نقش طراحی سایت در سئو
خانه » آموزش سئو » نقش طراحی سایت در سئو

نقش طراحی سایت در سئو

نقش طراحی سایت در سئو چیست؟ آیا در هنگام طراحی سایت هم اصول سئو باید در نظر گرفته شود؟ موضوع مورد بحث این مقاله در مورد نقش طراحی سایت در سئو می‌باشد. پس تا انتها با رشدانش همراه باشید.

همانطور که قبلا هم گفته شد برای اینکه یک کسب و کار اینترنتی پیشرفت کند باید حتما از سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید. 

در واقع باید کارهایی را انجام دهید که در نگاه و ذره‌بین گوگل خوب و مثبت بیاید. در نهایت گوگل به شما رتبه‌ی بالایی می‌دهد.

اما بهینه سازی سایت را چه زمانی باید انجام دهیم؟‌

بهینه سازی سایت را باید قبل از ساخت و طراحی سایت باید شروع کنید! 

قبل از اینکه سایتی را طراحی کنید اهداف آن سایت و تمامی منوبارها را بر اساس نیاز مشتری مرتب کنید. 

قطعا اولین چیزی که کاربر بعد از ورود به سایت شما مشاهده می‌کند همین ظاهر سایت می‌باشد. اگر ظاهر سایت زیبا نباشد و چشم کاربر را بزند صد در صد کاربر سایت را ترک می‌کند و نرخ پرش سایت بالا می‌رود. این موضوع برای رتبه بندی سایت اصلا خوب نیست.

طراحی وب سایت ممکن است در مقایسه با محتوای واقعی وب سایت تان ناچیز به نظر برسد ، اما نادیده گرفتن آن می‌تواند به معنای مرگ کسب‌ و کار آنلاین شما باشد.

برای بسیاری از مردم ، طراحی وب سایت درست کردن یک سایت جذاب است . اما این تنها بخشی از هدف طراحی خوب است.

رابطه-طراحی-سایت-و-سئو

برای نتیجه گیری بهتر در سئو سایت بهتر است از همان ابتدای کار و در مرحله ی طراحی سایت ، اصول سئو را بر روی سایت خود پیاده کرده و آن را بر اساس الگوریتم های موتور های جستجو طراحی و پیاده سازی کنیم.رعایت اصول مربوطه در این مرحله باعث راحتی کار در ادامه برای ما خواهند شد و با هزینه سئو ی بسیار اندکی نسبت به سایر سایت ها نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت.
در حقیقت‌، طراحی وب تاثیری بر روی چندین جنبه از وب سایت شما از جمله رتبه SEO دارد . با وجود صرف زمان زیادی برای بهینه‌ سازی وب سایت خود با عناوین ، توصیفات و بک لینک ها ، شما ممکن است هنوز برای ترافیک تلاش کنید اگر شما اشتباهات طراحی وب سایت را انجام دهید‌.

کسی در طراحی سایت پیروز می‌شود که ایده‌ی خلاقانه‌ای داشته باشد! پس ابتدا برای خود ایده داشته باشید سپس اقدام به طراحی سایت کنید.

در واقع هدف از طراحی سایت جذب بیشتر مشتری بالقوه و پیشرفت کاری در کسب و کار اینترنتی می‌باشد. این موضوع فقط از طریق بهینه سازی سایت میسر می‌باشد.

نکات مهم نقش طراحی سایت در سئو

نکاتی که در طراحی سایت باید به آن توجه شود: 

  • منظم باشید! یعنی سایت را باید طوری طراحی کنید که دسترسی به همه چیز کاملا آسان باشد از طرفی نظم خاصی در محصولات و خدمات شما وجود داشته باشد.
  • استفاده از رنگبندی مرتبط. رنگبندی را بر اساس نوع سایت و کاری که انجام می دهد انجام دهید. این رنگ بندی نباید چشم را بزند.
  • فاصله گذاری در سایت را رعایت کنید. مسلما بزرگ‌ ترین کلید طراحی خوب استفاده از فاصله است .
    فضای خالی بین عناصر مختلف صفحه شما وجود دارد . داشتن فاصله کافی ، یک زیبایی حرفه‌ ای و تمیز ایجاد می‌کند که به چشم بازدید کننده اجازه استراحت می‌دهد ، بنابراین سایت شما به راحتی قابل اسکن است و پیام به طور واضح بیان می‌شود .
نقش حیاتی طراحی سایت در سئو
  • سرعت سایت باید تا حد امکان کم باشد. بخش بزرگی از سرعت سایت مربوط به قسمت کدهای جاوا می‌شود. بنابراین از ابتدا به این قسمت‌ها توجه کرده و آن‌ها را بهینه کنید.
  • از دامنه‌ای استفاده کنید که هم مرتبط با حوزه‌ی کاری شما باشد و هم کاملا معتبر باشد. معمولا دامنه‌های قدیمی رتبه‌ی بهتری دارند.
  • سایت را رسپانسیو طراحی کنید. یک دیگر از عواملی که در سئو امتیاز بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد ریسپانسیو بودن وب سایت شما است ، ریسپانسیو بودن وب سایت به این معنی است که وب سایت شما می‌تواند ابعاد و رزولوشن خود را با نمایشگر ها و کنسول ها در اندازه های مختلف سازگار کند، این موضوع آن جایی اهمیت پیدا می‌کند که کاربرانی که وب گردی می کنند همه از یک دستگاه و یک اندازه نمایشگر استفاده نمی‌کنند بلکه بعضی ها از موبایل ، بعضی از کامپیوتر و تبلت و … استفاده می کنند و ریسپانسیو بودن باعث می‌شود وب سایت شما خودش را با تمام این ها سازگار کند ، که وب سایت شما با داشتن این قابلیت می‌تواند امتیاز خوبی را از طرف گوگل از آن خود کند. 
  • استانداردها را در طراحی سایت رعایت کنید.

    موتور های جستجو دارای استانداردهایی هستند که در طراحی وب باید در نظر گرفته شوند موارد مانند:

    هر صفحه حتما دارای یک تگ h1 باشد (نه بیشتر)
    توضیحات متای هر صفحه تعریف شده باشد ( هم تکراری نباشد)
    خاصیت Alt برای تصاویر در صورت عدم بار گذاری تعریف شده باشد
    استاندارهای W3C رعایت شده باشد

  • سعی کنید از تصاویر منحصر به فرد در طراحی صفحات سایت استفاده کنید. 
  • سایت باید کاربرپسند طراحی شود. همیشه اولویت را بر راحتی کاربر در نظر بگیرید.

طراحی سایت بر اساس اصول سئو باعث رتبه بندی بهتر سایت و حضور در نتایج برتر موتور های جستجو خواهد شد . نتیجه ی این امر ورود بازدید کنندگان و مشتریان جدید از طرف موتور های جستجو و گسترش کسب و کار ما خواهند شد. با قرار گرفتن در رتبه های نخست جستجو این موتور های جستجو هستند که وظیفه ی تبلیغ و بازاریابی سایت و محصولات و خدمات ما را بر عهده می‌گیرند.

به طور کلی نقش طراحی سایت در سئو بسیار حیاتی می‌باشد. در واقع اگر سایتی نباشد قطعا بهینه سازی هم درکار نیست.

پس توصیه ما این است که طراحی سایت خود را به شرکت معتبری بسپارید تا بعدها به مشکل نخورید. کارشناسان شرکت رشدانش به صورت رایگان شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.  پس با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »
هیپ مپ سایت
آموزش راه اندازی کسب و کار

هیپ مپ سایت چیست؟ هیپ مپ سایت یا نقشه حرارتی برای وردپرس

زمان مطالعه: 13 دقیقه هیپ مپ سایت را می شناسید؟ مایل به دانستن این هستید که کاربران شما چگونه با وب‌سایت شما تعامل می‌کنند؟ ابزارها و پلاگین‌های نقشه‌های حرارتی می‌توانند به شما کمک کنند

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا