ابزار تولید محتوا اینستاگرام
خانه » آموزش تولید محتوا » معرفی ابزار تولید محتوا اینستاگرام

معرفی ابزار تولید محتوا اینستاگرام

ابزار تولید محتوا اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا تاکنون این ابزار به گوشتان خورده است؟ ابزار تولید محتوا در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

در اختیار داشتن ابزار تولید محتوا اینستاگرام به منظور تهیۀ محتوای باکیفیت نقشی مهم در موفقیت پیج ایفا می‌کند. 

محتوا در اینستاگرام مهم‌ترین ابزاری است که هر پیج دارد. به کمک محتوای درست می‌توان مخاطب جدید جذب کرده و فالوورهای قدیمی را در پیج نگه داشت. محتوا در اینستاگرام می‌تواند در فرمت‌های مختلفی تولید شود. هر قدر محتوای شما باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، فالوور شما بیشتر آن را می‌پسندد. به این ترتیب با آن تعامل برقرار کرده و با استفاده از لایک و کامنت بازخورد می‌دهند. با افزایش نرخ تعامل پیج شما، اینستاگرام صفحه شما را محبوب و کاربردی به شمار می‌آورد و آن را در اکسپلور قرار می‌دهد. به این ترتیب اهمیت ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام مشخص می‌شود.

اینستاگرام یکی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب می شود که جهت تولید محتوای اینستاگرامی باید از ابزارهای مناسبی استفاده کرد.

تولید محتوا در اینستاگرام

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و محبوبیت بالای شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram ، تولید محتوا در این شبکه اجتماعی به یک کار تخصصی و حرفه ای تبدیل شده و شما باید جهت تولید محتوا از ابزارهای مخصوص تولید محتوا در اینستاگرام بهره بگیرید تا محتوای حرفه ای و مخاطب پسندی تولید کنید. در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین ابزارهای تولید محتوا مناسب در اینستاگرام را بررسی کنیم.

ابزار تولید محتوا اینستاگرام شامل تمامی ابزارهایی که شما بتوانید یک محتوای خوب و با تعامل بالا تولید کنید می شود اپلیکیشن ها ، سایت ها و برنامه ها و نرم افزار های کاربردی که در جهت تولید انواع محتوای صوتی ، گرافیکی ، ویدئویی و متنی بکار می روند جزء ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام می باشند.

با توجه به اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مختص موبایل می باشد بهتر است از برنامه های مناسب جهت تولید محتوا اینستاگرامی در موبایل استفاده کنید تا هم سرعت کار و هم کیفیت لازم را اعمال کنید.

ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام

برخی از مهمترین ابزارهای لازم جهت تولید محتوا در اینستاگرام بوسیله موبایل شامل :

  • اپلیکیشن KineMaster
  • اپلیکیشن InShot
  • اپلیکیشن VSCO
  • اپلیکیشن PicsArt
  • ابزار آنلاین کانوا (Canva)

اپلیکیشن Canva

canva یا کانوا یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای تصویری در اینستاگرام می باشد که مختص موبایل می باشد و می تواند جهت طراحی پوستر ، کاتالوگ ، کارت دعوت ، پست و استورهای جذاب بسیار تعاملی عمل کند.

اپلیکیشن کنوا جزو بهترین ابزار تولیدمحتوا اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. با این نرم افزار می‌توان تولید محتوای حرفه‌ای انجام داد و طرح های گرافیکی، پوسترهای تبلیغاتی، کارت دعوت، و… طراحی کرد و برای طراحی پست و استوری اینستاگرام، کنوا قوی‌ترین نرم افزار است.

اپلیکیشن  Picsart

به کمک برنامۀ پیکس‌آرت می‌توانید عکس‌های خود را به‌راحتی روی گوشی ویرایش کنید. از جمله قابلیت‌ها و امکانات این نرم افزار امکان تنظیم نور حرفه‌ای برای عکس‌ها، حذف کردن اشیا مختلف و کلاژ تصاویر است.

اپلیکیشن VSCO

ابزار VSCO نیز یکی از ابزارهای پرطرفدار تولید محتوا اینستاگرامی می باشد . برنامه وسکو مختص ویرایش تصاویر می باشد و فیلترهای بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد .

چرا ابزار تولید محتوا اینستاگرام مهم هستند؟

اینکه چرا باید از ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کرد و چرا اینقدر اهمیت دارند سوالی است که در ذهن بسیاری از مخاطبان ایجاد می گردد . محتوا یکی از مهمترین ابزارها در جهت جذب مخاطب می باشد . هر چه محتوای شما جذاب تر ، یونیک تر و در جهت نیاز مخاطب تهیه شده باشد می تواند در جهت تعامل بهتر تاثیرگذار باشد. تعامل بهتر و بالاتر باعث ورود محتوای شما به صفحه اکسپلور اینستا و در نتیجه جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

اهمیت ابزار تولید محتوا اینستاگرام

 

چند ابزار کاربردی تولید محتوا در اینستاگرام

در ادامه چند برنامه از کاربردی‌ترین ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Inshot اینشات

اپلیکیشن Inshot اینشات نیز با قابلیت های بسیاری که در اختیار شما قرار می دهد و کاربری اسان آن ، بسیار مورد توجه قرار گرفته و در جهت تولید محتوای جذاب بسیار کمک می کند.

نرم افزار Inshot جزو بهترین و پرطرفدارترین ابزار تولید محتوا اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می‌باشد. بهترین ویژگی این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده آن است که کار کردن با آن بسیار آسان بوده و به همین خاطر باعث شده است تا به صورت حرفه ای برای تولید محتوا ویدئویی و تصویری از آن استفاده شود. با این نرم افزار می‌‌توانید نور ویدئوهای خود را تنظیم و جلوه‌های خاصی را به ویدئو خود اضافه کنید. برای کار کردن با این نرم افزار نیاز به تخصص خاصی نیست و به راحتی می‌توان ویدئو و تصاویر بسیار خوبی را تولید کرد.

نرم افزار Imovie : نرم‌افزار Imovie بسیار کاربرپسندانه است و می‌توان با آن کلیپ‌های کوتاه تولید کرد. همچنین این نرم‌افزار برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار کاربردی است. بنابراین می‌توانید با استفاده از این دست ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام برای محصولات جدید پیج خود تیزر بسازید.

برنامه video splitter

برنامه Majoo Art

نرم افزار Capcut

نرم افزار Adobe spark

 نرم افزار Adobe spark یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای تصویری و ابزار تولید محتوا اینستاگرام است که می‌توان با استفاده از این ابزار، متن، عکس و ویدئو را باهم ترکیب کرد. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می‌توان به سریع و ساده بودن طرح های گرافیکی آن اشاره کرد. کار کردن با این نرم افزار نیاز به مهارت خاصی ندارد و می‌توانید محتواهای بسیار جذابی تولید کنید.

همچنین خروجی فایل های این نرم افزار از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

ابزار Befunky graphic designer

یکی دیگر از ابزارهای مفیدی که می توانید عکس ها را با هم ترکیب کنید BeFunky Graphic Designer است. با استفاده از این نرم افزار می توان کارت ویزیت، بروشور و پوستر تهیه کرد و از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خصوصی سازی تصاویر
  • امکان اضافه کردن نوشته به تصاویر
  • امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر در شبکه های اجتماعی
  • دارا بودن فریم های زیبا برای تصاویر.
  • توانایی کنترل کردن افکت ها و جابه جا کردن آن به دلخواه

اپلیکیشن Video Splitter

برای انتشار ویدئو در اینستاگرام نیاز است ویدئوهای خود را به پارت‌های یک دقیقه‌ای برش بزنید. نرم‌افزار Video splitter برای برش دادن ویدئوهای اینستاگرامی بسیار مناسب است. به عنوان مثال اگر ویدئو شما 1:45 ثانیه باشد، این برنامه آن را به دو پارت 52.5 ثانیه‌ای تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن layout from Instagram

اگر به دنبال افزودن لی‌اوت به تصاویر خود هستید یا می‌خواهید تعدادی از عکس‌ها را کنار هم و با چینش‌های متنوع قرار دهید، لی‌اوت فریم اینستاگرام مناسب شماست. همچنین می‌توانید قالب‌های دلخواه برای تصاویر ساخته و فیلتر اضافه کنید. تصاویر پس زمینه برای تولید محتوا در این اپلیکیشن موجود است.

 

نتیجه گیری

اگر شما قصد ورود به فضای شبکه های اجتماعی را دارید و می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و به عنوان یکی از پلن های بازاریابی و فروش از این فضا استفاده کنید. جهت حضور موثرتر نیاز هست از ابزارهای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید . البته باید به چند نکته مهم نیز توجه کنید:

  • حتما ایده های خلاق در تولید محتوا بکار گیرید
  • سعی کنید در طراحی پست ها و استوری ها دقت کافی داشته باشید ( در بسیاری موارد جزئیات می تواند در تعامل بهتر تاثیر بالاتری داشته باشد )
  • حتما در تولید محتوای ویدئویی ، تصویری و متن ها از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا نرخ تعامل بالا رود.
  • در برخی موارد نباید تنها به استفاده از برنامه های موبایلی اکتفا کنید و نیاز هست که با ابزارهای حرفه ای به تولید محتوا بپردازید ( مثل ساخت موشن بوسیله نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای)

 

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
5 ایده طلایی تولید محتوا
آموزش تولید محتوا

5 ایده طلایی تولید محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه 5 ایده طلایی تولید محتوا برای افرادی که کار تحریر و تولید محتوا انجام می دهند. آیا شما هم برای ایده پردازی در تولید محتوا به مشکل خورده اید؟ در

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا