خانه » آموزش سئو » انواع روش های فروش اینترنتی

انواع روش های فروش اینترنتی

روش های فروش اینترنتی به چند دسته تقسیم می شود؟ فروش اینترنتی یکی از مهم ترین و به روزترین روش های کسب و کار است که بسیار از کسب و کار سنتی پیشی گرفته است! امروزه در دنیای تکنولوژی اکثر افراد خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. اما این محصولات فقط به صورت جنس نیست شما می توانید مشاوره و… هم بعنوان انواع روش های فروش اینترنتی در نظر بگیرید. در این مقاله از رشدانش تمامی روش های فروش اینترنتی را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

انواع روش های فروش اینترنتی

 

انواع روش های فروش اینترنتی

فروش اینترنتی مزایای بسیاری برای صاحبان کسب و کار دارد از جمله هزینه کم این نوع از بازاریابی. برای استفاده از روش های اینترنتی لازم است تا با انواع آنها آشنا شوید. یادگیری روش های فروش اینترنتی می تواند دلهره آور باشد. شما باید بفهمید که قصد فروش چه محصولی را دارید و آن را از کجا تهیه کنید. نگران نباشید، در این مطلب، شما را راهنمایی می کنیم که چگونه استراتژی فروش آنلاین را تدوین کنید، از طریق فروشگاه خود مانند آمازون و رسانه های اجتماعی آن را به فروش برسانید، محصولی برای فروش آنلاین پیدا کنید، مشتری جذب نمایید و لیدها را به خریدار تبدیل نمایید.

 

  • فروش معاملاتی

تمرکز اصلی این مدل بر فروش سریع و کوتاه مدت است و رابطه تعاملی پایداری بین فروشنده و خریدار شکل نمی‌گیرد.

  • فروش مشاوره ای

شما می توانید در مورد علم و تخصصی که دارید به دیگران مشاوره دهید و مشاوره های خود را به فروش بگذارید. 

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

  • فروش مشارکتی

در این مدل سعی می‌کنند با تمرکز بر فروش نتایج محصولات و خدمات، بهتر شدن زندگی خریدار را بعد از مصرف محصول یا خدمت نشان دهند.

شاید شما هم اصطلاح آفیلیت مارکتینگ (Marketing Affiliate) یا بازاریابی پورسانتی و همکاری در فروش به گوشتان آشنا باشد.

فروش مشارکتی،روش های فروش اینترنی

مفهوم اصلی همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات شود. این کار اغلب توسط کسانی صورت می‌گیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند. وظیفه کسی که قصد همکاری در فروش را دارد؛ معرفی محصول، ویژگی‌ها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند.

همکاری در فروش روش‌های گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین و پربازده‌ترین آن استفاده از اینترنت است. اینکه شما به عنوان یک معرف، محصول مورد نظر را به شیوه‌های درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست مراجعه فرمایید.

 
  • فروش ترغیبی

در این نوع فروش شما مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات می کنید

  • فروش حضوری

  • فروش براساس ارائه راه حل

  • فروش سوشال 

در هر کشوری یک شبکه اجتماعی مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده می کند، مثلا در ایران اینستاگرام در بین افراد طرفدار بیشتری دارد. برای اینکار کافی است تا یک صفحه با نام تجاری یا برند خود ایجاد کنید و در قسمت پروفایل اطلاعات مربوطه از جمله شماره تماس، آدرس و غیره را قرار دهید. سپس از محصولات خود عکس گرفته و در این صفحه منتشر نمایید. عکس شما تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد و میتواند موجب افزایش فروش در کسب و کارتان شود. از این رو باید به نکات زیادی از جمله نور محیط توجه نمایید. شما می توانید عکاسی از محصولاتتان را به متخصصان این حرفه بسپارید. برای جلوگیری از به سرقت رفتن و سوءاستفاده از عکس هایتان نام برند تجاری و یا لوگوی خود را بر روی عکس ها قرار دهید. نکته دوم استفاده درست از هشتگ ها است که در مقالات پیش تر راجب آن مفصل صحبت شد. می توانید با صرف هزینه از صفحات پر بازدید تر بخواهید تا برای شما تبلیغ کنند اما باید مطمئن شوید که دنبال کننده های آن صفحه واقعی باشند. هر روز پست یا استوری بگذارید تا مخاطب کم کم با برند شما آشنا شود و نام تجاریتان را به خاطر بسپارد.

علت کاهش فروش اینترنتی

  • و…

یکی از انواع روش های فروش اینترنتی استفاده از سایت نیازمندی هاست.اپلیکیشن شیپور و دیوار در ایران شناخته شده تر از سایرین می باشد و مردم در سراسر کشور می توانند از آن برای خرید و فروش محصولات مورد نظر و حتی ماشین، خونه و غیره استفاده کنند. مزیت این گونه سایت ها آن است که شما نیازی به پرداخت هزینه هنگفت ندارید و می توانید عکس محصول مورد نظرتان را به صورت رایگان قرار دهید و هر از چند گاهی برای دیده شدن در ابتدای لیست جست و جو مبلغ بسیار ناچیزی بپردازید. یا اینکه می توانید پس از گذشت چند روز تبلیغ خود را پاک کرده و مجدد آن را منتشر کنید.

برای طراحی سایت در مشهد همین حالا با رشدانش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

– میزبانی و گردهمایی

این نوع فروش در یک محیط جمعی صورت می‌گیرد. معمولا توزیع‌کننده یا نماینده‌ی فروش در منزل خودش یا محل دیگری محصول یا خدمات موردنظر را به مهمانان معرفی می‌کند. گاهی‌اوقات، شرکت‌ها محصول یا خدمات‌شان را به افرادی از یک کسب‌وکار خاص می‌فروشند. برای مثال، نماینده‌ی فروش نرم‌افزار املاک و مستغلات می‌تواند نرم‌افزار خاصی را در میان جمعی از دلالان معاملات ملکی به فروش برساند. در این روش، درآمد از طریق کمیسیون فروش یا گاهی از طریق کمیسیون معرفی نمایندگان جدید به شرکت حاصل می‌شود.

– فروش از طریق عاملیت یا نمایندگی

می‌توانید از طریق نمایندگی مبالغ قابل توجهی به فروش برسانید. فروشگاه هایی که به نمایندگی از یک موسسه فروش می‌کنند، سالانه میلیون ها تومان به دست می‌آورند. موفقیت در روش نمایندگی تضمین شده است و همه می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

 

بهترین روش های فروش اینترنتی

معرفی بهترین روش های فروش اینترنتی

بهترین روش های فروش اینترنتی بر اساس چیزهایی است که مناسب کار شما است. برای فروش اینترنتی مناسب ابتدا باید استراتژی مناسب چیده شود!

از جمله مهم ترین روش های فروش اینترنتی خوب: 

  • شماره تماس و اطلاعات خود را وارد کنید

اگر شما یک شرکت B2B هستید، بهترین روش برای افزایش فروش محصول‌تان ممکن است یک استراتژی ساده باشد که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید. اگرچه ممکن است انتظار نداشته باشید، اما طی تحقیقات انجام شده عدم وجود اطلاعات دقیق تماس باعث نا امید شدن مشتریان بالقوه از برقراری تماس با شرکت شده و احتمال خرید آنها را کاهش می‌دهد.

 

معرفی راه های فروش اینترنتی

  • طرح‌های محبوب و پر فروش را مشخص کنید

طبق اثر چشم و هم چشمی در علم روانشناسی، مردم پیروی از اکثریت را دوست دارند. آنها صرف نظر از عقاید خود در درجه اول همان کاری را انجام می‌دهند که دیگران آن را انجام داده اند. به همین دلیل است که بازاریابان دائما از عباراتی مانند “برند شماره 1 آمریکا” یا “توصیه شده توسط اکثر پزشکان” یا “پرفروش‌ترین محصول سال” استفاده می‌کنند.

  • در نام گذاری و جملات خود دقت کنید.

وقتی مشتری در حال تصمیم‌گیری است که کدام یک از طرح‌ها و قیمت گذاری‌های شما را انتخاب کند، احتمالاً به دنبال جزئیاتی می‌گردد تا سرنخ‌هایی را که ممکن است در انتخابش موثر باشد را بدست آورد. بنابراین شما با نام گذاری موثر برای گران‌ترین برنامه‌های خود می‌توانید نرخ رشد فروش آنها را افزایش دهید. سایت MailChimp یک نمونه عملی موثر از این موضوع است. این سایت قیمت گذاری طرح‌های خود را به سه دسته برنامه رایگان، برنامه کم هزینه و برنامه فوق العاده تقسیم بندی کرده است.

  •  قیمت‌گذاری را در وب‌سایت خود حذف کنید.

    گاهی اوقات لازم است قبل از اینکه در مورد قیمت صحبت کنید، مشتریان خود را ترغیب به خرید کنید. اگر شما در ابتدا و پیش از ارائه قیمت‌ها محصولات خود را به مشتریان احتمالی معرفی نمایید و درباره کاربرد و ضرورت آن مخاطبین را متقاعد کنید احتمال فروش خود را بالاتر می‌برید. برای این کار تمام منابع مربوط به قیمت محصولات را در صفحه خود حذف کنید. 

    بسیاری از وب‌سایت‌ها گزینه “قیمت گذاری” را در بالای صفحه وب‌سایت خود به نمایش گذاشته‌اند. اگر شما نیز این کار را انجام داده‌اید، سعی کنید نسخه‌ای از آن را بدون گزینه قیمت گذاری مورد آزمایش قرار دهید.

مقایسه کسب و کار اینترنتی و سنتی

  • نمادهای اعتماد را در صفحه پرداخت نشان دهید.

    اعتماد سازی یکی از کلیدهای روانشناختی است که باید از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید. به گفته Acquisio در یک مطالعه، 61٪ از خریداران آنلاین به دلیل آنکه سایتی فاقد مهر اعتماد بود از خرید خود منصرف شدند. چندین روش مختلف برای ایجاد احساس اعتماد و تأمین امنیت در صفحه پرداخت شما وجود دارد. به عنوان مثال در ابتدا می‌توانید با یک توضیح مختصر در مورد اقدامات امنیتی خود بر ذهن مخاطبان تاثیر‌گذار باشید.

اگر به دنبال مشاوره رایگان برای فروش بیشتر در کسب و کار اینترنتی خود هستید حتما مشاوره رایگان از کارشناسان رشدانش دریافت کنید. پس همین حالا روی گزینه تماس کلیک کنید.

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »
هیپ مپ سایت
آموزش راه اندازی کسب و کار

هیپ مپ سایت چیست؟ هیپ مپ سایت یا نقشه حرارتی برای وردپرس

زمان مطالعه: 13 دقیقه هیپ مپ سایت را می شناسید؟ مایل به دانستن این هستید که کاربران شما چگونه با وب‌سایت شما تعامل می‌کنند؟ ابزارها و پلاگین‌های نقشه‌های حرارتی می‌توانند به شما کمک کنند

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا