بررسی تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا
خانه » آموزش تولید محتوا » تفاوت بین کپی رایتینگ و محتوا نویسی

تفاوت بین کپی رایتینگ و محتوا نویسی

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا در چیست؟ آیا کپی رایتینگ باعث پنالتی گوگل و سایت می شود؟ 

آیا می دانید چطور و در کجا باید از محتوای کپی و محتوای جدید استفاده کنید ؟ اگر درجای درست استفاده نکنید مسلما به کسب و کار خود آسیب می رسانید.

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

کپی رایتینگ و تولید محتوا دو تکنیک کاملا مستقل هستند که در اجرای استراتژی بازاریابی موفق تاثیر گذار هستند.

اما در این مقاله می خواهیم تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا را بگوییم. با ما همراه باشید.

کپی رایتر ها در جهت ایجاد یک محتوای کپی، مسئولیت دارند که می توانند بسیاری از مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند مثل محتواهایی که در تبلیغات دیجیتال، بیلبوردها، ایمیل ها و موارد مشابه مشاهده می کنید.

از طرف دیگر، نویسندگان محتوا، محتوای ارزشمندی تولید می کنند که مخاطبان شما را درگیر و ترغیب به انجام یک عمل می نماید. وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی اغلب توسط نویسندگان محتوا نوشته می‌شوند.

بنابراین تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا چیست؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

بررسی تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

مبانی کپی رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا

درک اصول و مبانی کپی رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا اولین گام برای تعیین اینکه کدامیک به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد، است.

کپی رایترها در استفاده از کلمات برای ترغیب افراد به انجام یک اقدام دلخواه – خواه خرید یک مورد، ثبت نام در لیست ایمیل یا دانلود کتاب الکترونیکی باشد، متخصص هستند.

زمانی که هدف کسب و کار شما دستیابی به اهداف زیر است، از نوشتن محتوا استفاده کنید:

  • آموزش خوانندگان در مورد یک موضوع

  • انتقال اطلاعات به مخاطبان

  • ایجاد اعتماد و وفاداری برای فروش های آینده

  • تمرکز بر سئو و ایجاد ترافیک وب

کپی رایتینگ بهتر است یا محتوانویسی

زمانی که هدف کسب و کار شما دستیابی به اهداف زیر است، از کپی رایتینگ استفاده کنید:

  • فروش یک محصول یا خدمات به مصرف کنندگان

  • فاش کردن آنچه نام تجاری شما در مورد چیست

  • ایجاد حس فوریت

  • راه اندازی یک حضور در وب که کاربران را تشویق به انجام یک کار خاص می کند

  • تبدیل ترافیک به فروش یا سرنخ

نویسندگان و تولیدکنندگان بازاریابی محتوا باید بدانند که هدف هر نوشته بازاریابی (چه بخشی از یک تبلیغ باشد و چه بخشی از یک محتوا) انتقال اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه است.

به طور خلاصه، کپی رایتینگ معمولاً بیشتر بر محصول متمرکز است و اغلب اهداف تبدیل مستقیم دارد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا اغلب به صورت مماس با محصول مرتبط است. به جای تلاش برای فروش، هدف تأثیرگذاری مثبت بر خواننده با ارزش افزوده است. هدف ایجاد یک تداعی مثبت برند در ذهن خواننده است.

هم کپی رایتینگ و هم بازاریابی محتوا:

  • مخاطب خاصی را هدف قرار دهید
  • برای انتقال پیام به مخاطب ایجاد شده اند
  • به نوشتن با کیفیت خوب نیاز دارید

ما متوجه شده ایم که کپی رایترهای بزرگ ممکن است لزوماً نویسندگان محتوای خوبی نباشند (و بالعکس). با این حال، اکثر نویسندگان می توانند مهارت های مورد نیاز را با زمان و تمرین توسعه دهند.

تولید محتوا چیست؟

یکی از اصلی ترین موارد تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا در هدف از نوشتن می باشد. 

 یک کپی رایتر می فروشد، در حالی که یک نویسنده محتوا، اطلاع و آموزش می دهد

یک کپی رایتر مخاطبان هدف شما را به برند شما می فروشد. از سوی دیگر، یک نویسنده محتوا به خوانندگان اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی یا آموزش می دهد.

سونیا سیمون، شریک موسس Copyblogger Media این تفاوت را بیشتر توضیح می دهد. “کپی، به طور سنتی، چیزی است که ما برای فروش استفاده می کنیم. برای استفاده از عبارت آلبرت لاسکر، مهارت فروش در چاپ (یا پیکسل) است. هدف آن متقاعد کردن است.» سیمون می گوید.

«محتوا همه کارهای دیگر را انجام می دهد. مخاطب را جذب می کند، توجه دائمی آنها را به خود جلب می کند، توانایی شما را در حل مشکلات آنها نشان می دهد و راه را برای خرید نهایی هموار می کند.

کپی رایتینگ عموما در حد یک محتوای کوتاه و تاثیرگذار ارائه می شود و در جهت یک هدف خاص و یا اقدامی مهم تولید می شوند.

کپی رایترها حس فوریت ایجاد می کنند و پاسخ های احساسی را القا می کنند

کپی رایترها از مردم می خواهند که اقدامات فوری انجام دهند. به عنوان مثال، آنها از خوانندگان می خواهند که چیزی را دانلود کنند، در یک خبرنامه ثبت نام کنند، یا یک محصول بخرند.

نیک وولنی، مدیر محتوای Super Connector Media توضیح می‌دهد: «برای برنده شدن در کلیک یا فروش، نه تنها باید به سؤال خواننده «چرا این؟»، بلکه «چرا الان؟» پاسخ دهید .

او می‌گوید: «کپی‌رایترها فوریت و کمبود را به عنوان یک تیتر درج می‌کنند تا اقدام سریع را به دنبال داشته باشند.

برعکس، نویسندگان محتوا می خواهند مخاطبی درگیر ایجاد کنند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، آنها می خواهند اعتماد ایجاد کنند و برند را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات قرار دهند.

این در حالی است که نویسندگان محتوا برای کمک به خوانندگان برای درک بهتر موضوع، حل مشکل یا تصمیم گیری ، محتوا تولید می کنند.

دقت کنید که هدف نهایی کپی رایتر این است که خواننده را وادار به اقدام کند، در حالی که هدف نویسنده محتوا ایجاد اعتماد و اعتبار نزد خواننده است.

حال ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاد که برای کسب و کار شما کدام مناسب تر است ؟ تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

مسلما پاسخ این سوال به اهداف تجاری شما بستگی دارد.

اگر می خواهید فروش را افزایش دهید ، کپی رایتینگ می تواند مناسب باشد و اگر می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید، نوشتن محتوا گزینه بهتری است.

کپی رایترها باید در متقاعدسازی، فروش و بازاریابی متخصص باشند. آنها باید روانشناسی انسان را درک کنند و بتوانند از کلمات برای تأثیرگذاری بر احساسات خواننده و سوق دادن آنها به عمل استفاده کنند و به نوعی مخاطبان را ترغیب به انجام عمل کنند.

انواع کپی رایتینگ ها:

برخی از مهمترین و رایج ترین نوشتن کپی رایتر ها عبارتنداز :

  • کپی سئو
  • کپی آگهی
  • کمپین های ایمیلی
  • کپی صفحه فرود
  • کپی صفحه وب
  • اسکریپت های ویدیویی
  • تابلوهای تبلیغاتی
  • رسانه های اجتماعی

نکات تولید محتوا سئو شده

نویسندگان محتوا باید بتوانند خوب بنویسند و در عین داشتن ذهن خلاق ، مهارت نویسندگی بالایی داشته باشند. آنها همچنین باید در ایجاد محتوای ارزشمند و آموزنده بدون فروش زیاد متخصص باشند.

انواع محتوا نویسی

برخی از انواع رایج نوشتن محتوای نویسندگان عبارتند از:

  • مقالات
  • پست های وبلاگ
  • اعلامیه های مطبوعاتی
  • خبرنامه ها
  • پادکست ها
  • چاپ مجلات
  • کتابهای الکترونیکی

درک تفاوت بین کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوا و اینکه چگونه این دو مورد می تواند در جهت اهداف تجاری شما بکار روند به شما در جهت انتخاب درست هر مورد می تواند بسیار کمک کند.

اگر نیاز به تولید محتوا متنی دارید با کارشناسان رشدانش در تماس باشید.

ترکیب کپی رایتینگ و محتوا نویسی برای بازاریابی

در بهترین استراتژی های بازاریابی ترکیبی از کپی رایتینگ و تولید محتوا استفاده می شود.

کپی رایتینگ برای ترغیب افراد و کاربران به انجام عمل مناسب ، کاربرد دارد ولی نمی توان تنها از آن استفاده کرد و اگر همیشه از کپی رایتینگ استفاده کنید به مرور اعتبار خود را در بین مخاطبان خود از دست خواهید داد.

تولید محتوا ارزش ایجاد می کند و با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. این به شما کمک می کند تا به مرور اعتماد و اعتبار بدست آورید و در ادامه با بکارگیری از کپی رایتینگ ، احتمال انجام و اقدام از سوی مخاطب ، بسیار افزایش خواهد یافت.

نویسندگان محتوا زمینه را برای فروش آینده فراهم می کنند

حتی با وجود اینکه سعی در فروش مستقیم یک محصول یا خدمات ندارند، نویسندگان محتوا همچنان نگران فروش هستند. فروش نتیجه غیر مستقیم تولید محتوای ارزشمند است.

مطمئن نیستید که آیا یک وبلاگ می تواند ROI قابل اندازه گیری داشته باشد؟ الکس ترنبول، مدیرعامل و بنیانگذار Groove خلاف این را ثابت می کند.

“اعتماد محرک بزرگی در تصمیم گیری های خرید در هر صنعتی است. ترنبول می‌گوید، وبلاگ‌نویسی، برای Groove، یک راه واقعاً مؤثر برای ایجاد این اعتماد قبل از اینکه چیزهای زیادی برای نشان دادن داشته باشیم، بود.

او می‌گوید: «حضور آنلاین ما به‌شدت تحت‌تاثیر موفقیت وبلاگ قرار گرفته است، و باعث ارجاع و ثبت‌نام مشتریانی شده است که در غیر این صورت ممکن است هرگز نام Groove را نشنیده باشند».

نویسندگان محتوا به طور کلی بیشتر روی سئو متمرکز هستند

نویسندگان محتوا معمولاً برای هدایت ترافیک ورودی استخدام می شوند. بنابراین، نویسندگان محتوای برجسته در سئو عالی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا موضوعاتی را بر اساس عبارات جستجو انتخاب کنید که با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند.

هنگامی که یک نویسنده محتوا را استخدام می کنید، تشخیص اینکه چقدر در مورد سئو می دانند ممکن است سخت باشد. ویکتور ایجیدولا از فروشگاه محتوای ممتاز نکته مفیدی را برای غربالگری و استخدام بهترین نویسندگان محتوای سئو به اشتراک می گذارد. به دنبال کلمات کلیدی تمرکز در نمونه های نوشتاری خود باشید.

کلیدواژه فوکوس عبارت اصلی جستجویی است که یک صفحه برای آن بهینه شده است. این کلمه کلیدی باید در عنوان صفحه، هدر اول (H1) و در سراسر کپی صفحه گنجانده شود. همچنین باید در سرفصل های فرعی توزیع شود.

طول تولید محتوا چقدر باید باشد؟

نتیجه گیری
کپی رایتینگ و محتوانویسی دو نوع مختلف از نوشتن هستند که اهداف متفاوتی را دنبال می کنند که هیچکدام نسبت به دیگری ، برتری ندارند و هر کدام متناسب با هدف و استراتژی کسب و کار ، استفاده می شوند.

کپی رایتینگ برای متقاعد کردن یا فروش نوشته شده است، در حالی که تولید محتوا برای آموزش یا ایجاد روابط  و تعامل با مخاطب ، انجام می گردد.  هم از کپی رایتینگ و هم نوشتن محتوا می توان برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کرد، اما مهم است که از هر کدام به اندازه و در جای مناسب استفاده کنید.

سوالات متداول

  • کپی رایتر چه کارهایی انجام می دهد ؟

کپی رایتر شخصی است که کپی یا محتوا را برای اهداف بازاریابی می نویسد. کپی رایترها مسئول ایجاد کمپین های تبلیغاتی، نوشتن محتوای وب سایت و ارائه مفاهیمی برای بازاریابی ایمیلی یا سایر ابزارهای بازاریابی انجام می دهند.

  • نویسنده محتوا چه کارهایی انجام می دهد ؟

نویسنده محتوا شخصی است که محتوا را با هدف ارائه ارزش به خوانندگان می نویسد. نویسندگان محتوا مسئول ایجاد پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی یا سایر انواع محتوایی هستند که به مخاطبان خود آموزش و اطلاع رسانی می‌کنند.

  • تفاوت بین کپی رایتینگ و مجتوا نویسی چیست ؟

تفاوت اصلی بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا در هدف محتواست. کپی رایتینگ برای متقاعد کردن یا فروش نوشته شده است، در حالی که نوشتن محتوا برای آموزش یا ایجاد روابط نوشته شده است.

  • بهترین راه برای استفاده همزمان کپی رایتینگ و محتوا نویسی چیست ؟

بهترین راه استفاده بیشتر از محتوا نویسی است تا در مرحله اول با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و در ادامه جهت دعوت به اقدام ، از کپی رایتینگ استفاده کنید.

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
5 ایده طلایی تولید محتوا
آموزش تولید محتوا

5 ایده طلایی تولید محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه 5 ایده طلایی تولید محتوا برای افرادی که کار تحریر و تولید محتوا انجام می دهند. آیا شما هم برای ایده پردازی در تولید محتوا به مشکل خورده اید؟ در

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا