ابزارهای تولید محتوا
خانه » آموزش تولید محتوا » بهترین ابزارهای تولید محتوا

بهترین ابزارهای تولید محتوا

ابزارهای تولید محتوا کدام است؟ برای اینکه بتوانیم به راحتی تولید محتوا کنیم باید چه کارهایی انجام دهیم؟

در همه جا می شنوید که محتوا به عنوان مهمترین و حساس ترین جزء در دنیای بازاریابی دیجیتال محسوب می شود و روز به روز اهمیت آن بیشتر می شود. البته در جهت تولید محتوا متناسب با سلیقه جامعه و پیشرفت تکنولوژی ، راهکارهایی ایجاد شده که بر جذابیت محتوا می افزاید و می تواند در جهت بازاریابی بهتر و موثرتر برای مخاطبان بسیار مفید باشد. ابزارهای تولید محتوا بسیاری وجود دارد که روند فرآیند تولید محتوا را تسریع و آسان می نماید. در این مقاله از آموزش های رشدانش قصد داریم برخی از مهمترین و جذاب ترین ابزارهای تولید محتوا در سال 2023 را بررسی کنیم.

ابزارهای تولید محتوا

انواع ابزار های تولید محتوا

شما باید متناسب با نوع محتوایی که مدنظر دارید از ابزارهای مناسب آن سبک محتوا استفاده نمایید. با توجه به نوع محتوا ( متنی ، صوتی ، تصویری و ویدئویی ) ابزار مناسب را انتخاب کنید. ابزارهای تولید محتوا در سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند :

اهمیت و ویژگی ابزار های تولید محتوا

با توجه به تغییر سلیقه مخاطبان و پیشرفت زندگی بشری ، استفاده از ابزارهای تولید محتوا می تواند در تاثیرگذاری بر مخاطب ، اهمیت بالایی دارد. به عنوان مثال استفاده از محتوای ویدئویی یکی از لازمه های تولید محتوا است که مراحل تولید آن باید به صورت حرفه ای انجام گیرد و بدون محتوای ویدئویی ، تولید محتوای شما تا حد زیادی شکست خورده است.

محتواهایی که دارای تصاویر هستند برای مخاطب جذاب تر هستند و ترافیک و بازدید بیشتری جذب می کنند.

همانطور که در بسیاری از فعالیت ها ، ابزارها سرعت و کیفیت انجام یک کار را بهبود می بخشند در فرآیند تولید محتوا استفاده از ابزارهای مناسب و در اختیار داشتن یک جعبه ابزار حرفه ای در تولید محتوای با کیفیت بسیار موثر می باشد.

شاید ابزارهای اولیه آفیس مثل پاورپینت و ورد به عنوان ابزارهای اولیه یا بیسیک در تولید محتوا به شمار می ایند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

اگر از تولید محتوا می ترسید با نوشتن محتوای متنی در یک فایل ورد word آغاز کنید .

از ابزار پاورپینت powerpoint آفیس می توانید برای تولید یک محتوای ترکیبی با موشن های جذاب بهره بگیرید و حتی یک محتوای ویدئویی سبک تهیه کنید.

در ادامه قصد داریم برخی از ابزارهایی که به صورت کاملا رایگان می تواند در جهت تولید محتوای با کیفیت از آن ها استفاده کنید را بررسی کنیم. شما می توانید با صرف کمترین هزینه و وقت به راحتی این ابزارها را از فضای اینترنت دانلود کنید ولی باید به کاربری هر کدام از ابزارها دقت کنید تا بدرستی از آن ها استفاده نمایید.

سئو ویدئویی چیست؟

ابزارهای تولید محتوای تصویری

استفاده از تصاویر و عکس ها در محتوا بر جذابیت محتوای شما می افزاید شما می توانید از ابزارهای طراحی ، ویرایش و بازسازی عکس استفاده کنید تا تصاویر منحصربفردی برای وب سایت خود ایجاد کنید. در ادامه برخی از این ابزارها را بررسی خواهیم کرد :

محتوای تصویری

1- نرم‌ افزار Adobe Photoshop

فتوشاپ را می توان یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی و ایجاد تصاویر حرفه ای دانست که ورژن به ورژن در حال پیشرفت هست و ابزارهای مختلفی را در جهت طراحی های حرفه ای ( تنها برای ویرایش عکس ) در اختیار شما قرار می دهد . البته در ورژن های اخیر این قابلیت در جهت ایجاد ویدئو با تصاویر نیز ایجاد شده که البته نمی توان جهت ایجاد فیلم های حرفه ای از آن استفاده کرد و مقداری کار با آن سخت می باشد.

۲- CANVA از بهترین ابزارهای تولید محتوا تصویری

کنوا canva یکی از ابزارهای رایگان در جهت تولید محتوا تصویری و موشن مخصوصا برای اینستاگرام می باشد به دلیل سرعت بالا در طراحی و استفاده از تمپلیت های فراوان کنوا ، این ابزار بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

تغییر حجم عکس‌ ها، ساخت لوگو، ساخت اینفوگرافی‌ های جذاب، ساخت تصاویر برای سوشال مدیا و غیره از امکانات شگفت انگیز این ابزار آنلاین است.

۳- اپلیکیشن PicsArt ( جهت تولید محتوا در موبایل )

اپلیکیشن PicsArt یکی دیگر از ابزار های تولید محتوا تصویری است که امکانات ویژه ای به تولید کنندگان محتوا می دهد. اگر شما در زمینه سوشال مدیا مارکتینگ فعالیت می کنید، پیکس آرت برای شما مفید خواهد بود. زیرا می توانید این اپلیکیشن را روی موبایل خود نصب کرده و برای شبکه های اجتماعی خود تصاویر و ویدیوهایی جذابی تولید کنید.

یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا برای ساخت تصاویر جذاب در موبایل، اپلیکیشن PicsArt است که برای سیستم عامل اندروید قابل استفاده می باشد و امکاناتی از قبیل ابزارهای چرخاندن، برش تصاویر، تغییر اندازه، افزودن متن به تصاویر، افزودن فونت دلخواه، دارا بودن قاب‌های جذاب، داشتن افکت‌های بسیار جذاب، امکان افزودن تصاویر دیگر و… را ارائه می دهد.

۴- ابزار تولید محتوا تصویری Adobe Spark

بوسیله ابزار Adobe Spark ادوب اسپارک شما می توانید ترکیبی از عکس ، متن و ویدئو ایجاد کنید و داستان یا روایتی را برای مخاطبان خود نقل کنید . همچنین امکاناتی از قبیل افکت های نوشتاری جالب، فیلترهای جذاب، امکان برش و تغییر اندازه تصویر، امکان ترکیب تصاویر، تغییر رنگ و ده ها قابلیت دیگر، به شما این امکان را می دهد که خالق آثار جذابی باشید.

۵- اپلیکیشن VSCO

VSCO یک اپلیکیشن ویرایش تصاویر برای اندروید است که بیشتر برای قراردادن افکت های جالب و جذاب بر روی تصاویر کاربرد دارد ولی امکانات دیگری مثل ویرایش تصاویر ، مقایسه تصاویر در حالات قبل و بعد از ویرایش و…. را ارائه می دهد.

ابزار تولید محتوا ویدیویی

با توجه به اهمیت تولید محتوای ویدئویی و گسترش شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام که خیلی وابسته به محتوای ویدئویی هست استفاده از ابزارهای مناسب و حرفه ای در جهت تولید محتوای ویدئویی اهمیت بالایی پیدا کرده و باید مورد توجه قرار گیرند در ادامه چند ابزار مناسب را به شما معرفی می کنیم .

تولید محتوای ویدئویی

1-نرم‌افزار Adobe Premier (بهترین ابزار تولید محتوای ویدیویی)

بدون شک نرم افزار Adobe Premier در عین اینکه به سیستم قدرتمندی جهت ویرایش و رندرینگ نیاز ندارد یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای ویدئویی محسوب می شود که امکان ویرایش و تدوین حرفه ای فیلم را در اختیار شما قرار می دهد . برخی از قابلیت های این نرم افزار عبارتنداز :  پشتیبانی از اکثر فرمت‌های صوت و ویدیو، قابلیت Import کردن انواع فرمت‌ها، ساخت فیلم‌ها در نهایت کیفیت، ایجاد افکت‌هایی جذاب برای ویدیوها، سازگاری کامل با دوربین‌های دیجیتالی و غیره.

۲. نرم‌افزار Adobe After Effect

یکی دیگر از بهترین برنامه های ساخت و ویرایش ویدیو برای ویندوز، نرم‌افزار Adobe After Effect است که معمولاً، از آن برای ایجاد افکت‌های جذاب بر روی ویدیوها استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، این نرم‌افزار برای قراردادن افکت‌های گوناگون بر روی ویدئوها بسیار مناسب است. مثلاً بسیاری از ویدیوهایی که خوانندگان در اینستاگرام منتشر می‌کنند و در آن موزیک‌ها به صورت ثانیه‌شمار پخش می‌شوند، با استفاده از این نرم‌افزار قدرتمند ساخته شده‌اند. قبلاً در مورد ادوبی پریمیر صحبت کردیم که یک نرم‌افزار عالی برای ویرایش ویدیوها است، پس مشخصاً این برنامه مخصوص افکت‌گذاری، آن هم به صورت حرفه‌ای تولید و عرضه شده است.

از قابلیت‌ها و امکانات برنامه افتر افکت می‌توان به امکان ایجاد جلوه‌های بصری متحرک، وجود افکت‌های زیاد برای استفاده، لایه‌بندی کارها مانند فتوشاپ، وجود افکت‌های شبیه‌سازی، نهایت کیفیت در ذخیره‌سازی، متحرک‌سازی اشیا و… اشاره کرد. ادوبی افتر افکت را می‌توان یک ابزار کامل تولید محتوا برای افکت‌گذاری بر روی ویدئوها دانست.

دقت کنید که نرم افزار افتر افکت جهت اجرا و رندرینگ فیلم ، نیاز به سخت افزار تقریبا قدرتمندی دارد و به دلیل امکان تولید موشن های مختلف ، باید سیستمی با مشخصات حرفه ای در اختیار داشته باشید.

۳. نرم‌افزار Camtasia Studio

از نرم‌افزار Camtasia Studio (کمتازیا استودیو) بیشتر برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش استفاده می‌شود. البته جهت ویرایش های ساده فیلم ها یا ویدئو ها نیز می توان از این نرم افزار استفاده کرد. قسمت کتابخانه این نرم افزار الگوهای جذابی برای طراحی و ویرایش هر چه سریعتر ویدئو در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به کاربری آسان و محیط ساده آن ، بسیاری از کاربران از استفاده از این نرم افزار استقبال کرده اند.

با توجه به حجم مناسب این نرم افزار ، اکثر سیستم ها می توانند از این نرم افزار در جهت ویرایش ویدئو استفاده کنند و شما با یک سیستم نرمال می توانید این نرم افزار را اجرا و فیلم های خود را رندر کنید. برخی از مهمترین قابلیت های این نرم افزار شامل امکان ضبط تصاویر، ضبط تمامی حرکات انجام شده در سیستم، ضبط صدا با کیفیت بالا، امکان حذف نویزهای اضافی، افزودن متن و افکت به ویدیو، قابلیت Zoom بسیار خوب، قابلیت چسباندن و بریدن و میکس ویدیو، پشتیبانی از فرمت‌های رایج صوتی و ویدیویی، خروجی ویدیوها با کیفیت بالا

در جهت آموزش و تهیه محتوای آموزشی ، استفاده از نرم افزار camatsia را به شدت توصیه می کنم.

۴. نرم‌افزار Corel VideoStudio

در کنار دیگر نرم‌افزارهای معرفی شده برای کامپیوتر، نرم‌افزار Corel VideoStudio نیز با توجه به کاربری راحتی که دارد می تواند بسیار مشابه نرم افزار پریمیر باشد که قابلیت هایی مانند ضبط ویدیو از صفحه نمایش، افکت‌های حرفه‌ای، ویرایش آسان و… را داراست.

۵. اپلیکیشن KineMaster

برنامه KineMaster به عنوان یک ابزار تولید محتوا در موبایل می باشد که میتواند جهت ساخت ویدئو در شبکه های اجتماعی بسیار مفید باشد. یکی از پرقدرت ترین اپ های موبایلی اپ کین مستر هست که قابلیت هایی نظیر امکان اضافه کردن جلوه‌های بصری متنوع، در دسترس بودن چندین تم جذاب ، لایه‌بندی کارها مانند فتوشاپ، ویرایش بسیار دقیق ویدیو، امکان دانلود جلوه‌های بیشتر، دارا بودن فیلترهای صوتی، کنترل سرعت ویدیو، افکت‌های جذاب و… را در اختیار شما قرار میدهد.

۶. اپلیکیشن InShot

یکی از بهترین و جذاب ترین اپلیکیشن های موبایلی مخصوص سیستم عامل اندروید ، اپ برنامه این شات Inshot می باشد که البته برای IOS نیز ارائه شده و برای ساخت فیلم شبکه های اجتماعی عالیه . این قابلیت را دارد که بتوانید محتوای صوتی نیز روی ویدئو قرار بدین و افکت های مختلفی برای ویدئو های خود طراحی کنید. همچنین قابلیت هایی نظیر ابزارهای حرفه‌ای برای برش، امکان افزودن نوشته، افزودن موسیقی، برش لبه‌های زائد تصاویر، فشرده‌سازی آسان ویدئوها، محیط کاربری آسان و…. بسیاری قابلیت های دیگر نیز در اختیار شماست . برنامه اینشات را می توان یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای ویدئویی برای شبکه های اجتماعی دانست که در کوتاهترین زمان ممکن بیشتر قابلیت ها در اختیار شماست.

7- ابزار اسنگ ایت snagit

ابزار اسنگایت بیشتر مناسب افرادی است که قصد تولید محتوای آموزشی دارند و امکان ضبط از اسکرین را به شما می دهد.

8- فشرده ساز ویدئو

در صورتی که قصد دارید ویدئو های خود را روی فضای وب بارگزاری کنید باید حجم فایل ها را کاهش دهید ولی کیفیت را حفظ کنید. ویدئو های با کیفیت عموما حجم های بالایی دارند و در نتیجه نیاز به فضای بیشتر و هزینه بالاتری خواهند داشت. ابزار  Advanced Video Compressor می تواند در جهت فشرده سازی ویدئو های شما بسیار کاربردی باشد.

این نرم افزار از انواع فرمت های ویدیویی مانند : AVI, WMV, FLV, 3GP, MKV, MOV, MP4, MPEG, MPG, DIVX, XVID, ASF, AVM, AVS, DAT, F4V, NSV, OGM, RM, RMVB, TP, TS, VOB پشتیبانی می کند و شما را قادر می سازد تا فایل ها را به سرعت فشرده سازی کرده و به راحتی از آن استفاده کنید.

ابزارهای تولید محتوای متنی

جهت تولید محتوای متنی با نگارش مناسب و سئو شده می توانید از ابزارهای متعددی بهره بگیرید. ابزارهایی جهت ترجمه متن و ابزارهای نگارشی و ویراستاری . البته که در صورت تولید محتوا برای موتور های جستجو باید محتوایی سئو شده و متناسب با اصول سئو تولید کنید.

برای یک نویسنده محتوا در وب سایت نیاز هست که مهارت های زیر را تسلط داشته باشد :

  • استفاده از عناوین جذاب
  • انتخاب محتوای جذاب و کاربردی
  • آشنایی با دستور زبان و املا صحیح کلمات
  • در نظر گرفتن استراتژی تولید محتوا

برخی از مهمترین ابزارهای تولید محتوای متنی عبارتنداز :

  • آبادیس: بهترین دیکشنری آنلاین
  • اپلیکیشن جی بورد: برای تبدیل صوت به متن
  • ویراستاران: ویرایش آنلاین متون فارسی و غیره.
  • ابزار آنلاین Grammarly

ابزارهای تولید محتوا صوتی

محتوای صوتی نیز در کنار سایر محتواها به دلیل محدودیت زمان یا حوصله نداشتن کاربر در خواندن متن ، اهمیت بالایی پیدا کرده و شما با ایجاد یک محتوای صوتی مناسب می توانید باعث جذابیت محتوای خود و در نتیجه افزایش زمان ماندگاری کاربر بر روی وب سایت گردید.

محتوای صوتی

لازم است جهت تولید محتوای صوتی از یک زیرساخت حداقلی مثل یک میکروفون با کیفیت بهره بگیرید. البته جهت ویرایش صدا می توانید از ابزارهای زیر بهره بگیرید :

۱- نرم‌ افزار Adobe Audition

Adobe Audition بهترین ابزار تولید محتوای صوتی جهت تولید پادکست های صوتی است که قابلیت هایی نظیر ضبط صدا، میکس صدا، حذف Noise (صداهای اضافی محیط)، ایجاد افکت‌های صوتی را داراست.

۲- نرم‌افزار Audacity

Audacity نیز یک نرم افزار رایگان برای ضبط و میکس صدا برای تولید پادکست های صوتی با کاربری فوق العاده اسان است.

شما می توانید نرم افزار Audacity را از سایت soft98.ir دانلود کنید.

۳- اپلیکیشن Speaker Studio

اپلیکیشن Speaker Studio یک برنامه کاربردی جهت تولید پادکست مخصوص آندروید هست که کاملا رایگان می باشد.

‌نتیجه گیری 

تنها شناخت ابزارهای تولید محتوا به تنهایی کافی نیست و نیاز هست شما با این ابزارها کار کنید تجربه کسب کنید تا بتوانید محتوای مناسبی تولید کنید. رشدانش با بهره گیری از کارشناسان مجرب این توانمندی را دارد که انواع محتوای مورد نیاز شما را متناسب با کسب و کار شما تولید کند. برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

سئو یوتیوب
آموزش تولید محتوا

سئو یوتیوب چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه سئو یوتیوب چیست؟ راهنمای کامل سئو یوتیوب را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان و

توضیحات بیشتر »
5 ایده طلایی تولید محتوا
آموزش تولید محتوا

5 ایده طلایی تولید محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه 5 ایده طلایی تولید محتوا برای افرادی که کار تحریر و تولید محتوا انجام می دهند. آیا شما هم برای ایده پردازی در تولید محتوا به مشکل خورده اید؟ در

توضیحات بیشتر »
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا
آموزش سئو

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام است؟ آیا ابزارهای مدیریت محتوا را می شناسید؟ شما برای کسب موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا بهره بگیرید.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

خبرنامه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی رشدانش ، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

اسکرول به بالا