جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی
خانه » آموزش سئو » راه های جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی

راه های جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی

جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی یک امر مهم در مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی است که همه ی صاحبان کسب و کار باید آن را رعایت کنند. اما روش های عالی برای جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی کدام است؟ در این مقاله می خواهیم این روش های کاربردی را توضیح دهیم پس همراه رشدانش باشید.

یافتن راه‌هایی برای جذب مشتری آنلاین، می‌تواند امری چالش برانگیز باشد و اگر در حال رقابت با رقبا‌ی با سابقه هستید، ممکن است این امر کمی دشوارتر به نظر برسد.

در ویدئو زیر به صورت خلاصه سعی کردیم روش های جذب مشتری برای کسب و کار اینترنتی را شرح دهیم.

بررسی روش های جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی

روش های جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی

  • طراحی سایت جذاب

یکی از راه‌های جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی، طراحی جذاب فروشگاه اینترنتی است. طراحی فروشگاه اینترنتی، برای جذب و حفظ مشتریان ضروری است. اگر کاربر وارد سایت فروشگاهی‌تان شود و ظاهر آن زشت باشد یا کاربرپسند نباشد، به سادگی آن را ترک می‌کند و به سراغ دیگر سایت‌های فروشگاهی در حوزه‌ی فروش شما می‌رود.
فراموش نکنید که با وجود گزینه‌های بسیار زیادی که امروزه به صورت آنلاین در دسترس است، کاربران می‌توانند سختگیرانه عمل کنند.
کمی وقت بگذارید و به دقت در مورد طراحی فروشگاه اینترنتی خود فکر کنید. ظاهر سایت فروشگاهی شما باید بازتابی از محصولاتی باشد که می‌فروشید، پس در مورد ظاهر سایت فروشگاهی‌تان سختگیر باشید. اگر یک فروشگاه اینترنتی با ظاهر معمولی و غیرحرفه‌ای داشته باشید، در واقع ناخودآگاه به مخاطب این موضوع را القا می‌کنید که در مورد کیفیت و ظاهر محصولات‌تان نیز همین‌گونه عمل می‌کنید.

شما می توانید صفر تا صد طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

طراحی سایت در مشهد

  • لیست محصولات بهینه شده

برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی، به لیست محصولات‌تان توجه کنید. فرض کنید که وارد یک هایپرمارکت شده‌اید و به دنبال خرید سبزیجات هستید. اما هر چقدر فروشگاه را جستجو می‌کنید، چشم‌تان به سبزیجات مورد نظرتان نمی‌خورد. در این حالت چه می‌کنید؟ با فرض اینکه شخصی نباشد که شما را راهنمایی کند، قطعا از فروشگاه خارج می‌شوید تا به سراغ فروشگاه دیگری بروید. 
خودتان را جای مشتریان‌تان بگذارید. مشتریان نمی‌توانند چیزی را بخرند که نمی‌توانند پیدا کنند، و حتی زمانی که در سایت فروشگاهی شما می‌چرخند، باید مطمئن شوید که کشف محصول مورد نظر برای آن‌ها تا حد امکان آسان است.

نقشه سفر مشتری

لیست محصولات شما، ساده‌ترین راه برای مشتریان برای یافتن محصولات‌تان است. بنابراین باید مطمئن شوید که لیست محصولات، برای بهترین نتایج ممکن بهینه شده‌اند. 
برخی از موارد کلیدی که باید در لیست محصولات خود پیاده‌سازی کنید عبارتند از:

 

بهترین راه جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی

  1. عناوین محصول را برای جستجو بهینه کنید و نام محصول و برند و همچنین جزئیات کلیدی مانند اندازه و رنگ را در آن لحاظ کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که توضیحات محصول شما با اطلاعاتی که مشتریان واقعاً به آن نیاز دارند، مطابق باشد.
  3. لیست محصولات، باید شامل اطلاعات حمل و نقل و هزینه‌ی ارسال باشد.
  4. نظرات مشتریان را در لیست محصولات خود به نمایش بگذارید.
  • برگزاری کمپین های تبلیغاتی 

  • سئو و بهینه سازی سایت

سئو مهم ترین کاری است که شما می توانید برای جذب مشتری در کسب و کارهای اینترنتی انجام دهید. سئو را باید برون سپاری کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

هر چه در نتایج بالاتر صفحه‌ی جستجو، برای عبارات جستجوی مرتبط مشتریان ظاهر شوید، ترافیک بیشتری را می‌توانید به فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید.
به عنوان مثال، اگر در حال فروش لوازم حیوانات خانگی هستید، ممکن است بخواهید برای عباراتی مانند “قلاده سگ رنگارنگ” یا “کاسه غذای منحصر به فرد گربه” رتبه‌ی بالا در صفحه‌ی جستجو داشته باشید. افرادی که این عبارات را جستجو می‌کنند، به وضوح یک جستجوی هدف‌مند انجام می‌دهند، به این معنی که آن‌ها به دنبال محصولی برای خرید هستند.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی محصولات و جذب مشتری اینترنتی به سایت فروشگاهی شما هستند. پلتفرم‌هایی مانند توییتر، تلگرام و اینستاگرام همگی می‌توانند برای جذب مشتری استفاده شوند.
کلید موفقیت در رسانه‌های اجتماعی تولید محتوای با کیفیت و جذاب است که در نهایت بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی شما را به مشتری تبدیل می‌کند. تشویق مردم به دنبال‌کردن شبکه‌های اجتماعی‌تان و تعامل با محتوای شما، به نوبه خود آن‌ها را برای خرید به فروشگاه آنلاین شما هدایت می‌کند.
بنابراین برای جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی خود در رسانه‌های اجتماعی چه باید بکنید؟ ما چند ایده برای کمک به شما در شروع کار لیست کرده‌ایم:

  1. برای ارسال محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تقویم محتوایی داشته باشید. 
  2. پلتفرم‌های اجتماعی مرتبطی را انتخاب کنید که مخاطبین مورد نظر شما را هدف قرار می‌دهند.
  3. محصولات خود را با استفاده از تصاویر و ویدیوها به نمایش بگذارید.
  4. با پرسیدن سوال، نظرسنجی و ارسال محتوای تعاملی، مخاطبان خود را درگیر کنید. 
  • جذب مشتری با عکس های باکیفیت و جذاب

عکس محصول، تاثیر بسیاری در جذب مشتری آنلاین دارد. مشتریان باید ببینند که چه چیزی می‌خرند. خودتان را به جای آن‌ها قرار دهید، آیا حاضرید برای کالایی که عکسی از آن ندیده‌اید پول خرج کنید؟
عکس‌های محصول با کیفیت بالا، به شما این امکان را می‌دهند که اقلام خود را با دقت به مشتریان نشان دهید. هنگام عکاسی از محصول برای فروشگاه اینترنتی خود، نکات بسیاری برای در نظر گرفتن وجود دارد. به همین دلیل، ما برخی از نکات برتر خود را در زیر فهرست کرده‌ایم:

  1. برای اطمینان از واضح بودن تصویر از دوربین عکاسی یا تلفن با کیفیت بالا استفاده کنید.
  2. از زوایای مختلف چندین عکس بگیرید.
  3. از مقوای سفید و نور طبیعی در عکاسی از محصولات‌تان بهره ببرید.
  • جذب مشتری اینترنتی با بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی، راهی ارزان و موثر در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی است. ایجاد لیست ایمیل، یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و همچنین کاربرانی است که از سایت شما بازدید کرده‌اند اما هنوز خریدی انجام نداده‌اند.

ایمیل مارکتینگ

نکته مهم در مورد ایمیل این است که یک خط ارتباطی مستقیم به شما ارائه می‌دهد. گاهی اوقات یک ایمیل که حاوی محتوای جذاب یا یک تخفیف است، تاثیر مثبتی بر جذب مشتریان دارد و مشترکان ایمیل شما را به مشتری تبدیل می‌شوند. 
ایده‌های بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

  1. محصولات جدید را به نمایش بگذارید
  2. با پیشنهاد تخفیف، کاربران را به خرید تشویق کنید.
  3. هنگام ثبت خرید مشتریان، ایمیل‌هایی با محصولات مشابه ارسال کنید
  4. برای الهام بخشیدن به مشتریان، محتوایی پیرامون محصولات/ خدمات و حتی نحوه‌ی استفاده از محصولات خود ایجاد کنید

 

نکات مهم در جذب مشتری آنلاین

  • تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری

تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری می‌تواند برای جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی به سایت فروشگاهی شما مفید باشد.

جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها، به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید مشتریان چگونه به صورت آنلاین رفتار می‌کنند. بررسی داده‌های مشتری  به شما بینشی درباره‌ی موارد زیر ارائه می‌دهد:

  1.  آنچه مشتریان به صورت آنلاین جستجو می‌کنند
  2. مدت زمانی که در سایت فروشگاهی شما می‌گذرانند
  3. در چه مقطعی  سبد خرید خود را رها می‌کنند

سپس می‌توانید از این داده‌ها برای تطبیق تجربه هر مشتری استفاده کنید، آن‌ها را در پلتفرم‌های مناسب مورد هدف قرار دهید و به آن‌ها انگیزه‌‌ای برای تکمیل سبد خریدشان ارائه دهید

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »
هیپ مپ سایت
آموزش راه اندازی کسب و کار

هیپ مپ سایت چیست؟ هیپ مپ سایت یا نقشه حرارتی برای وردپرس

زمان مطالعه: 13 دقیقه هیپ مپ سایت را می شناسید؟ مایل به دانستن این هستید که کاربران شما چگونه با وب‌سایت شما تعامل می‌کنند؟ ابزارها و پلاگین‌های نقشه‌های حرارتی می‌توانند به شما کمک کنند

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا