفاده از سایت به دنبال محصولی می‌گردند، مشتری بالقوه محسوب می‌شوند و احتمال خریدشان بسیار بالاست، اما فالوورها از طریق تبلیغات یا اکسپلور وارو می‌شوند و ممکن است سؤالی بپرسند یا نگاهی بیاندازند اما احتمال خریدشان بالا نیست.
  • اعتماد مشتری به سایت‌ها بیشتر است، هر چند که می‌توان به مرور زمان در اینستاگرام هم  اعتبار و اطمینان لازم را به وجود اورد.
  • راه‌اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام در مراحل اولیه رایگان است، اما برای شروع کار در سایت و نگهداری آن از جمله تولید محتوا، پشتیبانی فنی، سئو و رتبه در گوگل باید هزینه کنید.

برای راه اندازی کسب و کار سایت یا اینستاگرام؟

هموار کردن راه پرداخت در فروش اینترنتی جزو مهم‌ترین کارهایی است که شما در کسب‌وکارتان باید به آن توجه کنید. بهترین و سریع‌ترین راه پرداخت استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی است.

۱. جذب جوانان و مخاطبان هدف

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جوانان و نسل‌ جدید است. با فعالیت در اینستاگرام، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی جوانان را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کنند و بازار هدف خود را توسعه دهند.

۲. ارتباط مستقیم با مشتریان

اینستاگرام فرصتی مناسب برای ارتباط مستقیم با مشتریان فراهم می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند با انتشار محتوای جذاب و پاسخ به نظرات و پیام‌های مشتریان، ارتباط معنی‌داری با آن‌ها برقرار کنند.

۳. تبلیغات هدفمند

با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام، کسب‌وکارها می‌توانند تبلیغات هدفمندی به مشتریان خود ارائه دهند. امکان نمایش تبلیغات بر اساس مشخصه‌های جغرافیایی، جنسیت، سن و علایق مشتریان، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف خود برسند.

۴. منتشر کردن محتوای تصویری جذاب

یکی از مزایای اصلی اینستاگرام برای کسب‌وکارها، امکان منتشر کردن محتوای تصویری جذاب است. با انتشار تصاویر و ویدئوهای خلاقانه و جذاب، می‌توانید توجه مخاطبان خود را به خدمات و محصولات خود جلب کنید.

همان‌طور که گفتیم، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به دو صورت اصلی، از طریق سایت یا اینستاگرام، امکان‌پذیر است. هر دو روش از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار هستند که در ادامه به تفاوت‌های اصلی بین این دو می‌پردازیم:
با راه‌اندازی یک سایت، شما کنترل کاملی بر روی محتوا، طراحی و عملکرد سایت دارید. شما می‌توانید سایت خود را بر اساس نیازها و محصولات خود شخصی‌سازی کنید؛ اما اینستاگرام قابلیت‌های محدودتری نسبت به سایت دارد.
همچنین در سایت می‌توانید به طور دقیق جزئیات مربوط به محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. این امر به مشتریان کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد محصولات شما کسب کنند. با این حال، در اینستاگرام تنها می‌توانید اطلاعات محدودی به مخاطبین ارائه دهید.

از طریق سایت می‌توانید فروش آنلاین انجام دهید و فرآیند خرید و پرداخت را برای مشتریان آسان‌تر کنید. فرآیند خرید و پرداخت برای مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز امکان‌پذیر است؛ اما در اینستاگرام مشتریان گاهی حتی چند روز منتظر جواب فروشنده می‌مانند و در نهایت از خرید منصرف می‌شوند.

از طرفی دیگر، اینستاگرام یک ابزار قوی برای تبلیغات و بازاریابی است. محتوای جذاب و خلاقانه می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند و اطلاعات لازم را ارائه دهد.
اینستاگرام امکان تعامل مستقیم با مشتریان را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با پاسخ‌گویی به نظرات و پیام‌های مشتریان، ارتباط معنی‌داری با آن‌ها برقرار کنید. در سایت، ارتباط مستقیمی وجود ندارد.اینستاگرام به خصوص در جذب جوانان و نسل‌های جدید مؤثر است و می‌تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را توسعه دهید.

برای طراحی سایت در مشهد همین حالا تماس بگیرید

در واقع سایت اصلی ترین حوزه کسب و کار شما هستش و اینستاگرام تنها به جذب مخاطبین بیشتر کمک میکنه . شما برای پیشرفت کسب و کارتون نیاز به سایت و اینستاگرام دارین چونکه مکمل هم هستن و برای کسب و کار موفق و همچنین رشد و افزایش فروش هیچکدام رو نمی توان نادیده گرفت.

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »
هیپ مپ سایت
آموزش راه اندازی کسب و کار

هیپ مپ سایت چیست؟ هیپ مپ سایت یا نقشه حرارتی برای وردپرس

زمان مطالعه: 13 دقیقه هیپ مپ سایت را می شناسید؟ مایل به دانستن این هستید که کاربران شما چگونه با وب‌سایت شما تعامل می‌کنند؟ ابزارها و پلاگین‌های نقشه‌های حرارتی می‌توانند به شما کمک کنند

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا